Závodní Bugatti anglického rychlostního rekordmana je na prodej

Závodní Bugatti Type 35B legendárního anglického automobilového závodníka se ukázalo i v České republice.

Angličan Sir Malcolm Campbell byl automobilový závodník, který se proslavil rychlostními rekordy ve svých speciálních vozech přezdívaných „Bluebirds“. Campbell miloval rychlou jízdu už od útlého dětství a po skončení první světové války, ve které bojoval jako pilot královského letectva RAF, začal s automobilovým závoděním.

Malcolm Campbell se kromě zdolávání rychlostních rekordů účastnil závodů Grand Prix, v nichž v letech 1927 a 1928 zvítězil v podniku Grand Prix de Boulogne ve Francii za volantem Bugatti Type 37A. To ale nebylo jediné Bugatti, se kterým Campbell závodil, protože kromě Type 37A soutěžil i za volantem Type 35 Grand Prix. Důvod, proč jsme si na to vzpomněli, je prostý – Campbellovo originální Bugatti je na prodej.

Bugatti Malcolma Campbella se poprvé veřejně prodalo na počátku 60. let, kdy se jeho majitelem stal Bernard Kain, bývalý viceprezident Bugatti Owners Clubu. Kain závodní Bugatti nešetřil a během šedesátých let se s ním zúčastňoval dalších závodů, během nichž získal několik prestižních trofejí. V polovině šedesátých let bylo Bugatti zrenovováno, během čehož bylo upraveno na pozdější verzi Type 35B s kompresorem pod kapotou.

V průběhu následujících desetiletí se modernizované Bugatti zúčastnilo mezinárodních událostí v České republice, Itálii, Francii, Holandsku a dokonce i na Novém Zélandu. V roce 2001 byl zrestaurován motor, čehož se ujal renomovaný specialista David Sewell. Bugatti i nadále získává prestižní ocenění od klubu majitelů Bugatti a uznávaného klubu Vintage Sports-Car Club.

Na přiložených fotografiích si můžete všimnout, že Campbellovo historické Bugatti má krásnou patinu, se kterou bude hvězdou jakékoli automobilové sbírky. Největší úspěch tohoto exempláře si necháváme na konec – Malcolm Campbell s ním stanovil rekordní čas vítězství na britském okruhu Brooklands, když zcela ovládl závod na 50 mil (80 km).

Prodejní cena nabízeného vozu bohužel nebyla odtajněna.

Přečtěte si o superrychlých modrých ptácích Malcolma Campbella.

BMW M3 E92: Osmiválcová atmosféra na vlastní kůži

Osmiválec v BMW M3 se krátce po uvedení mnoha lidem nelíbil, jenže byl až dokonalou volbou, jak posunout už tak skvělé auto o hodně dál.

Číst celé

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale byla nejkrásnějším supersportem své doby

Asi přesně nevím jak správně by měl tento magazínový příspěvek začít. Nevím, jak se má správně psát úvod k takové automobilové modle, jakou 33 Stradale bezesporu je. Asi jen slovo „ohromující“ může dobře popsat ty jemné a nádherné linie. Elegantní složitostí své techniky mě pak přivádí k dalšímu slovu – „dokonalost“.

Číst celé

Lancia Delta S4 Stradale: Silniční verze závodní bestie skupiny B

Lancia Delta S4 Stradale vznikla, aby automobilka mohla homologovat závodní speciál pro rallye skupiny B.

Číst celé

Eunos Cosmo: 3 rotory v diskrétním luxusním balení

Luxusní kupé s wankelovým motorem bylo ukázkou schopností a umění Mazdy. Stalo se historicky prvním autem na světě, které mělo zabudovaný systém GPS.

Číst celé

Alfa Romeo 158/159 Alfetta: 2 tituly mistrů F1 a 26 vítězství v řadě

Alfetta patří k nejúspěšnějším závodním vozům všech dob. Alfa Romeo ji vyvinula pro nižší závodní kategorii, ale později s ní ovládla i královskou třídu Formule 1.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé