WRC se po sezóně 2021 změní. FIA oficiálně potvrdila hybridní pohony

Mezinárodní automobilová federace oznámila uvedení hybridních závodních vozů do šampionátu WRC. Poprvé budou závodit už v roce 2022 a občas budou jezdit potichu.

Mezinárodní automobilová federace FIA učinila po posledním zasedání Světové rady motoristického sportu důležité prohlášení. Mistrovství světa v rally se v roce 2022 přesune na novou generaci závodních speciálů, která bude vyžadovat použití hybridního systému.

Hybridní systém musí být natolik silný, aby vozům umožnil jet pouze na elektrický pohon, což bude využíváno hlavně při přejezdech mezi rychlostními zkouškami. Při závodění na rychlostních zkouškách bude podporovat konvenční spalovací motor a vytvářet přídavnou energii.

Aby bylo možné vytvořit vyrovnané podmínky, první tři roky budou komponenty a software hybridního pohonu společné pro všechny týmy. Větší svoboda při vývoji bude poskytnuta týmům až po sezóně 2024. Vzhledem k tomu, že se elektrifikace stále rozšiřuje ve všech směrech, podle FIA má smysl zavést technologii i do WRC.

Mistrovství světa v rally není jedinou disciplínou, v níž se brzy setkáme s elektromotory. FIA zveřejnila revidovaný plán pro mistrovství světa v rallycrossu, kde se má elektrifikace objevit už v roce 2021. Podle nových záměrů budou zpočátku povolena jak čistě elektrická auta, tak i hybridní auta se spalovacími motory.

Motorsport jako součást DNA. Pět zapomenutých supersportů z devadesátek

Pětice supersportů z devadesátých let, které ve většině případů vznikly jako závodní speciály a následně byly přepracovány do civilní podoby.

Číst celé

Tucker 48 prý neuměl couvat. Byla to lež

Falešné zprávy se šířily světem dávno před příchodem internetu. Jedna z lidových legend dokonce tvrdila, že revoluční Tucker 48 neuměl couvat. To však bylo daleko od pravdy.

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé

Škoda 450/Felicia, aneb šťastný kabriolet

Za vznikem ikonického československého kabrioletu stála vyhlídka na vysoké příjmy ze západu.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Rok bez osobního bankrotu

Červená Mazda RX-8 je ozdobou naší redakční garáže už dvanáct měsíců. Jaký byl uplynulý rok za jejím volantem a jak funguje v reálném světě?

Číst celé

Honda S800: Nejrychlejší japonské auto roku 1966 jezdilo 160 km/h

Honda S800 se v roce 1966 stala nejrychlejším sériově vyráběným japonským autem. S nízkou zátěží se uměla rozjet na nejvyšší rychlost lehce přes 160 km/h.

Číst celé