Hennessey si brousí zuby na Bugatti Chiron

Za svou další oběť si může nadupaná bestie vybrat i Koenigsegg Agera RS.

Již od počátků motorismu se lidstvo snaží dosahovat stále vyšších rychlostí. Dlouhé roky rychlostním rekordům produkčních aut kralovalo Bugatti, jehož Veyron je překonán nástupcem Chiron. Nejvyšší dosažitelná rychlost aktuálního modelu se odhaduje na 463 kilometrů v hodině, což je opravdu hodně. V Texasu si ale myslí, že zvládnou více.

Základ zbrusu nového Hennessey Venom F5 tvoří karbonový monokok s karoserií z uhlíkových vláken, jenž je výrazně aerodynamičtější než předchozího Venomu GT. Přestože Hennessey nezveřejnil jakékoliv údaje o hmotnosti, F5 by měl být oproti Chironu až o půl tuny lehčí, čímž by mohl vážit okolo 1 500 kilogramů.

O pohon se stará obrovský dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, jehož válce mají celkový zdvihový objem 7,4 litru. Motor vlastní konstrukce dosahuje maximálního výkonu 1600 koní a masivního točivého momentu až 1 762 Nm. Brutální hnací sílu využívá jednospojková sekvenční převodovka, pro milovníky opravdového vzrušení je k dispozici i klasický manuál, a dále ji posílá pouze na zadní kola, na rozdíl od Bugatti s pohonem všech kol.

Z údajů zaznamenaných elektronickou kontrolou trakce s GPS je zřejmé, že Venom F5 má snahu protáčet kola až do 225 km/h. Výrobce neudává běžný čas akcelerace na 100 kilometrů v hodině, ale hypersport atakuje 300 km/h za necelých 10 vteřin a číslovka 400 se na rychloměru objeví během dalších 10 sekund. Dle slov továrny by se měl ukazatel zastavit na 484 kilometrech v hodině.

John Hennessey, zakladatel značky, bude zájemce o exkluzivní vůz osobně schvalovat a má v plánu vyrobit pouhých 24 exemplářů. Základní cena je v přepočtu 35 milionů korun, jíž může široká příplatková výbava zvýšit o dalších 9 milionů.

HSV Commodore Group A SS: S bodykitem proti konkurenci

Australský sedan Holden HSV Commodore VL Group A SS udržel krok s konkurencí díky propracovanému bodykitu vyvinutému za pomoci specialistů z Tom Walkinshaw Racing.

Číst celé

Ferrari F40 Valeo s automatem. Jedinečný vůz vznikl pro šéfa Fiatu

Jediné Ferrari F40 s automatickou převodovkou Valeo vzniklo ve spolupráci se společností Valeo pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Stále mělo dvakrát přeplňovaný motor V8, jezdilo přes 320 km/h, ale mělo elektronicky ovládanou spojku.

Číst celé

Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Číst celé

Jak Alfa Romeo získala zpět svůj neodolatelný šarm díky 8C Competizione

Exkluzivní Alfa Romeo 8C Competizione pomohla italské automobilce s návratem k tradičním hodnotám a odstartovala celou novou éru.

Číst celé

Audi 4000: Když Audi stálo polovinu konkurenčního Mercedesu-Benz

V osmdesátých letech se Audi předvedlo na americkém trhu s velkým sedanem, který byl podobně dobrý jako konkurenční BMW a Mercedes, ale byl výrazně levnější.

Číst celé

Za volantem Mazdy RX-7 FC3S. Sen s ještě lepším probuzením!

Když jsme dostali nabídku na setkání s RX-7 FC3S, zajímalo nás jen to, že je pojízdná. Skvělé to ale nebylo jen proto, že jsme se v ní konečně svezli.

Číst celé