Ferrari 575M s manuálem je důvod, proč existují sny

Zvuk atmosférického vidlicového dvanáctiválce je jen těžko překonatelný.

Dvanáctiválcová Ferrari jednoznačně patří k nejvíce vzrušujícím sportovním autům, jaká kdy kdo vyrobil. Video natočené při projížďce jednoho ze šťastných majitelů jasně dokazuje, že jeho a další taková auta jsou dost možná nejdůležitějším důvodem, proč bychom měli mít sny.

Nepsané pravidlo tvrdí, že by opravdové Ferrari mělo být poháněné vidlicovým dvanáctiválcem uloženým vpředu a v ideálním případě by mělo být vybavené manuální převodovkou s otevřenou kulisou řazení.

Posledním modelem maranellské značky, jehož hnací ústrojí splňovalo výše popsané požadavky a bylo vybavené výhradně manuálem bylo 550 Maranello, které opustilo výrobní linku v roce 2001. U následovníka v podobě 575M Maranello, uvedeného na trh o rok později, byla upřednostněna šestistupňová sekvenční převodovka F1, přičemž šestistupňový manuál zůstal v nabídce.

Přestože Ferrari od roku 2002 nevyrobilo mnoho dvoumístných dvanáctiválcových GT s manuálem, i přesto se jich purističtí zákazníci dočkali a dnes jsou cenným artiklem. Jedním z takových exemplářů je červené 575M v přiloženém videu, jež je jeden z pouhých 177 vyrobených.

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

Kde se v České republice projet?

Nepotřebujete vždy na okruh, protože to není místo, kde s Civicem natřete Veyron.

Číst celé

Cizeta V16T byla prvním šestnáctiválcovým supersportem

Z možné podoby připravovaného Lamborghini Diablo se stal malosériový supersport nesoucí design z pera Marcella Gandiniho a složitý motor, ale díru do světa neudělal.

Číst celé

40 rychlostních rekordů. Tím se pyšní Mazda RX-8

Čtyřiadvacetihodinová rekordní jízda se odehrála v roce 2005 na německém závodním oválu pod dohledem Mezinárodní automobilové federace.

Číst celé

Honda NSX: Od revoluce mezi supersporty uplynulo 30 let

Honda NSX letos slaví třicáté výročí od prvního představení veřejnosti. Hlavním cílem inženýrů bylo překonat a zesměšnit slavné Ferrari.

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé