Nástupce Nissanu 370Z bude mít retro design, 3.0 V6 a manuál

Nissan pracuje na nástupci sportovního kupé 370Z, kterého nabídne i ve verzi Nismo o přibližném výkonu 500 koní.

Sportovní auta zůstávají v kurzu a na jejich vývoji pracují i výrobci, kteří rádi mlží. Nissan na podzim minulého roku oslavil 50. narozeniny legendární Fairlady Z speciální edicí 50th Anniversary už hodně zastaralého Nissanu 370Z a neznámé zdroje blízké automobilce tvrdí, že Nissan opravdu pracuje na vývoji nástupce. Důkazem jsou i prototypy, které se v posledních měsících prohání na Nürburgringu.

Podle posledních informací má nový Nissan Z dostat retro design inspirovaný původním Datsunem 240Z, alespoň v přední části. Nissan se chce vrátit ke kořenům dvoumístného sportovního vozu, ale je možné, že zadní část bude odlišná. Možná se dočkáme podobného zevnějšku, jaký má současný Alpine A110 – předek ponese typické staré rysy, ale zadek bude výrazně modernější.

Interiér nového Zetka má kombinovat vlastní prvky s těmi, které se nacházejí v nejnovějších modelech pro americký trh Altima a Sentra. Největší modernizací oproti současnému dosluhujícímu Zetku bude propracovaný infotainment.

Nissan pro pohon použije upravený dvakrát přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec, který pohání Infiniti Q50/Q60 Red Sport. Pohonná jednotka bude spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou, ale manuální převodovka by prý měla být uvedena s postupnými modernizacemi. Výkon motoru zatím není znám, ale Nismo již pracuje na ostřejší verzi, která by měla dosáhnout až 500 koní.

Na odhadování možného termínu oficiálního debutu je zatím brzo, ale s největší pravděpodobností k němu dojde až za dva roky. Nissan kromě nového Zetka pracuje i na nástupci výkonnějšího GT-R, který by měl dorazit s hybridním hracím ústrojím.

Škoda 450/Felicia, aneb šťastný kabriolet

Za vznikem ikonického československého kabrioletu stála vyhlídka na vysoké příjmy ze západu.

Číst celé

Dino Pininfarina Berlinetta Speciale: První Ferrari s motorem uprostřed

Prototyp Dino Pininfarina Berlinetta Speciale, vycházející ze závodního Ferrari 206 P Dino, sehrál důležitou roli při přípravách malého Ferrari s motorem uprostřed, které položilo základy nejúspěšnějším modelům značky.

Číst celé

Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

15. září 1991 bylo najednou na zámku ve Versailles a pod obloukem Le Grande Arche v pařížské čtvrti La Défense vystaveno něco neuvěřitelného. Stalo se tak přesně 110 let od narození slavného zakladatele značky Ettoreho Bugatti.

Číst celé

Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Kam zmizely komprese?

V běžném případě má koupě ojetého auta jednoduchý postup. Vyberete si, zaplatíte a jedete domu. Jenže takhle svět rotačních motorů nefunguje ve chvíli, kdy chcete, aby vaše RX-8 opravdu za něco stála.

Číst celé

Ford 999: „Závodění vzniklo 5 minut po vyrobení druhého auta“

Henry Ford byl fanouškem motoristického sportu. Než se pustil do výroby lidových automobilů, pomáhal s vývojem dvojice soutěžních Fordů, které vládly závodům.

Číst celé