Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Existuje jen málo automobilů více ikonických než Porsche 911, které je téměř 60 let měřítkem všech sportovních vozů. Porsche 911 se poprvé představilo v roce 1963 a postupem několika evolucí se s původní koncepcí s motorem vzadu vyrábí až do současnosti. I když stuttgartská automobilka udělala z Porsche 911 jeden z nejlepších řidičských sportovních vozů všech dob, už po necelých dvou desetiletích zamýšlela, že definitivně ukončí jeho výrobu.

Porsche v roce 1980 zaznamenalo svou první finanční ztrátu v historii. Rychlý pokles prodejů byl následkem špatných reakcí amerických zákazníků na nejnovější modely značky. Dříve populární Porsche 911 se prodávalo téměř 20 let bez rozsáhlých změn a začalo vypadat staromódně. Americký trh byl velmi důležitý a vedení společnosti se rozhodlo, že zastaralý sportovní vůz odstraní z nabídky značky.

Nástupcem nejslavnějšího Porsche mělo stát osmiválcové kupé Porsche 928, ale výroba 911 nakonec pokračovala. Peter Schutz, který byl inženýrem Porsche a později prvním americkým výkonným ředitelem společnosti, nastoupil do Porsche v roce 1981 a zachránil budoucnost 911. V prvních týdnech v Porsche si všiml nízké morálky zaměstnanců, která byla způsobena naštváním z možného ukončení výroby 911.

Peter Schutz byl z rozhodnutí vedení společnosti nemile překvapen. Porsche 911 sice bylo technicky zastaralé, ale oproti konkurenčním modelů bylo temperamentní a mělo osobitý charakter. To bylo to, co na něm nadšenci zbožňovali. Schutz chtěl jednat a šel do kanceláře hlavního inženýra Porsche, kde viděl graf znázorňující časovou osu modelové řady Porsche. Nové Porsche 928 začínalo ve stejném bodě, kde končilo Porsche 911.

Schutz zvedl černou tužku ležící na stole a jedním tahem prodloužil křivku 911 z grafu ven na zeď. Když odložil tužku a odcházel ven ze dveří, otočil se na zaraženého inženýra a řekl: „Rozumíme si?“ Inženýr souhlasně přikývl a právě tím Schutz zachránil nejznámější model Porsche. Bylo to správné rozhodnutí, protože v roce 2017 bylo vyrobeno milionté Porsche 911 a stále se těší obrovskému zájmu zákazníků.

Stříbrné šípy: Jaký je původ přezdívky neporazitelných německých závodních vozů

Stříbrné šípy patří k největším legendám předválečných Grand Prix, protože obvykle vyhrávaly všechny závody, ve kterých startovaly.

Číst celé

Galerie: Nahlédněte do historie Formule 1

Závody i zákulisí Formule 1 mezi roky 1930 až 1994.

Číst celé

5+1 důvodů, proč mám rád Mazdu MX-5 RF

Lukáš opět strávil několik dnů s zeleno-oranžovým RF a rozhodl se na něj podívat více subjektivním dojmem. Jak se mu líbí?

Číst celé

Zrození McLarenu F1: Napadlo nás to při čekání na letišti

Mohlo by se zdát, že si konstruktéři McLarenu vzali velké sousto, když chtěli navrhnout nejlepší auto na světě. Jenže oni to opravdu dokázali.

Číst celé

Zastřel a ujeď 2/3: Čím se vozili gangsteři éry studené války

Mafiáni v druhé polovině dvacátého století vydělávali daleko více peněz, následkem čehož se přesunuli za volanty luxusních limuzín a obrovských kupé.

Číst celé

Stylová reklama na Audi RS2 Avant byla natočena po 25 letech

Audi RS2 Avant slaví 25. výročí od svého vzniku v zábavné televizní reklamě, která byla natočena až dnes.

Číst celé