Padá jeden rekord za druhým

Říká se, že automobilové závody vznikly jen pár minut poté, co bylo vyrobeno druhé auto. Podobné je to i s různými rekordy. V posledních dnech se s nimi roztrhl pytel.

Pokud zavzpomínáte několik týdnů zpátky, určitě si vzpomenete na úctyhodný výkon, jenž se povedl francouzské továrně Bugatti. Juan Pablo Montoya, bývalý pilot Formule 1, se posadil do Chironu a poté s ním zajel nový světový rekord. Nejnovější model značky zvládl akcelerovat z 0 na 400 km/h a následně zastavit do klidu za 42 sekund.

To však nedalo spát hlavnímu konkurentovi, jímž je Koenigsegg. Automobilka poslala svého testovacího řidiče, Niklase Lilju, aby s Agerou RS porazil Bugatti. Akcelerace na 400 km/h si vyžádala 1 958 metrů a byla uskutečněna za 26,88 sekundy. Následné zastavení proběhlo na 483 metrech a trvalo 9,56 vteřiny. Stopky se při disciplíně 0-400-0 zastavily na neuvěřitelné hodnotě 36,44 sekundy, čímž mezi Chironem a Agerou RS vznikl propastný rozdíl a samozřejmě padl nový rekord.

Koenigsegg Agera RS použitý pro zdolání rekordu nyní poputuje ke svému majiteli do Spojených států. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec specifikace 1MW a dosahuje 1 360 koní spolu s točivým momentem 1 371 Nm. Hypersport je vybaven volitelnou bezpečnostní klecí, jíž značka doporučuje pro okruhové ježdění.

Významné rekordní časy v posledních týdnech padly i na německém okruhu Nordschleife. Porsche s novou 911 GT2 objelo legendární okruh za 6 minut a 47,3 sekundy, čímž porazilo Lamborghini Huracán Performante, který držel titul s časem 6:52. Druhý rekord padl v kategorii SUV a stojí za ním tým Alfy Romeo. Stelvio QV, jenž je poháněno dvakrát foukaným motorem V6 o výkonu 510 koní, stihlo ostré kolo za 7 minut a 51,7 sekundy. Pro italskou značku je to již druhý rekord, jenž v současné době drží na Nürburgringu. Giulia QV, která je poháněna stejným motorem jako rychlé Stelvio, je s časem 7:32 nejrychlejším čtyřdveřovým sedanem současnosti.

Na titul nejrychlejšího SUV si ale v současné době brousí zuby Lamborghini. Údajně by jeho chystané super SUV Urus mělo snadno překonat Stelvio QV a převzít tak korunu kategorie.

Alfa Romeo 158/159 Alfetta: 2 tituly mistrů F1 a 26 vítězství v řadě

Alfetta patří k nejúspěšnějším závodním vozům všech dob. Alfa Romeo ji vyvinula pro nižší závodní kategorii, ale později s ní ovládla i královskou třídu Formule 1.

Číst celé

Rodokmen motorů Volkswagen VR

Nezvykle navržené motory byly tím nejlepším, co Volkswagen v minulých dobách nabízel ve svých vozech.

Číst celé

Lancia Thema 8.32: Předokolka s motorem Ferrari

Osmiválcová Thema se tvářila jako nenápadné Ferrari pro čtyři, ale více než na závodní tratě byla vhodná pro německý Autobahn.

Číst celé

Targa: Karoserie, která téměř vymřela

Odnímatelný střešní díl, ale přitom silueta kupé? To jsou karoserie typu targa.

Číst celé

Z velké slávy městem duchů

Vašek Diviš a zajímavá slova o městě, které určitě všichni moc dobře znáte. Nachází se v USA, v Michiganu a přezdívá se mu Město motorů alias Motown. Ano, tušíte správně, řeč je o Detroitu.

Číst celé

Měření kompresí wankelu. Jak na to?

Chystáte se zakoupit auto poháněné rotačním motorem? Rozhodně nezapomeňte na změření kompresí jeho motoru dříve, než jej koupíte. Prozradíme vám, jak se to dělá.

Číst celé