Honda NSX je po modernizaci rychlejší, ale s filtrem pevných částic

Cenově dostupný hybridní supersport doznal funkčních úprav, k nimž patří například přepracovaný podvozek.

Honda nepřestává vylepšovat hybridní supersport NSX a pro modelový rok 2019 připravila několik podstatných změn. Cílem inženýrů bylo nejen vylepšit auto pro denní používání, ale i pro opravdové sportovní svezení na okreskách či závodních tratích.

Nejdůležitější úpravou dynamiky vozu se stala montáž nových torzních tyčí přední a zadní nápravy, jimiž byla zvýšena tuhost o 26 procent vpředu a 19 procent vzadu. Spolu s přepracovanými tužšími pouzdry ramen zadního zavěšení tak byla zlepšena odezva na povely řidiče. Modernější komponenty však nejsou jedinou změnou, jíž je ovlivněno chování vozu.

Úpravy se dočkal překalibrovaný software hnacího ústrojí Sport Hybrid SH-AWD, elektrického posilovače řízení, stabilizačního systému a magnetoreologických tlumičů. V komfortním nastavení je NSX o poznání měkčí, zatímco při rychlé jízdě si zachovává tuhou konfiguraci kvůli pevnému kontaktu kol s vozovkou. Nově jsou kola obutá do pneumatik Continental SportContact 6, které byly vyvinuty přímo pro Hondu NSX.

Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec se dočkal zlepšení tepelné regulace turbodmychadel a výkonnějších vstřikovačů. Vadou na kráse motoru je bohužel použití filtru pevných částic, jehož přítomnost vyžaduje splnění emisní normy Euro 6d-TEMP.

Provedené změny mají zajistit lepší jízdní vlastnosti na suchém i mokrém povrchu. Honda si od své snahy slibuje vyšší jízdní stabilitu a ovladatelnost snadno regulovatelnou plynovým pedálem. Důkazem úspěšného snažení je i čas měřeného kola na japonském okruhu Suzuka, kde je přepracovaný vůz o dvě vteřiny rychlejší, než původní.

Fanoušky individualizace a zářivých laků potěší nový osobitý odstín Thermal Orange Pearlescent, k němuž lze přiobjednat oranžové zbarvení brzdičů uhlíkokeramických kotoučů. V kombinaci s kontrastní lesklou černou barvou je Honda NSX opravdovou pastvou pro oči.

Modernizovaná Honda NSX vstoupila do výroby začátkem srpna 2018 a první dodávky zákazníkům jsou naplánované na konec tohoto roku. V České republice si ji však přímo nekoupíte, jelikož čeští autorizovaní dealeři musí spolupracovat s prodejci v západní Evropě, takže NSX rádi objednají a dovezou až do vašeho vlastnictví.

Tatra 603: Papalášský kočár

Historická limuzína, která byla určena těm nejvyšším. Prostý lid si ji normálně koupit nemohl, ale i přesto se později dostala do rukou smrtelníků. V době, kdy byla pro členy vlády a papaláše téměř bezcenná. Dnes se jedná o hodnotný sběratelský kousek, kterému stačí pouhých pár minut, aby povyprávěl příběh doby minulé.

Číst celé

Chrysler koupil Lamborghini v dubnu 1987, aby pomohlo s vývojem Viperu

Lamborghini se za 7 let pod křídly Chrysleru začalo stavět na vlastní nohy a pomohlo Američanům s vývojem legendárního Dodge Viper.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Točí lehce, chytá těžce

Redakční Mazda RX-8 se těší usilovné údržbě a velkému zájmu na Legendách, ale i tak zlobí.

Číst celé

Plazící se lowridery oslavovaly svobodu a zviditelňovaly menšinu

Stylová nepřehlédnutelná auta, která jsou doplněna hip hopem nesoucím se z výkonných audiosoustav. Lowridery vznikly v hispánské menšině, aby její členové mohli sdílet svou svobodu a upozornit americké obyvatelstvo voláním “jsme tady!”. Z jednoduché myšlenky se postupem let stal jeden z nejlépe vypadajících tuningových směrů na poli amerických aut.

Číst celé

Ferrari F40: Legendární oslava čtyřicátin a Enzovo poslední sbohem

Když Enzo Ferrari začal tušit blížící se konec svého života, chtěl se rozloučit ve velkém stylu. Ferrari F40 se později stalo jedním z nejslavnějších superaut značky a je opravdovou automobilovou ikonou.

Číst celé

Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Číst celé