1 000 mil československých: Prohlédněte si fotogalerii z veteránského závodu

Organizátoři veteránského závodu 1 000 mil československých dovolují účast pouze vozům vyrobeným před rokem 1939. Prohlédněte si rozsáhlou galerii.

Českou republikou a Slovenskem se ve dnech 12.8.2020 až 15.8.2020 prohnal veteránský závod 1000 mil československých, který se v současnosti pořádá jako vzpomínka na původní automobilový závod z let 1933, 1934 a 1935. Organizování dálkových závodů se v předválečném motorsportu stalo velmi populární a Čechoslováci se inspirovali slavným italským závodem Mille Miglia.

První dva ročníky závodu startovaly v Praze pokračovala přes Kolín, Havlíčkův Brod (tehdy Německý Brod), Jihlavu, Velké Meziříčí, Brno a Břeclav až do Bratislavy a zpět. Celková délka závodu 1592,8 km odpovídala necelým 1 000 mílím. V roce 1935 byl závod zkrácen na 1540 km, protože byl úsek mezi Brnem a Bratislavou veden přes Pohořelice a Mikulov. O rok později se kvůli zvyšujícímu se politickému napětí v Československu, zejména v otázce Sudet už závod nekonal.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Závod 1 000 mil československých, původně pořádaný za pod záštitou Tomáše Masaryka, byl krátce obnoven v 70. letech a v moderní podobě se pravidelně koná od roku 2015. V ročníku 2020 v něm startovalo více než 100 historických vozů, z nichž většinu si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Organizátoři se snaží o maximální autenticitu a kromě několika modernějších vozů do závodu pouští pouze automobily do roku výroby 1939.

Experimentální Mustang Wagon nezaujal Ford a zklamal svého tvůrce

Jedinečný Mustang byl dílem nezávislého designéra, který se svým nezvyklým dílem snažil zaujmout vedení samotné automobilky. Jak to dopadlo?

Číst celé

Galerie: Nahlédněte do historie Formule 1

Závody i zákulisí Formule 1 mezi roky 1930 až 1994.

Číst celé

Aventador, Italia, 911, GranTurismo, Viper. Roadtrip ze všechny prachy

Kdyby byl Aventador dítětem, zeptali byste se ho, jestli si pití někde nevylil.

Číst celé

První 911 pro chudé. Přivítejte Porsche 912

Typ 912 měl být menším bráškou slavné 911, ale zákazníkům se zalíbil natolik, že se v prvních letech prodával jako housky na krámě.

Číst celé

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé

Koenig Specials: Tovární Ferrari byla příliš pomalá

Bláznivě široké bodykity se v posledních letech rozšířily po celém světě hlavně z malého Japonska, kde sídlí společnosti jako Liberty Walk, Rocket Bunny či RAUH-Welt Begriff. Ve druhé polovině minulého století se tímto směrem úprav ale vydali i v Německu.

Číst celé

Teď nás můžeš číst i nosit. Máme merch!

Zavřít • Do obchodu →