Začátky cizích značek v Americe: Evropské sportovní vozy

Ferrari, Lamborghini a Porsche v současnosti prodávají největší počet svých vozů na americkém trhu. Jak na něm začínaly?

Evropské sportovní vozy se ve Spojených státech amerických těší obrovské oblibě. Mohou za to nejen jejich vysoké výkony, exkluzivita a pocit luxusu, ale i zvučná jména, která psala historii motorsportu. Znáte počátek příběhů značek Ferrari, Lamborghini a Porsche na americkém území?

Ferrari

Závodník a podnikatel Briggs Cunningham údajně dovezl první Ferrari do Ameriky. Byl to vůz Ferrari 166 Spyder Corsa, který zakoupil v roce 1949, aby s ním závodil. Později v tomto roce se závodník Luigi Chinetti spojil se svým přítelem Enzem Ferrari, aby společně otevřeli první obchodní zastoupení Ferrari v Severní Americe na Manhattanu.

Spojené státy americké se rychle staly největším trhem Ferrari na světě. Američtí motoristé byli obecně mnohem bohatší než Italové a měli zdravý apetit pro vysoký výkon. I z toho důvodu měl Chinetti velký vliv na vedení Ferrari v Maranellu, čímž se zasloužil o vznik některých slavných modelů.

Lamborghini

Vůbec poprvé Lamborghini vystavovalo dva exempláře modelu 350 GT na autosalonu v New Yorku roku 1965. Společnost Foreign Cars sídlící na Rhode Islandu nabízela a dovážela vozy Lamborghini, ale prodeje byly na velmi nízké úrovni. Americká divize Lamborghini postupně upadala, z čehož byla zachráněna představením Miury.

Miura se těšila pozitivním ohlasům veřejnosti i tisku a brzy se stala oblíbená mezi vlivnými a bohatými osobnostmi. Na počátku roku 1968 bylo ve Spojených státech amerických přibližně dvanáct exemplářů, aniž by byl tento model Lamborghini homologovaný podle místních předpisů.

Porsche

Max Hoffman je jedním z nejdůležitějších amerických automobilových obchodníků. Během své kariéry vybudoval severoamerická obchodní zastoupení několika evropských značek, mezi nimiž nechybělo ani Porsche. Sportovní vozy z německého Stuttgartu začal dovážet v roce 1950 a prvním z nich bylo Porsche 356, které se v té době vyrábělo jen krátce.

Přestože o to původně nebyl požádán, pro tento typ obchodu byl vysoce kvalifikovaný a zároveň byl blízkým přítelem rodiny Porsche. Hoffman nejdříve pomohl Porsche, aby v Americe získalo silné jméno, ale německá automobilka toho později využila a v roce 1963 začala distribuovat auta Američanům skrze vlastní prodejní síť.

Pierre Veyron: Nejslavnější moderní Bugatti vzdává hold hrdinovi z odboje

Válečný hrdina a odbojář Pierre Veyron se nechal přemluvit k závodění Albertem Divem a byl jedním z nejdůležitějších jezdců Bugatti.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Tři N: Mladá sportovní divize Hyundai má základy u BMW

Vypadají jako obyčejná auta, ale výkony i schopnostmi překvapí. Kvůli čemu se sportovní divize automobilky Hyundai jmenuje N a proč má základy u BMW?

Číst celé

Eunos Cosmo: 3 rotory v diskrétním luxusním balení

Luxusní kupé s wankelovým motorem bylo ukázkou schopností a umění Mazdy. Stalo se historicky prvním autem na světě, které mělo zabudovaný systém GPS.

Číst celé

Nissan GT-R, část čtvrtá: Podvozek a brzdy

Vítáme vás u čtvrtého dílu petidílného seriálu, ve kterém si postupně představujeme japonské kupé Nissan GT-R R35. V této části si povíme něco o podvozkové soustavě a jejím uspořádání.

Číst celé

Temple of Speed vyhraje Le Mans!

Před pár hodinami se jel vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, což nás donutilo k přemýšlení, jak bychom se mohli zúčastnit. A levně.

Číst celé