BMW M3 a M4 se chtějí líbit emisním předpisům

Emisní limity hýbou světem odjakživa. Automobilky po celém světě se den co den snaží svým vývojem zavděčit stále přísnějším předpisům. Některé svůj smysl mají a auta poté jsou příjemnější pro náš další smysl, čich, jiné v nás podporují hněv. BMW se rozhodlo pro radikální řešení, jak přiblížit své sportovní modely budoucí normě.

V posledních letech se v rámci vývoje sportovních vozů ve velké míře využívá uhlíkové vlákno. Ať už se jedná o dekorace, či části karoserií a rozpěry, moderní ultralehký materiál má svůj smysl. Nižší hmotnost je prostě fajn. V určité míře je karbon používán i při zhotovení důležitých částí hnacího ústrojí, například v podobě spojovacích hřídelů. Právě tento materiál pro svou hnací hřídel využívají vozy BMW M3 a M4. Tomu je však konec, BMW je “nuceno” moderní řešení zahodit a vrátit se ke staré dobré oceli.

Příčinou tohoto řešení je montáž filtru pevných částic pro zážehové motory (PPF), aby výše zmíněné vozy splnily chystané emisní limity, které v budoucnu nahradí současnou normu EURO 6. Důvodem je skutečnost, že ocelový hřídel zabere méně místa, než karbonový a vytvoří prostor, do kterého se bude dát nacpat filtr PPF. Zda je toto řešení správné, to nevíme, posouzení necháme na vás. Ocelový hnací hřídel je prý speciálně vyvinutý a dle slov tiskového omezení by neměl omezit současný výkon vozů s přeplňovaným řadovým šestiválcem. Nové řešení by se mělo objevit ve vozech již od listopadu letošního roku, ale bude směřovat pouze na určité trhy. Zda se mezi ně řadí i ten český zatím nevíme, ale snaha o zalíbení se Evropské unii se nám nelíbí. Podobná rozhodnutí mnohdy zabijí ta nejlepší auta, mezi která BMW M3 a M4 rozhodně patří.

Sedm povedených aut, která vznikla ve správný čas

Vybrali jsme sedm skvělých aut, která byla uvedena na trh v nejlepší možný čas. Vzhledem k jejich vlastnostem není divu, že se staly okamžitými prodejními trháky.

Číst celé

Karosárna Bertone byla továrnou na dokonalost

Je těžké uvěřit, kam se automobilový průmysl za více než 100 let dostal. Karosář byl vždy někým výjimečným a vysoce respektovaným. Vývoj aut se samozřejmě postupem času přizpůsobuje měnícím se potřebám společnosti. Pro milovníky starých krásných karoserií je dnešní moderní doba kacířská. Pokud jste i vy mezi těmito lidmi, bude se vám zaručeně líbit tento fotospeciál.

Číst celé

Zapomenuté hot hatche. Těchto 8 byste měli znát

Osm sportovně střižených hatchbacků, na něž automobilový svět doslova zapomněl. Znáte některý z nich?

Číst celé

Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Číst celé

Lamborghini V12: Mistrovské dílo Giotta Bizzarriniho žilo téměř pět desetiletí

První vidlicový dvanáctiválec od Lamborghini je jedním z nejdůležitějších motorů v historii italského automobilového průmyslu.

Číst celé

Den Země: Nejlepší zelená auta na závodní okruh

Oslavujeme mezinárodní svátek Den Země trojicí nejlepších zelených aut, se kterými se nemusíte bát vyrazit na váš nejbližší závodní okruh. Nebo s nimi můžete vyrazit do Zeleného pekla, když už jsme u té zelené.

Číst celé