10 zajímavostí o Rolls-Royce, které možná neznáte

Zjistěte, kolik hodin se vyrábí jeden Rolls-Royce a co se dělá s vadnými vozy, které neprojdou zkouškou těsnosti.

Rolls-Royce vyrábí okouzlující a extrémně drahé silniční jachty pro světovou elitu, a jak si dokážete představit, výrobní proces ukrývá zajímavé statistiky, zajímavosti a příběhy. Objevili jsme některé z nejzajímavějších informací o výrobě Rolls-Royců, které oficiálně potvrzuje samotná automobilka.

Spirit of Ecstasy v trezoru

Rolls-Royce si velmi cení svého znaku, ikonické sošky Spirit of Ecstasy. Na výrobní lince v továrně v Goodwoodu je trezor, který nikdy neobsahuje více sošek, než je potřeba pro denní objem výroby. Kód od trezoru znají pouze vedoucí výroby a malý počet řemeslníků.

Při testování podvozku se spustil seismograf

Při vývoji nových modelů Rolls-Royce dochází k nejrůznějším testováním, aby bylo zajištěno, že jsou vhodné pro světovou elitu. Při testování odpružení prodlouženého Phantomu EWB (Extended Wheelbase) došlo k takovému zatížení, že se spustil seismograf umístěný přibližně 30 kilometrů od továrny Rolls-Royce. Phantom zvládl test v pořádku.

Každý vůz vyrábí 60 lidí po dobu 400 hodin

Kompletní výroba vozu Rolls-Royce zaměstná 60 lidí a vyžaduje 400 hodin práce. Potřebný čas se může i více než zdvojnásobit u vozů, které se vyrábějí na zakázku a obsahují spoustu unikátních prvků.

Teplota šampaňského je na doporučené úrovni

Sommelieři doporučují, aby optimální teplota šampaňského při podávání dosahovala 6°C a 11°C u klasických lahví. Rolls-Royce čerpá z těchto znalostí a vybavuje svá auta chladničkou, která provozuje dva režimy chlazení – na 6 a 11°C.

Tvorba zrcadlově lesklého laku trvá 7 dní

Kvalita laku vozů Rolls-Royce musí být na dokonalé úrovni. Lakování provádějí jediní roboti v továrně Rolls-Royce, kteří aplikují pět vrstev barvy. Jakákoli obtížně dostupná místa jsou ručně lakována kvalifikovanými odborníky. Celý proces nanášení bezchybného laku a následný proces leštění pro dosažení zrcadlového lesku trvá 7 dní a na jeden vůz se používá více než 45 kilogramů barvy.

Kůže pochází jen z těch nejlepších býků

Rolls-Royce netoleruje nedokonalosti a specialisté pečlivě vybírají a kontrolují používané materiály. Kůže pro čalounění interiérů pochází pouze z těch nejlepších býků, chovaných ve vysokých nadmořských výškách, aby se zabránilo jejímu roztahování a vadám způsobeným hmyzem. Vady, které jsou pro netrénované oko nepostřehnutelné, se odmítají a nevyužitá kůže se dodává do módního průmyslu.

Noční obloha s padajícími hvězdami

Nepochybně jste slyšeli o tom, že Rolls-Royce nabízejí příplatkovou výbavu nazvanou Starlight Headliner. Speciální stropnice se skládá z 1 340 individuálně ručně tkaných optických vláken, která zrcadlí noční oblohu libovolného dne. V roce 2018 však Rolls-Royce přidal do souhvězdí padající hvězdy. U modelů Black Badge se padající hvězdy pohybují převážně nad předními sedadly, protože vy byste jako majitelé měli sedět na těch zadních a kochat se výhledem.

Nejdetailnější výšivka se skládá z 250 000 stehů

Nejdetailnější výšivkou v interiéru vozu Rolls-Royce je sokol stěhovavý, nejrychlejší pták na světě. Realistická výšivka se skládá z téměř 250 000 stehů a vývoj zabral designérům, inženýrům a řemeslníkům přibližně jeden měsíc.

Nekompromisní vodotěsnost

Věděli jste, že inženýři pravidelně testují hotové vozy v simulovaném monzunovém dešti, aby zjistili, že do vozu neproniká vlhkost? Každé auto, které neprojde náročným testem těsnosti je vyřazeno a sešrotováno.

Servisní tým „Flying Doctors“ opraví Rolls-Royce všude na světě

Chcete Rolls-Royce, ale žijete v zemi bez autorizovaného prodejce a servisního zastoupení? Automobilka disponuje týmem speciálně vyškolených techniků, kteří kvůli servisu vozů zákazníků cestují po celém světě. Tato malá skupina odborníků byla laskavě pojmenována „Flying Doctors“.

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé

Chevrolet Camaro ZL1 COPO: Monstrum na zvláštní objednávku

Speciální příplatek COPO 9560 udělal z Chevroletu Camaro krvelačnou bestii, která patřila k nejrychlejším muscle cars zlaté éry šedesátých let.

Číst celé

Aston Martin DB4 GT Bertone Jet: Unikátní GT představené ve stínu Jaguaru E-Type

Aston Martin DB4 GT Bertone Jet se představil na autosalonu v Ženevě v roce 1961, ale i se zakázkovým designem nezaujal více než Jaguar E-Type.

Číst celé

Duesenberg Model D: Limuzína, která měla být dražší a luxusnější než Cadillac

Limuzína Duesenberg Model D měla oživit zapomenutou americkou značku, ale nedostala se do sériové výroby, protože hlavní investor změnil názor a celý projekt ukončil.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 2.7 Turbo: Příběh historicky první silniční 911 s turbem

Porsche 930 Turbo bylo oficiálně první silniční 911 s turbodmychadlem, ale sériovému vozu předcházel prototyp s menším boxerem o objemu 2,7 litru.

Číst celé

Honda HSC: Potenciální nástupce NSX, kterého Honda nechtěla vyrábět

Sportovní Honda HSC s motorem uprostřed vypadala jako nástupce legendární Hondy NSX, ale nakonec byla pouhým cvičením.

Číst celé