Nové TVR Griffith předvádí uřvanou V8 na okruhu

Vidlicový osmiválec od Cosworthu vytváří až 500 koní a úžasné ozvučení.

Pokud se zeptáte fanoušků sportovních vozů, jakou britskou značku považují za opravdu puristickou, naprostá většina z nich odpoví, že jednoznačně TVR. Malý výrobce s Blackpoolu se ale nikdy neřadil k ekonomicky silným společnostem, což znamenalo, že před přibližně jedenácti lety zmizel ze světla světa.

V posledních měsících se však TVR s novým vlastníkem snaží vrátit na trh a vsází svůj kapitál na nové sportovní kupé Griffith. Pod jeho dlouhou kapotou se nachází pětilitrový vidlicový osmiválec Ford, který si vzali do parády úpravci z Cosworthu a vydolovali z něj nejvyšší výkon okolo 500 koní.

Taková hnací síla by v kombinaci s karbonovou karoserií, hmotností 1 250 kilogramů a perfektním rozložením hmotnosti 50:50 mohla z TVR Griffith udělat konkurence schopné auto.

TVR v současnosti prodalo 500 exemplářů první série, jež by měly do garáží majitelů dorazit v průběhu příštího roku. Nedočkavým majitelům, ale i nám ostatním, značka zatím posílá alespoň video z okruhu Castle Combe , kde se Griffith pořádně rozeřval

Porsche 356/01: Počátek historie Porsche vznikl ve skromných poválečných podmínkách

Porsche se zapsalo do automobilové historie jako jeden nejslavnějších výrobců sportovních vozů. První vyrobený vůz značky vznikl v těžkých poválečných podmínkách poraženého Německa, ale byl okamžitým úspěchem.

Číst celé

Kontroverzní BMW navržená Chrisem Banglem. Jsou krásná, nebo ošklivá?

Chris Bangle patří k nejkontroverznějším automobilovým designérům posledních desetiletí. V letech 1992 až 2009 působil v BMW Group a podílel se na vývoji nejvýraznějších bavoráků moderní historie.

Číst celé

Závodění v Americe napravilo pověst Audi

Monstra s pohonem všech čtyř kol kralovala na amerických okruzích a započala část úspěšné historie Audi v motorsportu.

Číst celé

Maserati 3500 GT: Zachránce Maserati před možným krachem v 50. letech

Obyčejnější sériově vyráběné luxusní kupé 3500 GT bylo poslední nadějí Maserati, aby uniklo hrozícímu bankrotu. Nejenže se plán i přes počáteční nejistotu nakonec zdařil, ale zároveň do Itálie přinesl zajímavé prvenství.

Číst celé

Temple of Speed je konečně online!

Slibovali jsme až na půdu a celé nám to trvalo strašně dlouho. Temple of Speed se po více jak sedmi letech na Facebooku přesouvá na vlny opravdového internetu. Dočkali jste se!

Číst celé

Eclipse Cross se řídí dobře, ale vadí mi jako auto. Proč?

Pro běžné lidi opravdu je Eclipse Cross vážně dobré auto, ale benzínový šílenci jej už z principu nenávidí. Mně se při osobním vyzkoušení nové Mitsubishi opravdu líbilo, jenže je tady velké ale.

Číst celé