BMW xDrive Experience 2020: Projeli jsme se se čtyřkolkami BMW a Mini na blátě

BMW xDrive Experience 2020 obsahovalo 13 vozů BMW s pohonem všech kol xDrive a 2 vozy mini s pohonem ALL4.

BMW Česká republika ve dnech od 14. do 26. ledna 2020 v Peci pod Sněžkou uspořádalo tradiční akci BMW xDrive Experience 2020, která každoročně slouží veřejnosti a novinářům, aby si vyzkoušeli modely BMW Group s pohonem všech kol xDrive ve vozech BMW, respektive ALL4 ve vozech Mini.

Organizátoři s téměř stoprocentní jistotou vsadili na druhou polovinu ledna, protože tou dobou v Peci pod Sněžkou pravidelně bývá přibližně metr sněhu, ale letos jsme se bez něj museli obejít. Když jsem se akce zúčastnil 15. ledna, v okolí krkonošského horského střediska byl spíše metr bláta, ale to nezabránilo tomu, abychom si s kolegy z ostatních redakcí vyzkoušeli širokou škálu aktuálních modelů mnichovské automobilky.

České zastoupení značek BMW a Mini na akci připravilo celkem 15 modelů (13 BMW a 2 Mini), které jsme mohli otestovat při scénických jízdách po krkonošských okreskách, ale následně i na letišti, kde byla připravena testovací trať skládající se z rychlých rozjezdů, krizového brzdění a úzkého technického slalomu, který o všech modelech vypověděl nejvíce.

Trochu zablácený povrch letiště nejlépe ukázal rozdílnost koncepcí jednotlivých pohonů, hmotnostních kategorií a nastavení a benevolenci stabilizačních systému. U každého modelu jsou nastaveny trochu jinak a instruktoři nás pochopitelně požádali, abychom stabilizační systémy nechali zapnuté a poznali jejich chování.

Osmiválcové BMW M850i xDrive s hravou zádí a zatáčením zadních kol vynikalo přetáčivostí a skvělou obratností, ale u některých dalších modelů jsme se museli více snažit, abychom s nimi dokázali projet slalom rychle. Mini Clubman JCW nás bohužel zklamalo přísnou stabilizací, která okamžitě omezovala plyn, a kvůli tomu i častou nedotáčivostí. Nové BMW M135i xDrive pak balancovalo mezi nedotáčivým a přetáčivým smykem v závislosti na práci s plynem a volantem. Velká SUV, jako např. nové BMW X6, byla na úzký slalom bohužel trochu velká a trochu nemotorná.

Poslední zkouškou byl tzv. parkur s umělými překážkami na křížení náprav a slalomem, který byl vyhrazen pro modely SUV. Největší BMW X7 M50d na mě bohužel nevyšlo, ale alespoň jsem si mohl znovu vyzkoušet menší modely X4 M40d a X5 40d, které testování zvládly překvapivě dobře. Kompaktnější X4 bylo pochopitelně obratnější, ale ani mohutnější X5 se nenechalo zahanbit a překvapilo dobrou ovladatelností v kluzkých podmínkách.

BMW xDrive Experience je nejlepší příležitostí, jak vyzkoušet co nejvíce modelů BMW a Mini v krátkém čase. Letošní rok kromě ježdění přinesl i malou českou premiéru nového BMW řady 2 Gran Coupé. V přiložené galerii si můžete prohlédnout, jak letošní ročník vypadal.

Maserati 250F: Fascinující vítězství na Nürburgringu

Maserati předvedlo při návrhu 250F skvělou práci, ale i přesto s ním dokázal excelovat jeden jediný muž. Juan Manuel Fangio upevnil status legendy fascinujícím vítězstvím na Nürburgringu v roce 1957.

Číst celé

Targa: Karoserie, která téměř vymřela

Odnímatelný střešní díl, ale přitom silueta kupé? To jsou karoserie typu targa.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Spyker D12 Peking-To-Paris: Zákazníci říkali, že Super SUV nemůže uspět

Spyker s konceptem D12 Peking-To-Paris předběhl dobu. Luxusní SUV se představilo v době, kdy trh neměl o rychlá SUV zájem, což ho stálo úspěch.

Číst celé

Nissan GT-R, část prvá: Playstation nebo zázrak?

Sportovní Nissany s emblémem GT-R vždy přitahovaly všechny fanoušky japonských vozů, ale nejen ty. GT-R se stalo japonskou senzací, která se začala objevovat i v kreslených manga komiksech. Rozhodli jsme se, že vám představíme současnou generaci, známou jako R35, pěkně do puntíku. Během našeho pětidílného seriálu se se mu podíváme na zoubek. Dnes začneme zlehka: Otázkou, čím vlastně GT-R je v očích mnoha lidí, ale také na to, jaké je doopravdy.

Číst celé

Na cestě: Silniční provoz v Palermu je boj, ale hraje se fair-play

Italský provoz je boj i o ten volný kus asfaltu přímo před vámi. Co ovšem dokáže překvapit, je ochota uhnout tomu, kdo spěchá. To bychom se mohli naučit i my. Nejsem ale naivka.

Číst celé