Zapomeňte na vyvíjený nový Defender. Poláci znovu vyrábí ten starý

Výroba původního Land Roveru Defender byla ukončena v roce 2016 po dlouhých 67 letech.

Když se Land Rover rozhodl definitivně ukončit výrobu oblíbeného offroadu Defender v roce 2016, zklamal mnoho fanoušků. Britská automobilka v současnosti pracuje na vývoji druhé generace, jež se charakterem více přiblíží moderním vozům SUV. Pokud však toužíte po nově vyrobeném Defenderu podle původního receptu, nemusíte smutnit, protože Poláci mají řešení.

Společnost Land Serwis oznámila, že zahájila výrobu nových „originálních“ Defenderů, které si zákazníci mohou přizpůsobit svým požadavkům a potřebám. První vyrobený vůz, Defender Crew Cab Pickup na fotografiích, vychází z původního Defenderu modelového roku 2010 a je poháněný 2,4 litrovým čtyřválcovým motorem Puma.

Land Serwis je v unikátní pozici prodávat „nové“ Defendery od okamžiku, kdy se stal jedinou společností mimo území Velké Británie, která vyrábí podvozky pro legendární off-road. „Tohle není obyčejný Defender po renovaci,“ řekl Piotr Kowal, šéf společnosti Land Serwis. „Naším záměrem bylo postavit auto od nuly s použitím nových, vyladěných nebo použitých dílů, ale všechny byly podrobeny rekonstrukci.“

Defender ve verzi pickup je založený na originálním podvozku a využívá moderní komponenty. Společnost očistila, zrekonstruovala a znovu nalakovala původní rám. Moderní modely jsou vybavené výfukem z nerezové oceli, zvýšením podvozku o 5 centimetrů a přepracované brzdy vyrobené z nových komponentů.

V ostatních zákoutích auta jsou díly kompletně renovované a originální. Motor, palivový systém, hnací hřídele, nápravy a další komponenty jsou u prvního smontovaného exempláře originální. Ačkoliv je tento vůz spíše renovací než novým Defenderem, společnost Land Serwis zopakovala, že si zákazníci mohou vybrat, které díly se použijí znovu, nebo budou nahrazeny novými. Možnosti jsou neomezené.

Land Serwis chce zachovat vzhled originální modelů. Nejsou zde žádné moderní prvky charakteristické pro oblíbené resto-mody. Znaky jsou dokonce dodané přímo z továrny. Interiér má podobný motiv jako dříve a originální značkové díly se nachází i v místech, která řidič nejspíše nikdy neuvidí. I přesto je nový Defender lépe odhlučněný a nabízí třeba elektricky ovládaná okna a moderní ovládání klimatizace.

Proč Koenigsegg Jesko nepoužívá dvouspojkovou převodovku

Devítirychlostní převodovka se sedmi spojkami v novém Koenigseggu Jesko je úžasným dílem talentovaných švédských inženýrů. Jak nový výkřik technického vývoje Koenigseggu funguje?

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé

Temple of Speed je konečně online!

Slibovali jsme až na půdu a celé nám to trvalo strašně dlouho. Temple of Speed se po více jak sedmi letech na Facebooku přesouvá na vlny opravdového internetu. Dočkali jste se!

Číst celé

Bugatti slaví výročí rekordní jízdy: Veyron prolomil 400 km/h před 15 lety

Bugatti Veyron 16.4 letos oslavuje 15 let od uvedení na trh a rychlostního rekordu, kterým se navždy zapsalo do historie automobilismu.

Číst celé

Ferrari 166 MM: Vítěz Le Mans řídil 23 hodin v kuse

První produkčním modelem Ferrari byl úspěšný závodní vůz, který značce přinesl historicky první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Ovšem, nebylo to jednoduché.

Číst celé

Chrysler navrhl sedm turbín pro pohon aut

Určitě jste slyšeli o Chrysleru Turbine Car, který byl poháněný turbínou, jak už jeho název vypovídá. Americká značka ale do vývoje technologie investovala daleko více času a peněz, než by se na první pohled mohlo zdát.

Číst celé