Ford GT bez V8. Proč to nezvládne ani Hennessey?

Slavný úpravce amerických aut říká, že se vidlicový osmiválec do současného Fordu GT zkrátka nevejde.

John Hennessey z amerického Texasu si za poslední roky vybudoval pověst opravdu talentovaného a zkušeného úpravce aut, která mnohdy bývají nadupaná už z továrny. Tvůrce známého supersportu Hennessey Venom GT se v posledních letech proslavil i tisícikoňovým Camarem Exorcist a šestikolovým pickupem VelociRaptor, jež vychází z Fordu F-150 Raptor.

Řada fanoušků stále čekala na zprávu, že Johnův tým dokázal namontovat vidlicový osmiválec do poslední generace supersportu Ford GT. Ten se totiž při vývoji odklonil od svých předchůdců, když se Ford rozhodl pro jeho pohon použít 3,5 litrový vidlicový šestiválec EcoBoost s dvojicí turbodmychadel. Přestože to purističtí fanoušci neradi slyší, GT je skvělé i s menším modernějším motorem.

Hennessey si však myslí, že by s V8 dokázali udělat z dobrého auta ještě lepší. Jenže podle jejich posledního vyjádření to nezvládnou ani za milion dolarů. Za tímto vyjádřením nestojí tlak ze strany samotné automobilky, která by si takové úpravy nepřála, ale skutečnost, že se osmiválec do malých útrob GT zkrátka nevejde.

Jak je vidět už na první pohled, důležitou roli při vývoji hrála aerodynamika, která striktně určila tvar vozu. Hennessey říká, že pokud by se vážně rozhodli zkusit do GT namontovat alespoň pětilitrový osmiválec, museli by provést riskantní zásah do samotné konstrukce karoserie, jejíž část je z velké části tvořena choulostivým karbonovým monokokem. Tovární vývojový tým Fordu GT zároveň dodává, že možnost namontování osmiválce není něčím, s čím počítali při navrhování.

Jako fanoušci minulé generace s kompresorovým osmiválcem se řadíme k těm, kteří by rádi viděli vznik moderního osmiválcového GT. Jak ale bohužel vyplývá z posledních informací, musíme si bohužel nechat zajít chuť.

Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Číst celé

Američané chtěli vyrobit Veyron už v 50. letech. Proč Argonaut neuspěl?

Americký vizionář se na konci 50. let odhodlal pro výrobu nejlepších aut na světě, ale nakonec jej zradili investoři. Obávali se, že by naštvali Ameriku.

Číst celé

Spyker D12 Peking-To-Paris: Zákazníci říkali, že Super SUV nemůže uspět

Spyker s konceptem D12 Peking-To-Paris předběhl dobu. Luxusní SUV se představilo v době, kdy trh neměl o rychlá SUV zájem, což ho stálo úspěch.

Číst celé

Dvojice Aventadorů se prohání v italských kopcích

I Lamborghini natáčí reklamní spoty svých supersportů.

Číst celé

10 zajímavostí o Rolls-Royce, které možná neznáte

Zjistěte, kolik hodin se vyrábí jeden Rolls-Royce a co se dělá s vadnými vozy, které neprojdou zkouškou těsnosti.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé