Peugeot 205 GTi drtí konkurenci na Nürburgringu

Může stařičký ostrý hatchback konkurovat moderním sportovně laděným autům a motorkám na nejtěžším závodním okruhu na světě? Odpověď najdete v přiloženém videu.

Malý rychlý Peugeot se žene po zakrouceném asfaltu nejnebezpečnějšího závodního okruhu na světě a předjíždí cokoliv, co se objeví před ním. Ne, tohle není scéna ze závodního simulátoru s oponenty nastavenými na nejjednodušší obtížnost, ale opravdová realita. Yann Marsal na internetu zveřejnil video pořízené během veřejných jízd na Nordschleife, v němž doslova drtí veškerou konkurenci. Moderní rychlé hatchbacky snídá, motorky obědvá, Porsche 911 GT3 RS po chvíli souboj raději vzdá a třešničkou na dortu je supersportovní mašina Yamaha R1. To všechno v desítky let starém Peugeotu 205 GTi, který prošel rozsáhlou dietou a úpravou. Pod kapotou se totiž ocitl dvoulitrový čtyřválec z modelu 306 S16, jež po několika modifikacích dosahuje přibližně 200 koní. Na fascinující jízdu se můžete podívat na přiloženém videu.

Andy Wallace: Práce snů testovacího jezdce Bugatti

Britský závodník a vítěz Le Mans Andy Wallace testuje hypersporty Bugatti a trénuje jejich majitele od roku 2011.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé

Ferrari F430: První osmiválcové Ferrari pro každý den ve 21. století

Osmiválcová Ferrari s motorem uprostřed jsou u zákazníků velmi oblíbená. Skvělý design, silný motor, výborné jízdní vlastnosti a aura italské značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé

Katovna: Svými rozměry je to superrychlý obchoďák

Třetí Katovna v pořadí hodnotí nejen rychlé varianty běžně dostupných aut, ale i jednu žhavou sportovní novinku.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé

Mercedes-Benz Blue Wonder: Chlouba Mercedesu s rychlostí až 170 km/h

Mercedes-Benz Blue Wonder vyvinul Rudolf Uhlenhaut, aby pomáhal továrnímu závodnímu týmu při rychlých přesunech mezi továrnou a závodními okruhy.

Číst celé