TVR je zpátky na nohou! Nový Griffith slibuje atmosféru, manuál a brutalitu

TVR je výrobce čistokrevných sportovních aut, který se snad přímo vyžívá v odmítaní moderních vymožeností a staví auta pěkně postaru. Tedy, stavěl. Automobilka si prošla další výměnou majitelů a zdá se, že to rozdýchala. Přivítejte TVR Griffith.

Nebylo tajemstvím, že britská značka TVR chystá nové sportovní auto. Postupně uvolňované informace a teasery lákaly na to, že novinka bude opravdovou bombou. Nový model dorazil po dlouhých deseti letech od uvedení posledního vozu. Mezitím proběhl také prodej automobilky ruskému podnikateli Nikolaji Smolenskémi, v jehož rukou TVR zažívalo těžké časy. Až čtyři roky nazpět se konal návrat do Británie, konkrétně do rukou britských podnikatelů Lese Edgara a Johna Chaseyho.

Dnes je všemu čekání konec, novinka je oficiálně na světě. Zcela nové auto nese staré známé jméno Griffith. Sportovní kupé z karbonu a hliníku navrhl Gordon Murray, tvůrce legendárního McLarenu F1. Dlouho očekávané auto přináší do dnešní doby opravdu puristické zaměření.

TVR během vývoje slibovalo, že bude novinka opravdu rychlá. K tomu dopomáhá pětilitrový motor Ford V8, na jehož úpravách se podílel i věhlasný Cosworth. Jednotka s maximálním výkonem okolo 500 koní posílá svůj výkon na zadní kola. Stejně, jako zde není moderní hybridní pohon, tak v Griffithu nenajdeme ani automatickou převodovku s pádly pod volantem. Konstruktéři se vydali cestou standardního šestistupňového manuálu, kterým umocnili brutalitu auta. Drift mode vůz samozřejmě nenabízí – nebo, nabízí, ale nelze jej vypnout, chcete-li. Veškerou trakci přenášejí dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/30.

Rozměry nového Griffithu jsou o 170 mm kratší, 75 mm širší a 70 mm nižší oproti konkurenčnímu Jaguaru F-Type a velikostně se tak blíží spíše Porsche 718 Cayman. S pohotovostní hmotností 1 250 kilogramů je také o přibližně 300 kilogramů lehčí. Sporťák s vyvážením 50:50 a přibližně 400 koňmi na tunu by měl dosáhnout stovky za necelé 4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 320 km/h.

Nové TVR Griffith bude vyráběno v továrně v Ebbw Vale Enterprise Zone v Jižním Walesu a první vozy budou dodány začátkem roku 2018. Katalogová cena začíná na 90 000 liber. Na nové TVR tak dál netrpělivě čekáme.

GTO versus GTO: Obstálo Ferrari proti Pontiacu v americkém testu?

Americký magazín Car and Driver nezvládl sehnat originální Ferrari 250 GTO do unikátního srovnávacího testu s americkým Pontiacem GTO, a tak musel improvizovat. Čtenářům přinesl srovnání na základě kratičkých dojmů, jaké novináři získali na sedadle spolujezdce Ferrari a ve speciálně vyvinutém muscle caru.

Číst celé

Auto Avio Costruzioni 815: První auto od Enza Ferrariho

Enzo Ferrari se proslavil výrobou rychlých sportovních vozů, ale jen málokdo skutečně zná jeho první vlastní auto. AAC Tipo 815 vzniklo na zvláštní objednávku, aby se zúčastnilo náročného silničního závodu.

Číst celé

Pecky představené v Goodwoodu. Těchto 9 mám nejraději

Devět unikátních sportovně laděných aut, která se v posledních letech představila na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Číst celé

Lancia Thema 8.32: Předokolka s motorem Ferrari

Osmiválcová Thema se tvářila jako nenápadné Ferrari pro čtyři, ale více než na závodní tratě byla vhodná pro německý Autobahn.

Číst celé

Škoda 1100 OHC: Šest desetiletí malého závoďáku

Ohlédnutí za československým závodním vozem, který v těchto týdnech slaví šedesáté výročí od svého vzniku.

Číst celé

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé