Bentley Mulsanne a slavný osmiválec se definitivně loučí limitovanou edicí 6.75 Edition

Bentley Mulsanne 6.75 Edition vznikne v počtu 30 kusů a poté pozici vlajkového sedanu značky obsadí Bentley Flying Spur.

Bentley se rozhodl ukončit výrobu luxusní limuzíny Mulsanne, která se rozloučí limitovanou edicí 6.75 Edition. Ve finální verzi Mulsanne se s automobilovým světem loučí i legendární vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 6,75 litru, který byl důležitou součástí vrcholných modelů Bentley od roku 1959. Továrna v Crewe vyrobí pouhých 30 kusů Mulsanne 6.75 Edition a následně roli vlajkového sedanu značky převezme nový Bentley Flying Spur.

Mulsanne 6.75 Edition vychází z vrcholného Mulsanne Speed, jehož exteriér byl přizdoben chromovými rámečky předních a zadních světlometů. Emblém letícího B na kapotě, maska chladiče a výfukové koncovky mají tmavou povrchovou úpravu a nepřehlédnutelným prvkem jsou 21” pětipaprsková kola s kontrastním černým lakem. Jedinou změnou pod kapotou je černé sací potrubí motoru, které běžně bývá stříbrné.

V interiéru se speciální model odlišuje výšivkami 6.75 Edition na sedadlech a ozdobnou plaketou středové konzole. Bentley se rozhodl upozornit na končící slavný motor upravenými táhly ovládání ventilace, jejichž hlava připomíná víčko hrdla pro nalévání motorového oleje. Při otevření dveří se rozsvěcí uvítací světla s logem 6.75 Edition, které je použito i v exteriéru.

Bentley spolu s ukončením výroby Mulsanne oznámil, že vyvíjí hybridní verzi modelu Flying Spur, která se představí v roce 2023. Automobilka nezveřejnila další informace, ale spekulace hovoří o přeplňovaném třílitrovém vidlicovém šestiválci o 443 koních a 700 newtonmetrech, kterému napomáhá elektromotor a již se nachází v luxusním SUV Bentayga.

Bentley poprvé použil označení Mulsanne v letech 1980 až 1992, kdy jím pojmenoval svou verzi modelu, který se vyráběl spolu s konkurenčním, ale velmi podobným Rolls-Roycem Silver Spirit. Moderní Mulsanne byl uveden na trh v roce 2010 a končí spolu se svým motorem kvůli zpřísňujícím se emisním limitům.

MG F: Je to o srdci

Roadster s motorem uprostřed, který je méně známou součástí své kategorie. Jak se s ním žije?

Číst celé

Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé

BMW 1602 Elektro-Antrieb: Praděda BMW i3

BMW na olympijských hrách v Mnichově roku 1972 představilo elektrickou verzi typu 1602, která se stala prvním elektromobilem v historii značky.

Číst celé

Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Číst celé

Je vaše auto určitě vaše?

Tesla vás má v hrsti, ikdyž jste od ní za své peníze koupili celé jedno jejich auto. Je to fér?

Číst celé