První poválečný závod na Bathurstu v roce 1946. Podívejte se na unikátní záznam

Austrálie se po válce vracela do normálního života, k čemuž patřilo i automobilové závodění. Podívejte se na unikátní záběry z prvního závodu na slavném okruhu Mount Panorama.

Závody na okruhu Mount Panorama v Bathurstu v Novém Jižním Walesu v Austrálii jsou celosvětově proslulé jako jedny z nejlepších Závodů na jižní polokouli.

Samotný okruh se v průběhu desetiletí změnil, ale stále se skládá z veřejných silnic, které vedou po straně hory Panorama a poté vedou dolů napříč úpatími, než se vydávají zpět nahoru. Dnes je samotný okruh dlouhý 6 213 metrů a vyznačuje se kombinací širokých otevřených silnic a úzkých klikatých úseků s odkrytými skalními stěnami. Okruh je jedinečnou výzvou, která každoročně přitahuje některé z nejlepších řidičských talentů na planetě.

1946 New South Wales Grand Prix byl první silniční závod, který se konal v Austrálii po skončení druhé světové války. Podobně jako sousední Nový Zéland, Austrálie statečně bojovala na tichomořských, severoafrických a evropských bojištích.

Závod v roce 1946 na okruhu Mount Panorama oslavoval pomalý návrat k normálnímu životu a startovní listina zahrnovala závodníky z celého světa, kteří se zúčastnili v upravených MG, Austinech 7 a dalších speciálních závodních vozech. Do závodu startovaly i dnes neznámé vozy jako Alfa Romeo Ford, Bugatti Ford S/C, Lycoming Special a tajemný Willys Jeep Monoposto. Vítězem se stal Alf Najar za volantem MG TB Monoposto.

Ze závodu se dochoval záznam natočený domácím filmařem na jednoduchou osmimilimetrovou kameru. Ačkoli nemá žádný doprovodný zvuk, stále nabízí neuvěřitelný vhled do historie automobilových závodů v Austrálii.

Sklo Kiriko: Ručně broušené sklo pro Lexus LS stojí 375 000 korun

Ručně broušené sklo Kiriko od japonských mistrů řemesla je jedním z nejkrásnějších příplatkových prvků na dnešním trhu, který nesmí chybět v žádném novém Lexusu LS.

Číst celé

Lancia Stratos Sibilo: Sportovní vůz budoucnosti podle vizí 70. let

Sedmdesátá léta patřila k obdobím, kdy návrháři realizovali vášnivé představy o sportovních vozech budoucnosti. Stratos Sibilo byl jedním z nich.

Číst celé

Lamborghini Miura Roadster: Bohatí po ní toužili, továrna ne

Otevřenou Miuru si přálo mnoho bohatých osobností, ale Lamborghini vyrobilo jediný koncept, který později zmizel na dlouhá desetiletí.

Číst celé

Americká automobilová kultura 50. let: Počátek muscle cars, hot rodů a tuningu

Padesátá léta minulého století byla obdobím poválečné svobody. Americký automobilový průmysl začal rapidně vzkvétat a zrodila se odvětví, která existují dodnes.

Číst celé

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Číst celé