Ferrari 575M s manuálem je důvod, proč existují sny

Zvuk atmosférického vidlicového dvanáctiválce je jen těžko překonatelný.

Dvanáctiválcová Ferrari jednoznačně patří k nejvíce vzrušujícím sportovním autům, jaká kdy kdo vyrobil. Video natočené při projížďce jednoho ze šťastných majitelů jasně dokazuje, že jeho a další taková auta jsou dost možná nejdůležitějším důvodem, proč bychom měli mít sny.

Nepsané pravidlo tvrdí, že by opravdové Ferrari mělo být poháněné vidlicovým dvanáctiválcem uloženým vpředu a v ideálním případě by mělo být vybavené manuální převodovkou s otevřenou kulisou řazení.

Posledním modelem maranellské značky, jehož hnací ústrojí splňovalo výše popsané požadavky a bylo vybavené výhradně manuálem bylo 550 Maranello, které opustilo výrobní linku v roce 2001. U následovníka v podobě 575M Maranello, uvedeného na trh o rok později, byla upřednostněna šestistupňová sekvenční převodovka F1, přičemž šestistupňový manuál zůstal v nabídce.

Přestože Ferrari od roku 2002 nevyrobilo mnoho dvoumístných dvanáctiválcových GT s manuálem, i přesto se jich purističtí zákazníci dočkali a dnes jsou cenným artiklem. Jedním z takových exemplářů je červené 575M v přiloženém videu, jež je jeden z pouhých 177 vyrobených.

Ferrari FZ93: Stylingové cvičení Zagata bylo inspirací pro Ferrari Enzo

Ferrari FZ93 vzniklo jako oslava návratu slavného inženýra do vedení společnosti Zagato a inspirovalo budoucí modely Ferrari.

Číst celé

Jaguar XJ220 Pininfarina Speciale: Unikát na přání brunejského sultána

Brunejský sultán a jeho bratr si v letech 1992 až 1995 koupili celkem 20 Jaguarů XJ220. Ten dvacátý se od všech ostatních odlišoval unikátním designem od Pininfariny.

Číst celé

Honda N600: Předchůdce Civicu vznikl jako odpověď na Mini

Malá Honda N600 byla prvním autem značky, které se oficiálně dováželo do Spojených států amerických, a byla předchůdcem úspěšného Civicu.

Číst celé

Ferrari Testarossa: Unikátní bylo i obutí

Zářivý červený lak Rosso Corsa, vyklápěcí světla a vidlicový dvanáctiválec uložený uprostřed. V osmdesátých letech byla Testarossa snem puberťáků, dnes se stává ceněným klenotem v automobilových sbírkách po celém světě.

Číst celé

Peugeot 205 GTi: Malá (ne)řízená střela

Osmdesátá léta se v automobilovém průmyslu nesla v duchu rostoucí popularity rychlých hatchbacků. Volkswagen Golf GTI bývá často označován jejich otcem a prťavý Peugeot by mohl být jejich matkou. Více jak čtvrtstoletí starý hot hatch dodnes funguje jako měřítko pro téměř všechny ostré hatchbacky.

Číst celé

Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Číst celé