Hennessey si brousí zuby na Bugatti Chiron

Za svou další oběť si může nadupaná bestie vybrat i Koenigsegg Agera RS.

Již od počátků motorismu se lidstvo snaží dosahovat stále vyšších rychlostí. Dlouhé roky rychlostním rekordům produkčních aut kralovalo Bugatti, jehož Veyron je překonán nástupcem Chiron. Nejvyšší dosažitelná rychlost aktuálního modelu se odhaduje na 463 kilometrů v hodině, což je opravdu hodně. V Texasu si ale myslí, že zvládnou více.

Základ zbrusu nového Hennessey Venom F5 tvoří karbonový monokok s karoserií z uhlíkových vláken, jenž je výrazně aerodynamičtější než předchozího Venomu GT. Přestože Hennessey nezveřejnil jakékoliv údaje o hmotnosti, F5 by měl být oproti Chironu až o půl tuny lehčí, čímž by mohl vážit okolo 1 500 kilogramů.

O pohon se stará obrovský dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, jehož válce mají celkový zdvihový objem 7,4 litru. Motor vlastní konstrukce dosahuje maximálního výkonu 1600 koní a masivního točivého momentu až 1 762 Nm. Brutální hnací sílu využívá jednospojková sekvenční převodovka, pro milovníky opravdového vzrušení je k dispozici i klasický manuál, a dále ji posílá pouze na zadní kola, na rozdíl od Bugatti s pohonem všech kol.

Z údajů zaznamenaných elektronickou kontrolou trakce s GPS je zřejmé, že Venom F5 má snahu protáčet kola až do 225 km/h. Výrobce neudává běžný čas akcelerace na 100 kilometrů v hodině, ale hypersport atakuje 300 km/h za necelých 10 vteřin a číslovka 400 se na rychloměru objeví během dalších 10 sekund. Dle slov továrny by se měl ukazatel zastavit na 484 kilometrech v hodině.

John Hennessey, zakladatel značky, bude zájemce o exkluzivní vůz osobně schvalovat a má v plánu vyrobit pouhých 24 exemplářů. Základní cena je v přepočtu 35 milionů korun, jíž může široká příplatková výbava zvýšit o dalších 9 milionů.

Mercedes-Benz 300 SL: Na přání Američana

Ikonický „Gullwing“ původně vznikl jako závodní auto, ale jeho úspěchy byly předzvěstí dobrých prodejů produkční verze.

Číst celé

BMW 2002 Turbo: Vzestup a pád prvního evropského silničního auta s turbem

BMW 2002 Turbo v sedmdesátých šokovalo automobilový svět, protože dokázalo zamést s výkonnějším Porsche.

Číst celé

Na kolik vyjde údržba Ferrari F430? Známe ceny

Máte zálusk na Ferrari F430, které se vyrábělo na samotném konci analogově smýšlející doby? Pravděpodobně vás bude zajímat, kolik peněz si musíte připravit.

Číst celé

Omezovače otáček: Jak fungují různá provedení?

Základní funkci omezovače otáček všichni známe, ale víme, jak fungují po stránce techniky? Kromě toho vám zároveň prozradíme, co se stane, když omezovač otáček nestihne zakročit včas.

Číst celé

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Prince of Eights: Unikátní Porsche 911 Targa patří k nejzajímavějším RWB vůbec

Kanadské Porsche 911 Targa „Prince of Eights“ se od všech ostatních 911 RWB odlišuje malým detailem, kterého si na první pohled asi nevšimnete.

Číst celé