Padá jeden rekord za druhým

Říká se, že automobilové závody vznikly jen pár minut poté, co bylo vyrobeno druhé auto. Podobné je to i s různými rekordy. V posledních dnech se s nimi roztrhl pytel.

Pokud zavzpomínáte několik týdnů zpátky, určitě si vzpomenete na úctyhodný výkon, jenž se povedl francouzské továrně Bugatti. Juan Pablo Montoya, bývalý pilot Formule 1, se posadil do Chironu a poté s ním zajel nový světový rekord. Nejnovější model značky zvládl akcelerovat z 0 na 400 km/h a následně zastavit do klidu za 42 sekund.

To však nedalo spát hlavnímu konkurentovi, jímž je Koenigsegg. Automobilka poslala svého testovacího řidiče, Niklase Lilju, aby s Agerou RS porazil Bugatti. Akcelerace na 400 km/h si vyžádala 1 958 metrů a byla uskutečněna za 26,88 sekundy. Následné zastavení proběhlo na 483 metrech a trvalo 9,56 vteřiny. Stopky se při disciplíně 0-400-0 zastavily na neuvěřitelné hodnotě 36,44 sekundy, čímž mezi Chironem a Agerou RS vznikl propastný rozdíl a samozřejmě padl nový rekord.

Koenigsegg Agera RS použitý pro zdolání rekordu nyní poputuje ke svému majiteli do Spojených států. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec specifikace 1MW a dosahuje 1 360 koní spolu s točivým momentem 1 371 Nm. Hypersport je vybaven volitelnou bezpečnostní klecí, jíž značka doporučuje pro okruhové ježdění.

Významné rekordní časy v posledních týdnech padly i na německém okruhu Nordschleife. Porsche s novou 911 GT2 objelo legendární okruh za 6 minut a 47,3 sekundy, čímž porazilo Lamborghini Huracán Performante, který držel titul s časem 6:52. Druhý rekord padl v kategorii SUV a stojí za ním tým Alfy Romeo. Stelvio QV, jenž je poháněno dvakrát foukaným motorem V6 o výkonu 510 koní, stihlo ostré kolo za 7 minut a 51,7 sekundy. Pro italskou značku je to již druhý rekord, jenž v současné době drží na Nürburgringu. Giulia QV, která je poháněna stejným motorem jako rychlé Stelvio, je s časem 7:32 nejrychlejším čtyřdveřovým sedanem současnosti.

Na titul nejrychlejšího SUV si ale v současné době brousí zuby Lamborghini. Údajně by jeho chystané super SUV Urus mělo snadno překonat Stelvio QV a převzít tak korunu kategorie.

Nitrous Oxide System je efektivní berlička

Nejméně používaný způsob přeplňování se stal známý hlavně kvůli hrám Need For Speed a filmové sérii Rychle a zběsile. Jednoduchý způsob zvýšení výkonu má bohužel mnoho nevýhod.

Číst celé

Auto Pólo: Zničená auta a tvrdé pády při zvláštním sportu

Místo koní použili auta a snažili se zasáhnout soupeřův terč basketbalovým míčem. Auto pólo bylo odvázanou motoristickou zábavou počátku minulého století.

Číst celé

Jak jsem se naučil meziplyn s dvojitou spojkou za volantem Hyundai i30 N

Nebyl jsem spokojený se svým řízením a zeptal se Petra ze Special Drive, jestli mě to naučí. Teď už konečně umím i meziplyn s dvojitou spojkou.

Číst celé

Proč Koenigsegg Jesko nepoužívá dvouspojkovou převodovku

Devítirychlostní převodovka se sedmi spojkami v novém Koenigseggu Jesko je úžasným dílem talentovaných švédských inženýrů. Jak nový výkřik technického vývoje Koenigseggu funguje?

Číst celé

DAF 55 Siluro: Elegantní kupé, ve kterém bydlela zvířátka

Vytříbený koncept z rukou slavného návrháře měl ukázat nejnovější designové trendy šedesátých let. Po náhlém úmrtí svého tvůrce ale skončil na zahradě, kde sloužil jako přístřešek pro různá zvířata.

Číst celé

Stříbrné šípy: Jaký je původ přezdívky neporazitelných německých závodních vozů

Stříbrné šípy patří k největším legendám předválečných Grand Prix, protože obvykle vyhrávaly všechny závody, ve kterých startovaly.

Číst celé