Proč Challenger SRT Demon nesmí závodit v NHRA?

Při představení nejvýkonnějšího Challengeru se na světě objevila informace, že jej asociace NHRA zakázala pro své závody. Zajímá vás proč? Čtěte dále.

Dodge Challenger SRT Demon byl jednou z nejočekávanějších novinek roku 2017. Již SRT Hellcat nabízel dech beroucí výkony a mnoho fanoušků amerických aut netrpělivě vyhlíželo novou slibovanou bestii. V rámci dubnového představení značka uvedla, že jej americká národní dragsterová asociace NHRA, jenž oficiálně pořádá závody ve sprintu, zakázala.

Muscle car, jehož osmiválec generuje výkon až 852 koní, akceleruje na stovku za 2,3 sekundy, s čímž je rychlejší než Bugatti Chiron. Když s ním Leah Pritchett, šampión NHRA, na asfaltu Gainesville Raceway zvládl čtvrtmílový sprint za 9,65 sekundy s výslednou rychlostí 224 km/h, americká asociace sériovou variantu okamžitě zakázala pro účast ve svých soutěžích. Důvody byly čistě bezpečností.

Za dolar

Challenger SRT Demon při vývoji prošel přísnou dietou, při níž přišel i o sedadlo spolujezdce. To vám Dodge do vozu za příplatek namontuje zpátky za jeden dolar a za druhý dolar i zadní sedadlo. Za další dolar lze získat i kouzelnou krabici, která obsahuje vše, co by se vám mohlo na drag stripu hodit – hever, momentový klíč, úzká přední kola, přímý vzduchový filtr a další. Majitelé všech 3 300 vyrobených kusů ke svým vozům taktéž dostali poukázku na kompletní dragsterovou školu.

Pravidla NHRA totiž nařizují bezpečnostní vybavení pro vozy, které sprint na 402 metrů zvládnou pod deset sekund a v cíli dosáhnou rychlosti vyšší než 216 kilometrů v hodině. Produkční Demon však žádné z nich nemá a výrobce ony prvky nenabízí ani formou příplatkové výbavy. Certifikovaná plnohodnotná klec, okenní síť, pokročilý zádržný systém řidiče, elektrický odpojovač a smyčka hnacího hřídele, která jej zadržuje v případě roztržení kloubu, se totiž ve voze nenachází.

Požadavky se nevztahují jen na auto samotné, ale i na jeho řidiče, který musí mít asociací schválený závodní outfit. Tím se myslí přilba, závodní kombinéza, rukavice a krční límec, nebo v lepším případě rovnou HANS. Přestože jsme v rychlosti nedohledali nic o obuvi, nepočítáme, že lze jezdit v kovbojských botách po vzoru Texasu.

A jak to tedy je s Demonem a jeho účastí v závodech ve sprintu? Pořadatelé závodů majitelům dovolí účast v případě, že bude jejich auto vybavené výše uvedenými prvky. Věříme, že velké množství do příslušných úprav rádo zainvestuje, protože je jejich démonická hračka na pouliční bláznění až nebezpečně rychlá.

Škoda 450/Felicia, aneb šťastný kabriolet

Za vznikem ikonického československého kabrioletu stála vyhlídka na vysoké příjmy ze západu.

Číst celé

Zemědělská katastrofa od začátku do konce

První zemědělský článek o tom, jak jsme se i my na jihu rozhodli sklidit naše pole, a jak se to všechno zkomplikovalo. Ale mohlo být i hůř…

Číst celé

Exkluzivní rozhovor s Filipem Turkem, zakladatelem a prezidentem českého Jaguar klubu

Filip Turek je jednou z nejortodoxnějších postav z kmene petrolheadů. Před 10 lety vyšel náš první rozhovor pro Temple of Speed. Co bylo pak? Stal se ze mě novinář. Zavzpomínejte s námi.

Číst celé

Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Číst celé

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

Napište Ježíškovi o tahle auta. Ještě není pozdě

Seznam deseti aut vhodných pod vánoční stromeček, u nichž určitě nehrozí označení za „nevhodný dárek“.

Číst celé