BMW M3 a M4 se chtějí líbit emisním předpisům

Emisní limity hýbou světem odjakživa. Automobilky po celém světě se den co den snaží svým vývojem zavděčit stále přísnějším předpisům. Některé svůj smysl mají a auta poté jsou příjemnější pro náš další smysl, čich, jiné v nás podporují hněv. BMW se rozhodlo pro radikální řešení, jak přiblížit své sportovní modely budoucí normě.

V posledních letech se v rámci vývoje sportovních vozů ve velké míře využívá uhlíkové vlákno. Ať už se jedná o dekorace, či části karoserií a rozpěry, moderní ultralehký materiál má svůj smysl. Nižší hmotnost je prostě fajn. V určité míře je karbon používán i při zhotovení důležitých částí hnacího ústrojí, například v podobě spojovacích hřídelů. Právě tento materiál pro svou hnací hřídel využívají vozy BMW M3 a M4. Tomu je však konec, BMW je “nuceno” moderní řešení zahodit a vrátit se ke staré dobré oceli.

Příčinou tohoto řešení je montáž filtru pevných částic pro zážehové motory (PPF), aby výše zmíněné vozy splnily chystané emisní limity, které v budoucnu nahradí současnou normu EURO 6. Důvodem je skutečnost, že ocelový hřídel zabere méně místa, než karbonový a vytvoří prostor, do kterého se bude dát nacpat filtr PPF. Zda je toto řešení správné, to nevíme, posouzení necháme na vás. Ocelový hnací hřídel je prý speciálně vyvinutý a dle slov tiskového omezení by neměl omezit současný výkon vozů s přeplňovaným řadovým šestiválcem. Nové řešení by se mělo objevit ve vozech již od listopadu letošního roku, ale bude směřovat pouze na určité trhy. Zda se mezi ně řadí i ten český zatím nevíme, ale snaha o zalíbení se Evropské unii se nám nelíbí. Podobná rozhodnutí mnohdy zabijí ta nejlepší auta, mezi která BMW M3 a M4 rozhodně patří.

Ferrari F50: Důstojný následník trůnu?

Uřvaný dvanáctiválec z F1, šestistupňový manuál, pohon zadních kol a hmotnost snížená, kam až to šlo. Ferrari F50 bylo čistokrevným supersportem.

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 3.2 aneb jak roztočit historickou 911?

A pointa je venku – letitého youngtimera, kterého mi svěřil jeho majitel, jsem roztočil do hodin. V minulých dnech jsem totiž měl tu čest řídit Porsche 911 Carrera 3.2 z roku 1986 a trochu jsem to přehnal. Co se vlastně toho dne stalo, když mi do rukou svěřili toho kdysi rychlejšího brouka? A jaký je to pocit, když takové auto řídíte?

Číst celé

Spyker D12 Peking-To-Paris: Zákazníci říkali, že Super SUV nemůže uspět

Spyker s konceptem D12 Peking-To-Paris předběhl dobu. Luxusní SUV se představilo v době, kdy trh neměl o rychlá SUV zájem, což ho stálo úspěch.

Číst celé

Tesla Model 3: Kvalita výroby dosahuje úrovně Kia z 90. let

Cenově dostupný model měl být sázkou na jistotu, jenže ne vždy to jde podle představ.

Číst celé

Tucker 48 prý neuměl couvat. Byla to lež

Falešné zprávy se šířily světem dávno před příchodem internetu. Jedna z lidových legend dokonce tvrdila, že revoluční Tucker 48 neuměl couvat. To však bylo daleko od pravdy.

Číst celé