Proč Challenger SRT Demon nesmí závodit v NHRA?

Při představení nejvýkonnějšího Challengeru se na světě objevila informace, že jej asociace NHRA zakázala pro své závody. Zajímá vás proč? Čtěte dále.

Dodge Challenger SRT Demon byl jednou z nejočekávanějších novinek roku 2017. Již SRT Hellcat nabízel dech beroucí výkony a mnoho fanoušků amerických aut netrpělivě vyhlíželo novou slibovanou bestii. V rámci dubnového představení značka uvedla, že jej americká národní dragsterová asociace NHRA, jenž oficiálně pořádá závody ve sprintu, zakázala.

Muscle car, jehož osmiválec generuje výkon až 852 koní, akceleruje na stovku za 2,3 sekundy, s čímž je rychlejší než Bugatti Chiron. Když s ním Leah Pritchett, šampión NHRA, na asfaltu Gainesville Raceway zvládl čtvrtmílový sprint za 9,65 sekundy s výslednou rychlostí 224 km/h, americká asociace sériovou variantu okamžitě zakázala pro účast ve svých soutěžích. Důvody byly čistě bezpečností.

Za dolar

Challenger SRT Demon při vývoji prošel přísnou dietou, při níž přišel i o sedadlo spolujezdce. To vám Dodge do vozu za příplatek namontuje zpátky za jeden dolar a za druhý dolar i zadní sedadlo. Za další dolar lze získat i kouzelnou krabici, která obsahuje vše, co by se vám mohlo na drag stripu hodit – hever, momentový klíč, úzká přední kola, přímý vzduchový filtr a další. Majitelé všech 3 300 vyrobených kusů ke svým vozům taktéž dostali poukázku na kompletní dragsterovou školu.

Pravidla NHRA totiž nařizují bezpečnostní vybavení pro vozy, které sprint na 402 metrů zvládnou pod deset sekund a v cíli dosáhnou rychlosti vyšší než 216 kilometrů v hodině. Produkční Demon však žádné z nich nemá a výrobce ony prvky nenabízí ani formou příplatkové výbavy. Certifikovaná plnohodnotná klec, okenní síť, pokročilý zádržný systém řidiče, elektrický odpojovač a smyčka hnacího hřídele, která jej zadržuje v případě roztržení kloubu, se totiž ve voze nenachází.

Požadavky se nevztahují jen na auto samotné, ale i na jeho řidiče, který musí mít asociací schválený závodní outfit. Tím se myslí přilba, závodní kombinéza, rukavice a krční límec, nebo v lepším případě rovnou HANS. Přestože jsme v rychlosti nedohledali nic o obuvi, nepočítáme, že lze jezdit v kovbojských botách po vzoru Texasu.

A jak to tedy je s Demonem a jeho účastí v závodech ve sprintu? Pořadatelé závodů majitelům dovolí účast v případě, že bude jejich auto vybavené výše uvedenými prvky. Věříme, že velké množství do příslušných úprav rádo zainvestuje, protože je jejich démonická hračka na pouliční bláznění až nebezpečně rychlá.

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Dodge Challenger SRT Demon: 5 důvodů proč je zběsile rychlý

Že už Hellcat nemohl být rychlejší? V Dodge si mysleli opak a rovnou takové auto postavili. Představujeme řešení, která dopomohla k dosažení šílených výkonů.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Olej je život, život je olej

Dlouho jsem nechápal, proč je tolik RX-8 zanedbaných a zničených. Trvalo mi necelých 24 hodin, abych pochopil.

Číst celé

Mazda RX-8 Roadtrip: S laciným wankelem přes půl Evropy

Přišlo mi to jako zajímavý nápad. Místo letenky jsem koupil ojetou Mazdu RX-8 za cenu staršího iPhonu a vyrazil s ní na dlouhou cestu domů.

Číst celé

Ferrari F40: Oslava čtyřicátin, která vstoupila do dějin

Rally skupiny B zaujala mnoho značek, u kterých bychom v současnosti nečekali účast v podobném šampionátu. Jednou z nich bylo i Ferrari, jenž se nakonec nestihlo zúčastnit, ale zkušenosti z vývoje přeneslo do návrhu jednoho z nejlepších superaut všech dob.

Číst celé

Chrysler koupil Lamborghini v dubnu 1987, aby pomohlo s vývojem Viperu

Lamborghini se za 7 let pod křídly Chrysleru začalo stavět na vlastní nohy a pomohlo Američanům s vývojem legendárního Dodge Viper.

Číst celé