Bentley Mulsanne a slavný osmiválec se definitivně loučí limitovanou edicí 6.75 Edition

Bentley Mulsanne 6.75 Edition vznikne v počtu 30 kusů a poté pozici vlajkového sedanu značky obsadí Bentley Flying Spur.

Bentley se rozhodl ukončit výrobu luxusní limuzíny Mulsanne, která se rozloučí limitovanou edicí 6.75 Edition. Ve finální verzi Mulsanne se s automobilovým světem loučí i legendární vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 6,75 litru, který byl důležitou součástí vrcholných modelů Bentley od roku 1959. Továrna v Crewe vyrobí pouhých 30 kusů Mulsanne 6.75 Edition a následně roli vlajkového sedanu značky převezme nový Bentley Flying Spur.

Mulsanne 6.75 Edition vychází z vrcholného Mulsanne Speed, jehož exteriér byl přizdoben chromovými rámečky předních a zadních světlometů. Emblém letícího B na kapotě, maska chladiče a výfukové koncovky mají tmavou povrchovou úpravu a nepřehlédnutelným prvkem jsou 21” pětipaprsková kola s kontrastním černým lakem. Jedinou změnou pod kapotou je černé sací potrubí motoru, které běžně bývá stříbrné.

V interiéru se speciální model odlišuje výšivkami 6.75 Edition na sedadlech a ozdobnou plaketou středové konzole. Bentley se rozhodl upozornit na končící slavný motor upravenými táhly ovládání ventilace, jejichž hlava připomíná víčko hrdla pro nalévání motorového oleje. Při otevření dveří se rozsvěcí uvítací světla s logem 6.75 Edition, které je použito i v exteriéru.

Bentley spolu s ukončením výroby Mulsanne oznámil, že vyvíjí hybridní verzi modelu Flying Spur, která se představí v roce 2023. Automobilka nezveřejnila další informace, ale spekulace hovoří o přeplňovaném třílitrovém vidlicovém šestiválci o 443 koních a 700 newtonmetrech, kterému napomáhá elektromotor a již se nachází v luxusním SUV Bentayga.

Bentley poprvé použil označení Mulsanne v letech 1980 až 1992, kdy jím pojmenoval svou verzi modelu, který se vyráběl spolu s konkurenčním, ale velmi podobným Rolls-Roycem Silver Spirit. Moderní Mulsanne byl uveden na trh v roce 2010 a končí spolu se svým motorem kvůli zpřísňujícím se emisním limitům.

40 rychlostních rekordů. Tím se pyšní Mazda RX-8

Čtyřiadvacetihodinová rekordní jízda se odehrála v roce 2005 na německém závodním oválu pod dohledem Mezinárodní automobilové federace.

Číst celé

Vize budoucnosti z padesátých let. Takhle je viděl Detroit

Osm prototypů z Detroitu, které vznikly v padesátých letech minulého století a výrazně ovlivnily auta následujících let.

Číst celé

Bertone Nivola: Italsko-americká pocta legendárnímu závodníkovi

Futuristický koncept Bertone Nivola vznikl jako budoucnost Chevroletu Corvette a vzdával hold slavnému italskému závodníkovi Tazio Nuvolarimu.

Číst celé

Milliken MX-1: Experimentální prototyp pro zkoumání negativních odklonů kol

Milliken MX-1 byl speciální prototyp pro testování odklonů kol. Ze zkušeností získaných při jeho výzkumu těží i tovární tým Ferrari.

Číst celé

Tesla Model 3: Kvalita výroby dosahuje úrovně Kia z 90. let

Cenově dostupný model měl být sázkou na jistotu, jenže ne vždy to jde podle představ.

Číst celé

Challenger: Dokument popisující příběh Peugeotu 205 T16 v rally skupiny B

Starší dokument Challenger vypráví o vzniku a závodění Peugeotu 205 T16 ve skupině B.

Číst celé