1 000 mil československých: Prohlédněte si fotogalerii z veteránského závodu

Organizátoři veteránského závodu 1 000 mil československých dovolují účast pouze vozům vyrobeným před rokem 1939. Prohlédněte si rozsáhlou galerii.

Českou republikou a Slovenskem se ve dnech 12.8.2020 až 15.8.2020 prohnal veteránský závod 1000 mil československých, který se v současnosti pořádá jako vzpomínka na původní automobilový závod z let 1933, 1934 a 1935. Organizování dálkových závodů se v předválečném motorsportu stalo velmi populární a Čechoslováci se inspirovali slavným italským závodem Mille Miglia.

První dva ročníky závodu startovaly v Praze pokračovala přes Kolín, Havlíčkův Brod (tehdy Německý Brod), Jihlavu, Velké Meziříčí, Brno a Břeclav až do Bratislavy a zpět. Celková délka závodu 1592,8 km odpovídala necelým 1 000 mílím. V roce 1935 byl závod zkrácen na 1540 km, protože byl úsek mezi Brnem a Bratislavou veden přes Pohořelice a Mikulov. O rok později se kvůli zvyšujícímu se politickému napětí v Československu, zejména v otázce Sudet už závod nekonal.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Závod 1 000 mil československých, původně pořádaný za pod záštitou Tomáše Masaryka, byl krátce obnoven v 70. letech a v moderní podobě se pravidelně koná od roku 2015. V ročníku 2020 v něm startovalo více než 100 historických vozů, z nichž většinu si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Organizátoři se snaží o maximální autenticitu a kromě několika modernějších vozů do závodu pouští pouze automobily do roku výroby 1939.

Mercedes-Benz W123 Plug-in Hybrid: Akumulátory vážily 600 kilogramů

Mercedes-Benz v osmdesátých letech hledal řešení, jak se odloučit od konvenčních pohonů. Experimentální plug-in hybridní W123 se však ukázal jako slepá ulička.

Číst celé

Lotus 7 byl autem, které člověk načmárá za víkend

Maličký Lotus je dodnes důležitým měřítkem při porovnávání moderních lightweightů. Přestože se jedná o nejslavnější model malé automobilky z Británie, nikdy to neměl jednoduché.

Číst celé

Závodění v Americe napravilo pověst Audi

Monstra s pohonem všech čtyř kol kralovala na amerických okruzích a započala část úspěšné historie Audi v motorsportu.

Číst celé

Poznejte původ emblému Ferrari. Kde se vzal vzpínající se kůň?

Všichni z nás ho znají a někteří z nás ho uctívají. Odkud ale pochází ikonický znak Ferrari zobrazující vzpínajícího se koně? Tohle je skutečný příběh nejslavnějšího znaku automobilky.

Číst celé

LaFerrari: První svatý

Ještě před deseti lety byla myšlenka hybridního hyperauta pasé. Taková představa se líbila jen málokomu. Když se na to ale podíváme pořádně, nepůsobí jako špatný nápad.

Číst celé

Nejlevnější Suzuki Swift Sport v Čechách: Radost, nebo tragédie?

Koupili jsme asi nejlevnější atmosférické Suzuki Swift Sport v Česku, jako první auto na naučení sportovní jízdy. Jaké je?

Číst celé