Ferrari představilo SF90 Stradale. Hybridní čtyřkolka má 986 koní!

SF90 Stradale je první hybridní supersport Ferrari s pohonem všech kol. Zařadí se do běžné nabídky značky.

Počet vyrobených vozů Ferrari každým rokem narůstá. Maranellská továrna se snaží splnit požadavky zákazníků a už dříve oznámila, že v roce 2019 představí pět nových modelů. Zatímco se luxusního SUV Purosangue letos nejspíše nedočkáme, Ferrari odhalilo nový revoluční model – přivítejte elektrifikované Ferrari SF90 Stradale!

SF90 Stradale pokračuje ve stopách hybridního hypersportu LaFerrari, ale nabízí zcela rozdílnou technologii. Spalovací motor je menší, vůz umí dobíjet akumulátory ze zásuvky a je prvním supersportem Ferrari s pohonem všech kol. Hnací ústrojí se skládá z dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového litrového vidlicového osmiválce, jemuž pomáhá trojice elektromotorů, dva umístěné vpředu a jeden vzadu. Celková hnací síla dosahuje 986 koní a 800 Nm.

Vysoce pokročilé technologie spolu s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňují sprint na stovku za 2,5 sekundy, na dvoustovku za 6,7 sekundy a maximální rychlost 340 kilometrů v hodině. Ferrari SF90 Stradale je v přímce opravdu rychlé, ale na okruhu se nenechá zahanbit. Na domácí testovací trati Ferrari ve Fioranu je s časem 1:19 o necelou vteřinu rychlejší než LaFerrari.

Většina majitelů Ferrari využívá své vozy i pro běžné ježdění, při kterém ocení možnost čistě elektrického režimu. Když je aktivovaný, trojice lithium-ion akumulátorů má dostatečnou kapacitu na to, aby vůz ujel až 25 kilometrů a dosáhnul maximální rychlosti 135 kilometrů v hodině.  To vysvětluje, proč automobiloví špióni v Maranellu potkávali prototyp, který byl ve městě tichý, ale na okruhu řval.

Radikálně stylizovaná karoserie ukazuje, jakým směrem se bude ubírat vývoj Ferrari v následujících letech. Inženýři strávili mnoho hodin ve větrném tunelu, takže propracovaná aktivní aerodynamika dokáže vyvinout přítlak 390 kilogramů při rychlosti 250 km/h. Ferrari říká, že SF90 Stradale je novým měřítkem pro přítlak a účinnost mezi vysoce výkonnými silničními auty.

Ferrari SF90 Stradale je vybavené nejmodernější technikou, ale není extrémně těžké. S pohotovostní hmotností 1 570 kilogramů je o 13 kilogramů lehčí než LaFerrari. Novinka je oproti minulým modelům Ferrari o 20% tužší a torzní tuhost se zlepšila o 40%.

Hybridní supersport s pohonem všech kol není další vzácnou limitovanou edicí. V nabídce Ferrari se zařadí nad dosavadní vlajkový model 812 Superfast. Základní prodejní cena je přibližně 11,7 milionu korun.

Splňte si sny hned teď! Tyhle supersporty jsou jako nové a čekají na vás

Myslíte si, že jste dospělí a umíte se chovat zodpovědně? Chyba! Prohlídka těchto šesti téměř nových supersportů vrátí vaší úroveň chování zpět do dětských let. Nevěříte? Budete je chtít!

Číst celé

3 sportovní vozy jako skryté investice. Nevypadají, ale budou vzácné

Poslední Mazda s wankelovým motorem, sportovní roadster od Porsche a stařičká Toyota s motorem uprostřed. Trojice sportovních aut, které fanoušci rychlých kol přehlíží, ale v budoucnu budou hodně cenná.

Číst celé

Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Číst celé

Mazda MX-5 NA: Za jednoduchým sporťákem stál novinář

Jen výjimečně se stane, automobilky poslechnou rady a názory motoristických novinářů. Mazda to však v minulosti udělala a na svět přišel jeden z nejlepších sportovních vozů všech dob. Znáte jeho příběh?

Číst celé

Jak Ferrari 599 GTB Fiorano omylem změnilo pravidla aerodynamického designu

Ferrari 599 GTB Fiorano okouzlilo svět osobitým designem s dekorativními oblouky v zadní části střechy, které skrývají aerodynamickou výhodu.

Číst celé

Rolls-Royce Sweptail: Nejdražší britské auto všech dob

Na zakázku vyrobený Rolls-Royce Sweptail má odhadovanou hodnotu přes 13 milionů dolarů. To jej dělá nejdražším autem z Velké Británie.

Číst celé