10 zajímavostí o Rolls-Royce, které možná neznáte

Zjistěte, kolik hodin se vyrábí jeden Rolls-Royce a co se dělá s vadnými vozy, které neprojdou zkouškou těsnosti.

Rolls-Royce vyrábí okouzlující a extrémně drahé silniční jachty pro světovou elitu, a jak si dokážete představit, výrobní proces ukrývá zajímavé statistiky, zajímavosti a příběhy. Objevili jsme některé z nejzajímavějších informací o výrobě Rolls-Royců, které oficiálně potvrzuje samotná automobilka.

Spirit of Ecstasy v trezoru

Rolls-Royce si velmi cení svého znaku, ikonické sošky Spirit of Ecstasy. Na výrobní lince v továrně v Goodwoodu je trezor, který nikdy neobsahuje více sošek, než je potřeba pro denní objem výroby. Kód od trezoru znají pouze vedoucí výroby a malý počet řemeslníků.

Při testování podvozku se spustil seismograf

Při vývoji nových modelů Rolls-Royce dochází k nejrůznějším testováním, aby bylo zajištěno, že jsou vhodné pro světovou elitu. Při testování odpružení prodlouženého Phantomu EWB (Extended Wheelbase) došlo k takovému zatížení, že se spustil seismograf umístěný přibližně 30 kilometrů od továrny Rolls-Royce. Phantom zvládl test v pořádku.

Každý vůz vyrábí 60 lidí po dobu 400 hodin

Kompletní výroba vozu Rolls-Royce zaměstná 60 lidí a vyžaduje 400 hodin práce. Potřebný čas se může i více než zdvojnásobit u vozů, které se vyrábějí na zakázku a obsahují spoustu unikátních prvků.

Teplota šampaňského je na doporučené úrovni

Sommelieři doporučují, aby optimální teplota šampaňského při podávání dosahovala 6°C a 11°C u klasických lahví. Rolls-Royce čerpá z těchto znalostí a vybavuje svá auta chladničkou, která provozuje dva režimy chlazení – na 6 a 11°C.

Tvorba zrcadlově lesklého laku trvá 7 dní

Kvalita laku vozů Rolls-Royce musí být na dokonalé úrovni. Lakování provádějí jediní roboti v továrně Rolls-Royce, kteří aplikují pět vrstev barvy. Jakákoli obtížně dostupná místa jsou ručně lakována kvalifikovanými odborníky. Celý proces nanášení bezchybného laku a následný proces leštění pro dosažení zrcadlového lesku trvá 7 dní a na jeden vůz se používá více než 45 kilogramů barvy.

Kůže pochází jen z těch nejlepších býků

Rolls-Royce netoleruje nedokonalosti a specialisté pečlivě vybírají a kontrolují používané materiály. Kůže pro čalounění interiérů pochází pouze z těch nejlepších býků, chovaných ve vysokých nadmořských výškách, aby se zabránilo jejímu roztahování a vadám způsobeným hmyzem. Vady, které jsou pro netrénované oko nepostřehnutelné, se odmítají a nevyužitá kůže se dodává do módního průmyslu.

Noční obloha s padajícími hvězdami

Nepochybně jste slyšeli o tom, že Rolls-Royce nabízejí příplatkovou výbavu nazvanou Starlight Headliner. Speciální stropnice se skládá z 1 340 individuálně ručně tkaných optických vláken, která zrcadlí noční oblohu libovolného dne. V roce 2018 však Rolls-Royce přidal do souhvězdí padající hvězdy. U modelů Black Badge se padající hvězdy pohybují převážně nad předními sedadly, protože vy byste jako majitelé měli sedět na těch zadních a kochat se výhledem.

Nejdetailnější výšivka se skládá z 250 000 stehů

Nejdetailnější výšivkou v interiéru vozu Rolls-Royce je sokol stěhovavý, nejrychlejší pták na světě. Realistická výšivka se skládá z téměř 250 000 stehů a vývoj zabral designérům, inženýrům a řemeslníkům přibližně jeden měsíc.

Nekompromisní vodotěsnost

Věděli jste, že inženýři pravidelně testují hotové vozy v simulovaném monzunovém dešti, aby zjistili, že do vozu neproniká vlhkost? Každé auto, které neprojde náročným testem těsnosti je vyřazeno a sešrotováno.

Servisní tým „Flying Doctors“ opraví Rolls-Royce všude na světě

Chcete Rolls-Royce, ale žijete v zemi bez autorizovaného prodejce a servisního zastoupení? Automobilka disponuje týmem speciálně vyškolených techniků, kteří kvůli servisu vozů zákazníků cestují po celém světě. Tato malá skupina odborníků byla laskavě pojmenována „Flying Doctors“.

Devil Drivers: Autentický dokument zachycuje krásu předválečných Grand Prix

Dokument Devil Drivers byl digitalizován z 16mm filmu a oživuje autentické záběry z předválečných závodů Grand Prix.

Číst celé

RUF: Mistrný fanatismus

Sporťáky stuttgartské automobilky v jejich historii upravoval kde kdo, ale jedna značka se je snažila udělat výrazně lepší a brutálnější při zachování tovární kvality.

Číst celé

Opel GT: Historie menšího evropského sourozence Corvette

I když jsou Opel GT a Chevrolet Corvette rozdílnými sportovními vozy, oba vznikly pod dohledem amerického koncernu. Znáte jejich hlavní podobnosti?

Číst celé

LaFerrari: První svatý

Ještě před deseti lety byla myšlenka hybridního hyperauta pasé. Taková představa se líbila jen málokomu. Když se na to ale podíváme pořádně, nepůsobí jako špatný nápad.

Číst celé

Pohled do motoru 2JZ-GTE: Tímto se proslavila Toyota Supra

Motor 2JZ-GTE vypadá, jako by byl navržený přímo pro tunery toužící po obrovském plnícím tlaku.

Číst celé

Peugeot 205 GTi: Malá (ne)řízená střela

Osmdesátá léta se v automobilovém průmyslu nesla v duchu rostoucí popularity rychlých hatchbacků. Volkswagen Golf GTI bývá často označován jejich otcem a prťavý Peugeot by mohl být jejich matkou. Více jak čtvrtstoletí starý hot hatch dodnes funguje jako měřítko pro téměř všechny ostré hatchbacky.

Číst celé