BMW xDrive Experience 2020: Projeli jsme se se čtyřkolkami BMW a Mini na blátě

BMW xDrive Experience 2020 obsahovalo 13 vozů BMW s pohonem všech kol xDrive a 2 vozy mini s pohonem ALL4.

BMW Česká republika ve dnech od 14. do 26. ledna 2020 v Peci pod Sněžkou uspořádalo tradiční akci BMW xDrive Experience 2020, která každoročně slouží veřejnosti a novinářům, aby si vyzkoušeli modely BMW Group s pohonem všech kol xDrive ve vozech BMW, respektive ALL4 ve vozech Mini.

Organizátoři s téměř stoprocentní jistotou vsadili na druhou polovinu ledna, protože tou dobou v Peci pod Sněžkou pravidelně bývá přibližně metr sněhu, ale letos jsme se bez něj museli obejít. Když jsem se akce zúčastnil 15. ledna, v okolí krkonošského horského střediska byl spíše metr bláta, ale to nezabránilo tomu, abychom si s kolegy z ostatních redakcí vyzkoušeli širokou škálu aktuálních modelů mnichovské automobilky.

České zastoupení značek BMW a Mini na akci připravilo celkem 15 modelů (13 BMW a 2 Mini), které jsme mohli otestovat při scénických jízdách po krkonošských okreskách, ale následně i na letišti, kde byla připravena testovací trať skládající se z rychlých rozjezdů, krizového brzdění a úzkého technického slalomu, který o všech modelech vypověděl nejvíce.

Trochu zablácený povrch letiště nejlépe ukázal rozdílnost koncepcí jednotlivých pohonů, hmotnostních kategorií a nastavení a benevolenci stabilizačních systému. U každého modelu jsou nastaveny trochu jinak a instruktoři nás pochopitelně požádali, abychom stabilizační systémy nechali zapnuté a poznali jejich chování.

Osmiválcové BMW M850i xDrive s hravou zádí a zatáčením zadních kol vynikalo přetáčivostí a skvělou obratností, ale u některých dalších modelů jsme se museli více snažit, abychom s nimi dokázali projet slalom rychle. Mini Clubman JCW nás bohužel zklamalo přísnou stabilizací, která okamžitě omezovala plyn, a kvůli tomu i častou nedotáčivostí. Nové BMW M135i xDrive pak balancovalo mezi nedotáčivým a přetáčivým smykem v závislosti na práci s plynem a volantem. Velká SUV, jako např. nové BMW X6, byla na úzký slalom bohužel trochu velká a trochu nemotorná.

Poslední zkouškou byl tzv. parkur s umělými překážkami na křížení náprav a slalomem, který byl vyhrazen pro modely SUV. Největší BMW X7 M50d na mě bohužel nevyšlo, ale alespoň jsem si mohl znovu vyzkoušet menší modely X4 M40d a X5 40d, které testování zvládly překvapivě dobře. Kompaktnější X4 bylo pochopitelně obratnější, ale ani mohutnější X5 se nenechalo zahanbit a překvapilo dobrou ovladatelností v kluzkých podmínkách.

BMW xDrive Experience je nejlepší příležitostí, jak vyzkoušet co nejvíce modelů BMW a Mini v krátkém čase. Letošní rok kromě ježdění přinesl i malou českou premiéru nového BMW řady 2 Gran Coupé. V přiložené galerii si můžete prohlédnout, jak letošní ročník vypadal.

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé

Porsche 911 GT2 (993): Nekompromisní ovdovovač

Legendární Porsche 911 GT2 (993) je vyhledávaným autem nadšenci i sběrateli vozů značky Porsche. Vzniklo jako závodní speciál, ale úspěšná homologace si vyžádala výrobu silniční verze.

Číst celé

Aston Martin Lagonda Taraf: Krásný a vzácný, ale neúspěšný

Méně než 150 vyrobených kusů dělá z Astonu Martin Lagonda Taraf jednu z nejvzácnějších luxusních limuzín na světě.

Číst celé

K životnímu nákupu stačí 2 miliony. Tahle auta musíte koupit právě teď

Ceny na trhu s ojetými zajímavými auty rostou skoro exponenciální řadou, ale pokud máte pod postelí schované dva miliony, můžete pořídit opravdu skvělá sportovní a supersportovní auta. Tohle je můj výběr.

Číst celé

Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Číst celé

Zachránci před bankrotem. Vznik těchto 3 aut byl důležitý

Trojice vozů, které pomohly automobilkám v úspěšném boji s finančními problémy. Jaké modely zachránily Aston Martin, Lamborghini a Porsche?

Číst celé