Bentley Mulsanne a slavný osmiválec se definitivně loučí limitovanou edicí 6.75 Edition

Bentley Mulsanne 6.75 Edition vznikne v počtu 30 kusů a poté pozici vlajkového sedanu značky obsadí Bentley Flying Spur.

Bentley se rozhodl ukončit výrobu luxusní limuzíny Mulsanne, která se rozloučí limitovanou edicí 6.75 Edition. Ve finální verzi Mulsanne se s automobilovým světem loučí i legendární vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 6,75 litru, který byl důležitou součástí vrcholných modelů Bentley od roku 1959. Továrna v Crewe vyrobí pouhých 30 kusů Mulsanne 6.75 Edition a následně roli vlajkového sedanu značky převezme nový Bentley Flying Spur.

Mulsanne 6.75 Edition vychází z vrcholného Mulsanne Speed, jehož exteriér byl přizdoben chromovými rámečky předních a zadních světlometů. Emblém letícího B na kapotě, maska chladiče a výfukové koncovky mají tmavou povrchovou úpravu a nepřehlédnutelným prvkem jsou 21” pětipaprsková kola s kontrastním černým lakem. Jedinou změnou pod kapotou je černé sací potrubí motoru, které běžně bývá stříbrné.

V interiéru se speciální model odlišuje výšivkami 6.75 Edition na sedadlech a ozdobnou plaketou středové konzole. Bentley se rozhodl upozornit na končící slavný motor upravenými táhly ovládání ventilace, jejichž hlava připomíná víčko hrdla pro nalévání motorového oleje. Při otevření dveří se rozsvěcí uvítací světla s logem 6.75 Edition, které je použito i v exteriéru.

Bentley spolu s ukončením výroby Mulsanne oznámil, že vyvíjí hybridní verzi modelu Flying Spur, která se představí v roce 2023. Automobilka nezveřejnila další informace, ale spekulace hovoří o přeplňovaném třílitrovém vidlicovém šestiválci o 443 koních a 700 newtonmetrech, kterému napomáhá elektromotor a již se nachází v luxusním SUV Bentayga.

Bentley poprvé použil označení Mulsanne v letech 1980 až 1992, kdy jím pojmenoval svou verzi modelu, který se vyráběl spolu s konkurenčním, ale velmi podobným Rolls-Roycem Silver Spirit. Moderní Mulsanne byl uveden na trh v roce 2010 a končí spolu se svým motorem kvůli zpřísňujícím se emisním limitům.

BMW M1 během montáže cestovalo přes půl Evropy

Legendární BMW M1 mělo původně vzniknout za pomoci Lamborghini, ale z finančních důvodů se tomu nakonec nestalo. I přesto byl první supersport BMW úspěšný.

Číst celé

Lancia D50: Ferrari převzalo závodní program kvůli tragédii

Lancia D50 měla fantastický závodní debut, ale její úspěšné tažení ukončila tragédie, kvůli níž byl tovární program formule 1 následně zrušen.

Číst celé

Jak závodní XJ-S změnilo vnímání značky Jaguar

Závodní Jaguar XJ-S díky slavnému Tomu Walkinshawovi změnil vnímání značky v motoristickém sportu a ovlivnil vývoj jejích sportovních vozů.

Číst celé

Nissan GT-R, část čtvrtá: Podvozek a brzdy

Vítáme vás u čtvrtého dílu petidílného seriálu, ve kterém si postupně představujeme japonské kupé Nissan GT-R R35. V této části si povíme něco o podvozkové soustavě a jejím uspořádání.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Mazdina výkladní skříň technologií

Ač jsem v původně přemýšlel, že se třetí díl o životě s Mazdou RX-8 ponese v duchu jízdních dojmů, dovolil jsem si vzít nějaký čas navíc. Mezitím, co se pokusím sepsat jízdní dojmy nejvíce objektivní formou, představím vám zajímavosti nejlepšího modelu značky v současném tisíciletí.

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé