Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Když Ferrari v roce 2008 na pařížském autosalonu představilo kabriolet California, rozdělilo své fanoušky na dva různé tábory. Zbrusu nový designový jazyk značky se některým příznivcům líbil, ale jiným naopak nelíbil. Někteří z nich dokonce říkali, že California je nejškaredším Ferrari za poslední desetiletí. Návrhářské studio Pininfarina je přiřazováno k těm nejlepším, ale jak se říká, i mistr tesař se někdy utne.

Nejčastějším důvodem vášnivých diskuzí byla zadní část, která byla směšně bizarní. Víko zavazadlového prostoru bylo vysoké a ve spodní části zádi se nacházely dva páry výfukových koncovek, které byly umístěny nad sebou. Kontroverzním prvkem byl nepřehlédnutelný plastový pás spojující brzdová světla, jež trochu narušoval celkový vzhled Californie.

Opravdový důvod, proč záď Ferrari California vypadala zvláštně, je docela vtipný. Hlavní designér Ken Okuyama a jeho tým při vývoji zapomněli zohlednit nejvhodnější pozici brzdových světel. Původní design Californie měl brzdové světlomety jako další pár kruhových svítilen na víku zavazadelníku, což ale zakazují americké homologační předpisy. Americké předpisy nařizují, že hlavní brzdová světla musí být umístěna na pevné části karoserie. To je stejný důvod, proč má Ford GT z roku 2003 pevné zadní čelo, které původně mělo být součástí velkého krytu motorového prostoru.

Ve Ferrari si rozpor s americkými homologačními předpisy uvědomili příliš pozdě a museli najít nejsnazší řešení. Na rozsáhlé přepracování horní části zádi karoserie ale nezbýval čas, takže se návrháři rozhodli umístit tmavá brzdová světla vedle spodních rohů víka zavazadelníku a následně je spojili ošklivým plastovým pruhem.

Ferrari při vývoji modernizované Californie T odstranilo rozporuplný plastový pruh, ale automobilka nezměnila umístění brzdových světel. Původní halogenové svítilny nahradily LED diody a brzdová světla se změnila na tenké vodorovné proužky. Navzdory tomu ale víko zavazadelníku pořád nese světlomety s nefunkčními kruhy. Ferrari nejspíše doufalo, že se americké homologační předpisy časem změní a bude mít možnost zrealizovat původní myšlenku.

Toyota 2000 GT: Nissanu nebyla dost dobrá, Toyotě ano

Celý svět Toyotu vnímal jako nudnou značku, která vyráběla praktická auta. V roce 1965 se to však změnilo a Toyota všem vytřela zrak fantastickým sportovním kupé.

Číst celé

Bentley proti Le Train Bleu. Nemožný závod auta s vlakem

Woolf Barnato, člen skupiny závodníků Bentley Boys, se v roce 1930 vsadil, že dokáže porazit slavný luxusní francouzský noční expres Le Train Bleu. Závodil proti němu ve svém Bentley Speed Six.

Číst celé

Chcete sbírat auta, ale nejste vyvolenými? Sbírejte high-end modely aut

Splňte si klukovské sny a vybavte si bydlení dekoracemi, které vás nebudou nudit. Přinášíme nahlédnutí do světa sběratelství high-end modelů aut.

Číst celé

Katovna: Svými rozměry je to superrychlý obchoďák

Třetí Katovna v pořadí hodnotí nejen rychlé varianty běžně dostupných aut, ale i jednu žhavou sportovní novinku.

Číst celé

Aston Martin DB6: Následovník DB5 z Newport Pagnell

Ikonický Aston Martin DB5 byl zdařilým luxusním grand tourerem. Vedení značky se tedy rozhodlo, že by měl být následovník jen jeho vylepšenou verzí.

Číst celé

BMW M6 jako vrchol jedné éry mnichovské automobilky

Koupit si BMW M6 s motorem V10 se může zdát jako skvělý nápad, vždyť je to tolikrát oceněný skvost. Na druhou stranu, při provozování M6 na vás mohou čekat mnohá nepřijemná překvapení. Zajeli jsme za Petrem z Lanškrouna, který jednu takovou M6 má a jezdí s ní každý den, abychom zjistili, jak to je.

Číst celé