GTO Engineering Moderna: Charakter klasických Ferrari v moderním těle

GTO Engineering Moderna bude moderní reinkarnací klasických Ferrari z karbonu a hliníku a se silným vidlicovým dvanáctiválcem pod kapotou.

Britští specialisté na klasická Ferrari ze společnosti GTO Engineering ukázali světu svůj nejnovější projekt, kterým je unikátní sportovní vůz inspirovaný závodními grand tourery Ferrari ze šedesátých let. Zakázkový vůz s modelovým označením Moderna bude díky ocelovému trubkovému rámu, hliníkovým pomocným rámům a karoserii z uhlíkových vláken vážit méně než tunu.

Navzdory klasickému retro designu se díky nezávislému zavěšení všech kol a výkonným brzdám bude řídit jako opravdový moderní sportovní vůz. Hnací sílu bude vytvářet vidlicový dvanáctiválec se čtyřmi vačkovými hřídeli, vycházející z historických motorů Ferrari, v celém autě bude moderní elektronika a každý exemplář bude zcela přizpůsoben přáním svého majitele.

„Je vzrušující konečně pracovat na našem novém projektu – sportovním automobilu, o kterém už nějakou dobu diskutujeme, skicujeme ho, specifikujeme a zdokonalujeme,“ říká Mark Lyon, výkonný ředitel společnosti GTO Enginnering, která pracuje na vizi vlastního vozu už od svého založení v roce 1991.

V dnešních dnech inženýři pracují na technických vlastnostech a návrháři jsou připraveni odhalit finální design Moderny. Během vývoje restomodu Ferrari 250 SWB Revival a při pracích na různých klasických Ferrari se lidé z GTO Engineering rozhodli, že za dvě klíčové vlastnosti pro vývoj nového sporťáku zvolí motor a hmotnost automobilu.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

„Od začátku víme, že by náš sportovní vůz měl vážit méně než 1 000 kilogramů a měl by být poháněn čtyřvačkovým vidlicovým dvanáctiválcem. To je koncepce motoru, kterou velmi dobře známe a snažíme se ji zlepšovat. K dosažení požadované nízké hmotnosti použijeme uhlíková vlákna, která se v šedesátých letech nepoužívala, a další kompozitní materiály.“

Mark Lyon si uvědomuje, že celkový pocit z auta a jeho řízení je stejně důležitý jako nádherný design a charakterní motor. Materiálem pro výrobu kapoty a dveří bude hliník, který je stále lehký, ale oproti uhlíkovým materiálům vytváří pocit „váhy“. Tvůrci chtějí, aby se řidič a spolujezdec s Modernou cítili stejně, jako s originálním klasickým Ferrari.

GTO Engineering Moderna vypadá opravdu zajímavě a my se nemůžeme dočkat, až ji uvidíme v produkční podobě.

Odložený Renault 16 ze stodoly. Vytáhli jsme ho ven a odhalujeme jeho příběh

Renault 16 je považovaný za zakladatele hatchbacků a patřil k těm lepším autům, která jste si mohli koupit v Tuzexu. Exemplář ve vínovém odstínu ze vzorníku Jawa ale nebyl zakoupený v Československu, a přestože stál 25 let ve stodole, pořád je v rukou majitele, který si jej pořídil na konci šedesátých let v Německu.

Číst celé

Hledáme naší bývalou Hondu Civic, pomozte nám ji najít

První auta v nás probouzí spoustu vzpomínek a taky touhu je mít zpátky, když přemýšlíme o nákupu druhého vozu na běžné ježdění.

Číst celé

Jaký byl pravdivý důvod, proč Audi koupilo Lamborghini v roce 1998

Audi využilo know-how malosériové italské automobilky, aby získalo náskok před konkurencí při vývoji sportovního vozu s motorem uprostřed, ale celý příběh je trochu složitější.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Pět důležitých milníků Le Mans

Na oko je Le Mans dobře vypadajícím cirkusem, ale v pozadí se doopravdy závodí. Pro úspěšné zdolání 24 hodin na trati je třeba maximální odhodlání.

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé