10 zajímavostí o Rolls-Royce, které možná neznáte

Zjistěte, kolik hodin se vyrábí jeden Rolls-Royce a co se dělá s vadnými vozy, které neprojdou zkouškou těsnosti.

Rolls-Royce vyrábí okouzlující a extrémně drahé silniční jachty pro světovou elitu, a jak si dokážete představit, výrobní proces ukrývá zajímavé statistiky, zajímavosti a příběhy. Objevili jsme některé z nejzajímavějších informací o výrobě Rolls-Royců, které oficiálně potvrzuje samotná automobilka.

Spirit of Ecstasy v trezoru

Rolls-Royce si velmi cení svého znaku, ikonické sošky Spirit of Ecstasy. Na výrobní lince v továrně v Goodwoodu je trezor, který nikdy neobsahuje více sošek, než je potřeba pro denní objem výroby. Kód od trezoru znají pouze vedoucí výroby a malý počet řemeslníků.

Při testování podvozku se spustil seismograf

Při vývoji nových modelů Rolls-Royce dochází k nejrůznějším testováním, aby bylo zajištěno, že jsou vhodné pro světovou elitu. Při testování odpružení prodlouženého Phantomu EWB (Extended Wheelbase) došlo k takovému zatížení, že se spustil seismograf umístěný přibližně 30 kilometrů od továrny Rolls-Royce. Phantom zvládl test v pořádku.

Každý vůz vyrábí 60 lidí po dobu 400 hodin

Kompletní výroba vozu Rolls-Royce zaměstná 60 lidí a vyžaduje 400 hodin práce. Potřebný čas se může i více než zdvojnásobit u vozů, které se vyrábějí na zakázku a obsahují spoustu unikátních prvků.

Teplota šampaňského je na doporučené úrovni

Sommelieři doporučují, aby optimální teplota šampaňského při podávání dosahovala 6°C a 11°C u klasických lahví. Rolls-Royce čerpá z těchto znalostí a vybavuje svá auta chladničkou, která provozuje dva režimy chlazení – na 6 a 11°C.

Tvorba zrcadlově lesklého laku trvá 7 dní

Kvalita laku vozů Rolls-Royce musí být na dokonalé úrovni. Lakování provádějí jediní roboti v továrně Rolls-Royce, kteří aplikují pět vrstev barvy. Jakákoli obtížně dostupná místa jsou ručně lakována kvalifikovanými odborníky. Celý proces nanášení bezchybného laku a následný proces leštění pro dosažení zrcadlového lesku trvá 7 dní a na jeden vůz se používá více než 45 kilogramů barvy.

Kůže pochází jen z těch nejlepších býků

Rolls-Royce netoleruje nedokonalosti a specialisté pečlivě vybírají a kontrolují používané materiály. Kůže pro čalounění interiérů pochází pouze z těch nejlepších býků, chovaných ve vysokých nadmořských výškách, aby se zabránilo jejímu roztahování a vadám způsobeným hmyzem. Vady, které jsou pro netrénované oko nepostřehnutelné, se odmítají a nevyužitá kůže se dodává do módního průmyslu.

Noční obloha s padajícími hvězdami

Nepochybně jste slyšeli o tom, že Rolls-Royce nabízejí příplatkovou výbavu nazvanou Starlight Headliner. Speciální stropnice se skládá z 1 340 individuálně ručně tkaných optických vláken, která zrcadlí noční oblohu libovolného dne. V roce 2018 však Rolls-Royce přidal do souhvězdí padající hvězdy. U modelů Black Badge se padající hvězdy pohybují převážně nad předními sedadly, protože vy byste jako majitelé měli sedět na těch zadních a kochat se výhledem.

Nejdetailnější výšivka se skládá z 250 000 stehů

Nejdetailnější výšivkou v interiéru vozu Rolls-Royce je sokol stěhovavý, nejrychlejší pták na světě. Realistická výšivka se skládá z téměř 250 000 stehů a vývoj zabral designérům, inženýrům a řemeslníkům přibližně jeden měsíc.

Nekompromisní vodotěsnost

Věděli jste, že inženýři pravidelně testují hotové vozy v simulovaném monzunovém dešti, aby zjistili, že do vozu neproniká vlhkost? Každé auto, které neprojde náročným testem těsnosti je vyřazeno a sešrotováno.

Servisní tým „Flying Doctors“ opraví Rolls-Royce všude na světě

Chcete Rolls-Royce, ale žijete v zemi bez autorizovaného prodejce a servisního zastoupení? Automobilka disponuje týmem speciálně vyškolených techniků, kteří kvůli servisu vozů zákazníků cestují po celém světě. Tato malá skupina odborníků byla laskavě pojmenována „Flying Doctors“.

Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Číst celé

Bugatti 16C Galibier: Limuzína, která chtěla strčit Rolls-Royce do kapsy

Galibier poháněný šestnáctiválcem s dvojicí kompresorů měl stát po boku rekordního Veyronu jako druhý model nabídky Bugatti.

Číst celé

Zvláštní auta jsou mi bližší než racionální volba

Zajímavá a nezvyklá auta jsou nákladná na provoz, ale to některé z nás nedonutí, abychom po nich přestali toužit.

Číst celé

Dělejte světu službu, jezděte zajímavými auty

Vlastnit uživatelsky příjemná auta je parádní komfort, ale i přesto existují lidé, kteří si rádi nechají ubližovat vlastní technikou. Ono to za to totiž celkem stojí.

Číst celé

Dodge Challenger SRT Demon: 5 důvodů proč je zběsile rychlý

Že už Hellcat nemohl být rychlejší? V Dodge si mysleli opak a rovnou takové auto postavili. Představujeme řešení, která dopomohla k dosažení šílených výkonů.

Číst celé

Do výroby BMW M3 Touring chyběl jen kousek

Inženýři BMW o em-trojku s velkým kufrem zabojovali poctivě, ale nestačilo to.

Číst celé