1 000 mil československých: Prohlédněte si fotogalerii z veteránského závodu

Organizátoři veteránského závodu 1 000 mil československých dovolují účast pouze vozům vyrobeným před rokem 1939. Prohlédněte si rozsáhlou galerii.

Českou republikou a Slovenskem se ve dnech 12.8.2020 až 15.8.2020 prohnal veteránský závod 1000 mil československých, který se v současnosti pořádá jako vzpomínka na původní automobilový závod z let 1933, 1934 a 1935. Organizování dálkových závodů se v předválečném motorsportu stalo velmi populární a Čechoslováci se inspirovali slavným italským závodem Mille Miglia.

První dva ročníky závodu startovaly v Praze pokračovala přes Kolín, Havlíčkův Brod (tehdy Německý Brod), Jihlavu, Velké Meziříčí, Brno a Břeclav až do Bratislavy a zpět. Celková délka závodu 1592,8 km odpovídala necelým 1 000 mílím. V roce 1935 byl závod zkrácen na 1540 km, protože byl úsek mezi Brnem a Bratislavou veden přes Pohořelice a Mikulov. O rok později se kvůli zvyšujícímu se politickému napětí v Československu, zejména v otázce Sudet už závod nekonal.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Závod 1 000 mil československých, původně pořádaný za pod záštitou Tomáše Masaryka, byl krátce obnoven v 70. letech a v moderní podobě se pravidelně koná od roku 2015. V ročníku 2020 v něm startovalo více než 100 historických vozů, z nichž většinu si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Organizátoři se snaží o maximální autenticitu a kromě několika modernějších vozů do závodu pouští pouze automobily do roku výroby 1939.

Den Země: Nejlepší zelená auta na závodní okruh

Oslavujeme mezinárodní svátek Den Země trojicí nejlepších zelených aut, se kterými se nemusíte bát vyrazit na váš nejbližší závodní okruh. Nebo s nimi můžete vyrazit do Zeleného pekla, když už jsme u té zelené.

Číst celé

Budoucnost značky začíná u jejích kořenů: Maserati si připomíná závodní Tipo 300S

Juan Manuel Fangio s vozem Maserati Tipo 300S ve velké ceně Venezuely zahájil dva roky závodních úspěchů, které proslavily značku Maserati v motorsportu.

Číst celé

Továrna Packardu: Největší opuštěná automobilka na světě

V detroitské továrně Packardu se v první polovině minulého století vyráběly jedny z nejlepších luxusních vozů. Dnes výrobní prostory chátrají a hrozí jim úplné zřícení.

Číst celé

Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Číst celé

Zvláštní auta jsou mi bližší než racionální volba

Zajímavá a nezvyklá auta jsou nákladná na provoz, ale to některé z nás nedonutí, abychom po nich přestali toužit.

Číst celé

Sportovně laděná osmdesátá léta. Na tahle auta svět zapomněl

Osmdesátky přinesly hroznou módu, velké množství hudebních pecek a sportovně laděná hranatá auta. Jenže automobilový svět na některá z nich zapomněl, takže jsme se rozhodli oprášit pět z nich.

Číst celé