Zastřel a ujeď 3/3: Devadesátky přinesly nový druh gangsterů

Moderní doba přináší nejen nový druh gangsterů, ale i nové typy aut. Luxusní limuzíny se těší ještě větší oblibě, protože kromě komfortu nabízí i vzrušující výkony.

Rozpad Sovětského svazu na počátku devadesátých let přinesl organizovanému zločinu nový byznys, jímž byl ohromný trh obchodu se smrtí. Rozpuštěná armáda za sebou v prázdných ruských vojenských základnách zanechala následek masivního zbrojení. Jen těžko počitatelné množství mnohdy i nepoužitých střelných zbraní a vojenské techniky čekalo na své nové majitele.

Mafiáni moderní doby ke svým výnosným obchodům, k nimž se řadily perfektně promyšlené podvody či drogy, přidali prodej nevyužitých zbraní ze zásob bývalé armády. S tímto se poprvé ukazují i ruské gangy, které to mají k opuštěným skladům nejblíže.

Zapomenout nelze ani na zbytek mafiánského světa, který nachází nové možnosti, do nichž se snaží výnosně investovat vyprané peníze pocházející ze zločinecké činnosti. Na scéně se objevují agropodniky, skrze něž gangsteři vysávají světové mocnosti pomocí příspěvků na podnikání a dotací.

Jaká auta si gangsteři v moderních dobách kupují? Jejich vkus navazuje na předchozí éru, takže se v garážích luxusních nemovitosti objevují nejlepší modely prémiových značek. Největší oblibě se těší limuzíny, jelikož některé z nich dosahují výkonů sportovních vozů.

MERCEDES-BENZ S W140

Mercedes W140, lidově přezdívaný „Mamut“, byl mezi lety 1991 až 1998 vlajkovou lodí nabídky automobilky s třícípou hvězdou. Jelikož mafiáni nejsou troškaři, častou volbou se stával prestižní vidlicový dvanáctiválec se sametovým chodem, který byl ve standardním balení šestilitrový. Třešničkami na dortu byly varianty vyladěné AMG, jejichž motory disponovaly objemy 7 a 7,3 litru. Důležitými faktory, proč se Mamut těšil velké oblibě, byl bohatě vybavený luxusní interiér a robustní odolná konstrukce. Generaci W140 nejčastěji využívaly ruské gangy a japonská Yakuza.

BMW 7 E38

Elegantní a dodnes skvěle vypadající sedmička byla přímou konkurencí třídy S. Na světovém trhu se objevila v první polovině roku 1994 a na něm setrvala až do roku 2001. Přestože její hlavní spojení se světem zločinu vzniklo kvůli ruskému filmu Bavorák z roku 2003, pořizovali si E38 i opravdoví gangsteři. Důvody nákupu do zločineckých vozových parků byly totožné, jako v případě výše zmíněného Mercedesu. BMW 7 E38 bylo mohutné, luxusní a v nabídce motorizací nechyběl vznešený dvanáctiválec.

LEXUS LS 400

Velkého zájmu o evropské luxusní limuzíny si v osmdesátých letech všimla i japonská Toyota, která se rozhodla pro výrobu vlastního konkurenčního vozu. S touto myšlenkou byla založená prémiová značka Lexus, jejímž prvním modelem se stal vůz, jež se stal výsledkem projektu F1 (Flagship No.1). Namísto využití již existujících komponent se Japonci rozhodli začít s čistým papírem. Na vývoji se podílelo 60 návrhářů, 1 400 inženýrů, 2 300 techniků a 200 podpůrných pracovníků. Během dlouhých příprav vzniklo 450 prototypů, 900 prototypů motorů a vozy během testování najezdily 2,7 milionu kilometrů po celém světě. Výsledkem usilovného vývoje byla téměř nesmrtelná luxusní limuzína s masivním vidlicovým osmiválcem, kterou si oblíbila hlavně Yakuza.

MASERATI QUATTROPORTE

Ptáte se, čím dnes jezdí italští mafiáni? Při jejich působení v Americe rádi volili místní špičku, jakou byl Lincoln či Cadillac. V současnosti však jezdí převážně německými prémiovými značkami, ale někteří z nich nezapomínají na tradici domácí Itálie. Častou volbou byla pátá generace Maserati Quattroporte, po jehož boku bylo viděno hned několik vlivných italských gangsterů. Boloňská automobilka do své hlučné luxusní limuzíny montovala hned několik vidlicových osmiválců, jež byly spojené s automatickou převodovkou.

BMW X5 M / X6 M

Módou luxusně vybavených SUV se inspirovali i mafiáni, kteří si rádi pořizují modely mnichovské značky. Nejlepší variantou BMW X5 a X6 je samozřejmě M, jíž pohání vidlicový osmiválec 4.4 s dvojicí turbodmychadel, jež mu dopomáhají k nejvyššímu výkonu 575 koní. SUV o rozměrech a hmotnosti tanku tak nemá problémy s akcelerací a v přímce dokáže ujet i mnoha sportovním vozům. Pokud si některý z těchto modelů pořídíte vy, stejně budete vypadat, jako když jste si otevřeli kasino pro praní peněz.

MERCEDES-BENZ G

Nejuniverzálnější a dost možná nejvíc cool auto, jež si můžete koupit. Mercedes prapůvodně navržený pro armádní použití je mezi ruskými gangstery volbou číslo 1. Samozřejmostí jsou nejvýkonnější motorizace G63 AMG a G65 AMG, s nimiž ve své vlasti jezdí v děsivě působících konvojích. Respektovaných klientů jsou i vědomé i bezpečnostní firmy, které pro Géčko nabízí bohaté možnosti pancéřování.

MERCEDES-BENZ S AMG W222

Pokud je mafián fanoušek Mercedesu a nekoupí si monstrózní G, pravděpodobně skončí v úžasné třídě S vyladěné dvorním tunerem AMG. Podobně jako u velkého offroadu jsou nejoblíbenějšími motorizacemi S63 AMG a S65 AMG, které kromě vysoce prestižního vzhledu a interiéru, v němž se každý musí cítit jako v bavlnce, nabízí šíleně rychlou dynamiku. Setřást pronásledovatele tak není problém ani v tomto luxusním autě.

Stříbrné šípy: Jaký je původ přezdívky neporazitelných německých závodních vozů

Stříbrné šípy patří k největším legendám předválečných Grand Prix, protože obvykle vyhrávaly všechny závody, ve kterých startovaly.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Točí lehce, chytá těžce

Redakční Mazda RX-8 se těší usilovné údržbě a velkému zájmu na Legendách, ale i tak zlobí.

Číst celé

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: S tuningem vstříc zlepšení

Mám pocit, že si wankelová Mazda užívá moje trápení. Rozhodně mě ale nedonutí, abych to s ní vzdal.

Číst celé

Dino Pininfarina Berlinetta Speciale: První Ferrari s motorem uprostřed

Prototyp Dino Pininfarina Berlinetta Speciale, vycházející ze závodního Ferrari 206 P Dino, sehrál důležitou roli při přípravách malého Ferrari s motorem uprostřed, které položilo základy nejúspěšnějším modelům značky.

Číst celé