Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Když Ferrari v roce 2008 na pařížském autosalonu představilo kabriolet California, rozdělilo své fanoušky na dva různé tábory. Zbrusu nový designový jazyk značky se některým příznivcům líbil, ale jiným naopak nelíbil. Někteří z nich dokonce říkali, že California je nejškaredším Ferrari za poslední desetiletí. Návrhářské studio Pininfarina je přiřazováno k těm nejlepším, ale jak se říká, i mistr tesař se někdy utne.

Nejčastějším důvodem vášnivých diskuzí byla zadní část, která byla směšně bizarní. Víko zavazadlového prostoru bylo vysoké a ve spodní části zádi se nacházely dva páry výfukových koncovek, které byly umístěny nad sebou. Kontroverzním prvkem byl nepřehlédnutelný plastový pás spojující brzdová světla, jež trochu narušoval celkový vzhled Californie.

Opravdový důvod, proč záď Ferrari California vypadala zvláštně, je docela vtipný. Hlavní designér Ken Okuyama a jeho tým při vývoji zapomněli zohlednit nejvhodnější pozici brzdových světel. Původní design Californie měl brzdové světlomety jako další pár kruhových svítilen na víku zavazadelníku, což ale zakazují americké homologační předpisy. Americké předpisy nařizují, že hlavní brzdová světla musí být umístěna na pevné části karoserie. To je stejný důvod, proč má Ford GT z roku 2003 pevné zadní čelo, které původně mělo být součástí velkého krytu motorového prostoru.

Ve Ferrari si rozpor s americkými homologačními předpisy uvědomili příliš pozdě a museli najít nejsnazší řešení. Na rozsáhlé přepracování horní části zádi karoserie ale nezbýval čas, takže se návrháři rozhodli umístit tmavá brzdová světla vedle spodních rohů víka zavazadelníku a následně je spojili ošklivým plastovým pruhem.

Ferrari při vývoji modernizované Californie T odstranilo rozporuplný plastový pruh, ale automobilka nezměnila umístění brzdových světel. Původní halogenové svítilny nahradily LED diody a brzdová světla se změnila na tenké vodorovné proužky. Navzdory tomu ale víko zavazadelníku pořád nese světlomety s nefunkčními kruhy. Ferrari nejspíše doufalo, že se americké homologační předpisy časem změní a bude mít možnost zrealizovat původní myšlenku.

Nissan Skyline GT-R R34: Kult stvořený filmem a virtuální realitou

Málokteré auto se do srdce benzínových nadšenců zarylo takovou silou, jako Skyline GT-R R34. V České republice jsme jej poznali hlavně díky počítačovým hrám a filmové sérii Rychle a zběsile. Někdo jej zatracuje právě z těchto důvodů, ale dělá ho to špatným? Rozhodně ne.

Číst celé

Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Číst celé

Rolls-Royce Phantom I: Dostatečný výkon a maximální luxus

Luxusní Rolls-Royce Phantom I, oficiálně pojmenovaný „40/50 New Phantom“, byl nástupcem typu Silver Ghost a nahradil ventily na boku válců modernějším rozvodem OHV.

Číst celé

Rodinné čtyřkolky, které Japonci nedali světu

Nadupané čtyřkolky se závodními geny v rodinných karoseriích. Auta, po nichž by měl toužit každý rychlý taťka.

Číst celé

Aston Martin DB4 GT Bertone Jet: Unikátní GT představené ve stínu Jaguaru E-Type

Aston Martin DB4 GT Bertone Jet se představil na autosalonu v Ženevě v roce 1961, ale i se zakázkovým designem nezaujal více než Jaguar E-Type.

Číst celé

Cizeta V16T byla prvním šestnáctiválcovým supersportem

Z možné podoby připravovaného Lamborghini Diablo se stal malosériový supersport nesoucí design z pera Marcella Gandiniho a složitý motor, ale díru do světa neudělal.

Číst celé