Bugatti Chiron se představuje jako luxusní hodinky s funkčním motorem W16

Luxusní hodinky inspirované hypersportem Bugatti Chiron nestojí ani desetinu průměrné ceny opravdového vozu.

Jaký je ekvivalent pro Bugatti Chiron ve světě hodinek? Co takhle hodinky s miniaturní replikou osmilitrového motoru W16 se čtyřmi turbodmychadly? To je to, co dostanete v luxusních hodinkách Jacob & Co. Bugatti Chiron Tourbillon.

Hodinky jsou vyrobeny z 578 dílů a maličký šestnáctiválec se skutečně pohybuje. Funkci motoru nastartujete stisknutím pravé korunky a rozhýbe se vše od miniaturních pístů a klikového hřídele až po čtveřici malých turbodmychadel. Jako ukazatel stavu baterie slouží palivoměr, ale ne, hodinky nemusíte tankovat, aby fungovaly.

Malá replika motoru Bugatti je umístěna pod safírovým sklem v titanovém pouzdře o rozměrech 54 a 44 milimetrů. Mechanickému poškození repliky motoru zabraňuje čtveřice tlumičů rázů a hodinky se připínají k zápěstí pomocí gumového pásku s titanovou přezkou.

Hodinky Bugatti Chiron Tourbillon stojí 280 000 amerických dolarů, což se nám může zdát hodně, ale jejich zakoupení není něčím nereálným pro člověka, který si může dovolit utratit přibližně 3 miliony dolarů za hypersport, jímž se inspirovaly.

Tyto hodinky nejsou první hodinky s tématem Bugatti, které společnost Jacob & Co. vyrobila. V minulosti představila hodinky Twin Turbo Furious a Epic X Chrono, které rovněž vzdávaly hold francouzské exkluzivní automobilce.

Mezi milovníky rychlých vozů a unikátních hodinek existuje úzké spojení, takže není divu, že podobné modely vznikají. Hodinky inspirované vozy Ferrari jsou celkem běžné a dokonce byly vyrobeny i jedinečné hodinky se zelenou barvou z původního Bullittova Mustangu.

Mazda RX-8 Roadtrip: S laciným wankelem přes půl Evropy

Přišlo mi to jako zajímavý nápad. Místo letenky jsem koupil ojetou Mazdu RX-8 za cenu staršího iPhonu a vyrazil s ní na dlouhou cestu domů.

Číst celé

Katovna: Akci vám odmoderuje jen o malinko lépe než Libor Bouček

Katovna podruhé. Dnes tu máme krabici od bot ve verzi kupé, jednu horkou novinku a prý příjde i Leoš Mareš.

Číst celé

Lancia Thema 8.32: Předokolka s motorem Ferrari

Osmiválcová Thema se tvářila jako nenápadné Ferrari pro čtyři, ale více než na závodní tratě byla vhodná pro německý Autobahn.

Číst celé

Chrysler Turbine: Mexického prezidenta zajímalo, jestli jezdí na tequilu

Experimentální Chrysler Turbine uměl spalovat téměř jakoukoli hořlavinu, k čemuž patřil i oblíbený mexický alkohol.

Číst celé

Chevrolet Corvette XP-819: Lodní motor za zadními koly

Špióni v automobilovém průmyslu stále častěji hledají informace o vývoji Chevroletu Corvette s motorem uprostřed. Podobný prototyp s motorem za zády americká značka zkusila již v šedesátých letech.

Číst celé

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé