Závod, v němž nováček Ayrton Senna porazil deset mistrů F1

Mercedes-Benz se na oslavu otevření nově zrekonstruovaného Nürburgringu v roce 1984 rozhodl uspořádat závod pro dvacet jezdců, mezi nimiž bylo deset šampiónů z Formule 1. Tehdy je do jednoho porazil téměř neznámý nováček Ayrton Senna.

Mercedes-Benz se rozhodl pozvat na významnou událost každého tehdy žijícího světového šampióna, aby si společně zazávodili v identických Mercedesech 190E 2.3-16. Pouze Juan Manuel Fangio, Jackie Stewart a Nelson Piquet zajímavou nabídku odmítli. Emmerson Fittipaldi a Mario Andretti byli naopak zaneprázdnění účastí ve vytrvalostním závodě Indy 500. I přesto se na startovní čáře vyrovnaného závodu potkali muži jako Stirling Moss, Jacques Laffite, James Hunt a budoucí šampión Alain Prost.

V jednom z Mercedesů dorazil na start i Brazilec Ayrton Senna, který byl pouhé tři závody před začátkem své kariéry ve Formuli 1. Ačkoliv se jednalo o dalšího z budoucích mistrů světa, jen málokdo tušil, jaké skutečné umění předvede.

Prost odstartoval z prvního místa, ale Senna jej stihl vytlačit z trati už na startu a následně se ujal vedení. Mezitím, co se všichni ostatní spíše bavili, Senna opravdu závodil se svou typickou intenzitou. Do cíle dorazil jako první s dvouvteřinovým náskokem nad Nikim Laudou na druhém místě. Na třetí pozici se umístil Carlos Reutemann, na čtvrté pak Keke Rosberg. Prost skončil až patnáctý.

Ačkoliv doopravdy závodilo jen několik ze všech zúčastněných jezdců, nikdo nepochyboval o tom, že je Ayrton Senna velký řidičský talent. Své řidičské schopnosti ukázal i o tři týdny později při slavné jízdě v Monaku, kde se umístil na druhém místě. Bohužel jeho návrat na Nürburgring v rámci Velké ceny tohoto roku nebyl tak úspěšný. Senna totiž způsobil kolizi hned v první zatáčce, při níž kromě sebe vyřadil i čtveřici dalších řidičů.

Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Číst celé

Ferrari F355 Berlinetta: Svezli jsme se posledním osmiválcovým Ferrari s mrkačkami

Ferrari F355 Berlinetta na českých silnicích nepotkáváme často, ale dostali jsme příležitost, abychom si jej pořádně prohlédli a krátce se svezli.

Číst celé

Blíží se nová éra WRC. Detailně o hybridních pohonech, technice a pravidlech

Josef Fousek se detailně podíval na připravované změny v organizaci šampionátu World Rally Championship. Co nás čeká a nemine?

Číst celé

Okruhové poprvé, aneb jak na první trackday

Přemýšlíte o tom, co potřebujete vědět k první návštěvě okruhu? Pomůžeme vám.

Číst celé

Bugatti ID 90 Concept: Vývojový koncept legendárního Bugatti EB 110

Koncept Bugatti ID 90 se představil jako designová studie při hledání správných linií pro legendární Bugatti EB 110. V 90. letech neuspěl, ale do současnosti příliš nezestárl.

Číst celé

Ferrari F40: Legendární oslava čtyřicátin a Enzovo poslední sbohem

Když Enzo Ferrari začal tušit blížící se konec svého života, chtěl se rozloučit ve velkém stylu. Ferrari F40 se později stalo jedním z nejslavnějších superaut značky a je opravdovou automobilovou ikonou.

Číst celé