Toyota usnadní servis starších generací Supry. Obnoví výrobu dílů

Program GR Heritage Parts nabídne potřebné náhradní díly pro údržbu třetí a čtvrté generace.

Nová Toyota GR Supra zanedlouho dostane do rukou nedočkavých majitelů. Značka si je zároveň vědoma stále větší obliby starších generací a rozhodla se obnovit výrobu originálních náhradních dílů. Prezident společnosti Gazoo Racing Shigeki Tomoyama na festivalu oslavujícím novou Supru oficiálně oznámil výrobu náhradních dílů pro třetí a čtvrtou generaci.

Dvorní tuner Toyoty je nabídne v rámci programu GR Heritage Parts. V tuto chvíli nejsou k dispozici informace o konkrétních dílech, ale Toyota uvádí, že se pokusí splnit požadavky většiny majitelů. Tomoyama zatím neoznámil ani předpokládané období, kdy bude zahájen prodej náhradních dílů.

Podle strohého oznámení očekáváme, že Toyota nabídne náhradní díly pro Supry pouze na domácím trhu v Japonsku, alespoň zpočátku. Vlastníci vozů ze zbytku světa budou nuceni díly dovážet.

Oznámení Toyoty sleduje trend japonských automobilek, které obnovují podporu pro starší modely. Například Mazda nabízí nové náhradní díly pro první generaci roadsteru MX-5. Společnost dokonce provádí kompletní renovace celého vozu.

Nissan zahájil podobný program v minulých letech, když začal nabízet náhradní díly pro Nissan Skyline GT-R generací R32, R33 a R34. Nabídka zahrnuje části motorů, panely karoserie, elektrické komponenty a mnoho dalších potřebných dílů.

Ferrari 156 F1 Sharknose: Změna pravidel v F1 pomohla Ferrari vyhrávat

Monopost Ferrari 156 vznikl na začátku 60. let poté, co změna pravidel ve Formuli 1 vyžadovala menší motory. Ferrari nasadilo již ověřený motor z Formule 2 a okamžitě vítězilo.

Číst celé

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé

Mercedes-Benz T80: Hitlerův Černý pták měl dosáhnout až 750 km/h

Mercedes-Benz T80 vznikl, aby stanovil nový světový rychlostní rekord a pomohl propagandě Třetí říše, ale jeho ambiciózní projekt ukončil začátek 2. světové války.

Číst celé

Spin-off story. Jak se z neužitečného Opelu stala automobilka Bitter

Velké plány Opelu nevyšly, ale ujmul se toho někdo jiný. Tím byly položeny základní kameny automobilky Bitter, která je aktivní až dodnes. No, aktivní… ale pojďme od začátku.

Číst celé

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé

Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Číst celé