Toyota Supra se ukázala světu v Goodwoodu

Produkční verze dlouho očekávané Supry se konečně ukázala divákům na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Netrpělivě očekávaný nástupce ikonické Toyoty Supry je jedním z nejzajímavějších sportovních vozů, které v současné době prochází pečlivým vývojem. Po nedávno představeném závodním prototypu od Gazoo Racing se světu konečně předvedla i produkční verze. I přesto Toyota zahalila vůz maskovacím polepem složeným z oficiálních barev dvorního tunera.

Ve skutečnosti se však jedná o prototyp A90, který má však k produkčnímu autu velmi blízko a stal se jedním z hlavních taháků letošního Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Sportovní kupé vyvíjené ve spolupráci s BMW ale nebylo pouhým nehybným exponátem, jelikož se prohnalo na trati slavného závodu do vrchu, přičemž se za volantem střídá vedoucí vývoje Tetsuya Tada a hlavní testovací jezdec Herwig Daenens.

O pohon nové Supry se bude starat přeplňovaný třílitrový šestiválec z dílen BMW, který bude dosahovat nejvyššího výkonu 335 koní a točivého momentu 500 Nm. Hnací síla bude přenášena na zadní kola skrze dvouspojkovou automatickou převodovku. Toyota se nechystá promrhat potenciál nového vozu a již pověřila divizi GRMN, aby se pustila do vývoje ostřeji laděné verze.

Pro méně movité zájemce bude k dispozici základní dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 248 koní. Objednávky by měly být spuštěny už počátkem příštího roku a katalogová cena bude začínat na částce přibližně 1,4 milionu korun. Pokud se na Supru opravdu těšíte, zkraťte si čekání prvním dynamickým videem natočeným právě v Goodwoodu.

Aston Martin Ulster: Zvítězit v neděli, prodat v pondělí

Předválečný závoďák, který vznikl jako oslava vítězství továrního týmu v náročném závodě.

Číst celé

Mercedes-Benz CLK GTR: Ve FIA GT udělal dojem, v Le Mans ostudu

Závodní Mercedes-Benz CLK GTR byl jedním z nejlepších aut v kategorii FIA GT1, ale v Le Mans se mu vůbec nevedlo. V kvalifikaci zazářil, ale v závodě zklamal.

Číst celé

Alfa Romeo 75 2.0 TS: Zachraňujeme auto, které jsem nikdy předtím neviděl

Návrat na výsluní není jednoduchý. Obzvláště pak ve chvíli, když jste na něm nikdy nebyli. Asi takový je příběh mojí Alfy Romeo 75.

Číst celé

Nejepičtejší závod, který svět neviděl

Duel mezi dvěma mistry volantu na Nordschleife bohužel nebylo jak zaznamenat. Vše se seběhlo příliš náhodně a rychle.

Číst celé

Legendy s moderní technikou. 4 repliky lepší než originály

Čtveřice replik slavných vozů, které jsou lepší než originály. Podívejte se na modernizované legendy, po nichž budete toužit.

Číst celé

Volkswagen Schwimmwagen: Obojživelník pro Wehrmacht od tvůrce Porsche 911

Obojživelný Volkswagen Schwimmwagen byl průzkumným vozidlem Wehrmachtu od Erwina Komendy, konstruktéra vozů Porsche 356, 550 a 911.

Číst celé