WRC se po sezóně 2021 změní. FIA oficiálně potvrdila hybridní pohony

Mezinárodní automobilová federace oznámila uvedení hybridních závodních vozů do šampionátu WRC. Poprvé budou závodit už v roce 2022 a občas budou jezdit potichu.

Mezinárodní automobilová federace FIA učinila po posledním zasedání Světové rady motoristického sportu důležité prohlášení. Mistrovství světa v rally se v roce 2022 přesune na novou generaci závodních speciálů, která bude vyžadovat použití hybridního systému.

Hybridní systém musí být natolik silný, aby vozům umožnil jet pouze na elektrický pohon, což bude využíváno hlavně při přejezdech mezi rychlostními zkouškami. Při závodění na rychlostních zkouškách bude podporovat konvenční spalovací motor a vytvářet přídavnou energii.

Aby bylo možné vytvořit vyrovnané podmínky, první tři roky budou komponenty a software hybridního pohonu společné pro všechny týmy. Větší svoboda při vývoji bude poskytnuta týmům až po sezóně 2024. Vzhledem k tomu, že se elektrifikace stále rozšiřuje ve všech směrech, podle FIA má smysl zavést technologii i do WRC.

Mistrovství světa v rally není jedinou disciplínou, v níž se brzy setkáme s elektromotory. FIA zveřejnila revidovaný plán pro mistrovství světa v rallycrossu, kde se má elektrifikace objevit už v roce 2021. Podle nových záměrů budou zpočátku povolena jak čistě elektrická auta, tak i hybridní auta se spalovacími motory.

Ferrari Testarossa: Unikátní bylo i obutí

Zářivý červený lak Rosso Corsa, vyklápěcí světla a vidlicový dvanáctiválec uložený uprostřed. V osmdesátých letech byla Testarossa snem puberťáků, dnes se stává ceněným klenotem v automobilových sbírkách po celém světě.

Číst celé

Ferrari 348 tb & 348 ts: Evoluce osmiválců s malou revolucí pod slupkou

Ferrari 348 bylo dalším z úspěšné série základních osmiválcových modelů Ferrari a bylo prvním modelem značky s lisovaným ocelovým monokokem.

Číst celé

Mercedes-Benz CLK GTR: Ve FIA GT udělal dojem, v Le Mans ostudu

Závodní Mercedes-Benz CLK GTR byl jedním z nejlepších aut v kategorii FIA GT1, ale v Le Mans se mu vůbec nevedlo. V kvalifikaci zazářil, ale v závodě zklamal.

Číst celé

Ferrari P4/5: Rozpoutalo konflikt mezi sběratelem a továrnou Ferrari

Jim Glickenhaus je nadšeným sběratelem závodních Ferrari, ale automobilce se nelíbilo, když se rozhodl závodit s vlastním prototypem jejich značky.

Číst celé

Temple of Speed vstupuje do nové sezóny

Ohlédnutí za minulostí a náhled do budoucnosti magazínu nasáklého závodním benzínem.

Číst celé

Proč se Mazda MX-5 NB podobá původnímu Viperu? Důvod je prostý

Velmi podobný design dvou značně rozdílných sportovních vozů je zapříčiněn mužem jménem Ken.

Číst celé