Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Existuje jen málo automobilů více ikonických než Porsche 911, které je téměř 60 let měřítkem všech sportovních vozů. Porsche 911 se poprvé představilo v roce 1963 a postupem několika evolucí se s původní koncepcí s motorem vzadu vyrábí až do současnosti. I když stuttgartská automobilka udělala z Porsche 911 jeden z nejlepších řidičských sportovních vozů všech dob, už po necelých dvou desetiletích zamýšlela, že definitivně ukončí jeho výrobu.

Porsche v roce 1980 zaznamenalo svou první finanční ztrátu v historii. Rychlý pokles prodejů byl následkem špatných reakcí amerických zákazníků na nejnovější modely značky. Dříve populární Porsche 911 se prodávalo téměř 20 let bez rozsáhlých změn a začalo vypadat staromódně. Americký trh byl velmi důležitý a vedení společnosti se rozhodlo, že zastaralý sportovní vůz odstraní z nabídky značky.

Nástupcem nejslavnějšího Porsche mělo stát osmiválcové kupé Porsche 928, ale výroba 911 nakonec pokračovala. Peter Schutz, který byl inženýrem Porsche a později prvním americkým výkonným ředitelem společnosti, nastoupil do Porsche v roce 1981 a zachránil budoucnost 911. V prvních týdnech v Porsche si všiml nízké morálky zaměstnanců, která byla způsobena naštváním z možného ukončení výroby 911.

Peter Schutz byl z rozhodnutí vedení společnosti nemile překvapen. Porsche 911 sice bylo technicky zastaralé, ale oproti konkurenčním modelů bylo temperamentní a mělo osobitý charakter. To bylo to, co na něm nadšenci zbožňovali. Schutz chtěl jednat a šel do kanceláře hlavního inženýra Porsche, kde viděl graf znázorňující časovou osu modelové řady Porsche. Nové Porsche 928 začínalo ve stejném bodě, kde končilo Porsche 911.

Schutz zvedl černou tužku ležící na stole a jedním tahem prodloužil křivku 911 z grafu ven na zeď. Když odložil tužku a odcházel ven ze dveří, otočil se na zaraženého inženýra a řekl: „Rozumíme si?“ Inženýr souhlasně přikývl a právě tím Schutz zachránil nejznámější model Porsche. Bylo to správné rozhodnutí, protože v roce 2017 bylo vyrobeno milionté Porsche 911 a stále se těší obrovskému zájmu zákazníků.

Sportovně laděná osmdesátá léta. Na tahle auta svět zapomněl

Osmdesátky přinesly hroznou módu, velké množství hudebních pecek a sportovně laděná hranatá auta. Jenže automobilový svět na některá z nich zapomněl, takže jsme se rozhodli oprášit pět z nich.

Číst celé

Sunbeam Tiger: Zapomenutý sourozenec legendární Shelby Cobry

Carroll Shelby se proslavil vývojem legendární Cobry, Fordu GT40 a nadupaných mustangů. Sunbeam Tiger je však jeho zapomenutým počinem, který si zaslouží pozornost.

Číst celé

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

Citroën DS: Francouzská Bohyně, která předběhla dobu o 20 let

Citroën DS je jedním z nejlepších, nejslavnějších a nejdůležitějších aut v historii automobilového průmyslu. Obrovský úspěch tohoto luxusního Citroënu odstartoval jen několik vteřin po oficiálním představení veřejnosti.

Číst celé

Zapomenuté hot hatche. Těchto 8 byste měli znát

Osm sportovně střižených hatchbacků, na něž automobilový svět doslova zapomněl. Znáte některý z nich?

Číst celé

Nová auta vhodná pro bankovní loupež

Vybrali jsme šest nových rychlých aut, která mohou být vhodnou volbou bankovních lupičů, aby úspěšně provedli svou práci.

Číst celé