Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Když Ferrari v roce 2008 na pařížském autosalonu představilo kabriolet California, rozdělilo své fanoušky na dva různé tábory. Zbrusu nový designový jazyk značky se některým příznivcům líbil, ale jiným naopak nelíbil. Někteří z nich dokonce říkali, že California je nejškaredším Ferrari za poslední desetiletí. Návrhářské studio Pininfarina je přiřazováno k těm nejlepším, ale jak se říká, i mistr tesař se někdy utne.

Nejčastějším důvodem vášnivých diskuzí byla zadní část, která byla směšně bizarní. Víko zavazadlového prostoru bylo vysoké a ve spodní části zádi se nacházely dva páry výfukových koncovek, které byly umístěny nad sebou. Kontroverzním prvkem byl nepřehlédnutelný plastový pás spojující brzdová světla, jež trochu narušoval celkový vzhled Californie.

Opravdový důvod, proč záď Ferrari California vypadala zvláštně, je docela vtipný. Hlavní designér Ken Okuyama a jeho tým při vývoji zapomněli zohlednit nejvhodnější pozici brzdových světel. Původní design Californie měl brzdové světlomety jako další pár kruhových svítilen na víku zavazadelníku, což ale zakazují americké homologační předpisy. Americké předpisy nařizují, že hlavní brzdová světla musí být umístěna na pevné části karoserie. To je stejný důvod, proč má Ford GT z roku 2003 pevné zadní čelo, které původně mělo být součástí velkého krytu motorového prostoru.

Ve Ferrari si rozpor s americkými homologačními předpisy uvědomili příliš pozdě a museli najít nejsnazší řešení. Na rozsáhlé přepracování horní části zádi karoserie ale nezbýval čas, takže se návrháři rozhodli umístit tmavá brzdová světla vedle spodních rohů víka zavazadelníku a následně je spojili ošklivým plastovým pruhem.

Ferrari při vývoji modernizované Californie T odstranilo rozporuplný plastový pruh, ale automobilka nezměnila umístění brzdových světel. Původní halogenové svítilny nahradily LED diody a brzdová světla se změnila na tenké vodorovné proužky. Navzdory tomu ale víko zavazadelníku pořád nese světlomety s nefunkčními kruhy. Ferrari nejspíše doufalo, že se americké homologační předpisy časem změní a bude mít možnost zrealizovat původní myšlenku.

Masařka AMG je budoucí klasika. Kupte si ji po Schumacherovi

Jedno z prvních aut vzniklé za úzké spolupráce AMG a Mercedesu bylo sleeperem, jak má být. Ale tehdy se to tak ještě nebralo.

Číst celé

Summer Story: Valentino Balboni zachraňuje dívky v nesnázích

Čtyři krásné dívky, tři skvělé automobilové ikony a galantní Valentino Balboni. Po zhlédnutí filmečku Summer Story si budete přát, aby Simon Kidston natočil celovečerák.

Číst celé

Umění na kolech. Speciální edice Veyronu berou dech

Nejslavnější model v historii Bugatti byl nejen luxusní a brutálně rychlý. Jeho speciální edice byly uměleckými díly. Tahle pětice je podle nás nejlepší!

Číst celé

Proč se Mazda MX-5 NB podobá původnímu Viperu? Důvod je prostý

Velmi podobný design dvou značně rozdílných sportovních vozů je zapříčiněn mužem jménem Ken.

Číst celé

K.I.T.T. měl být pro Pontiac přítěž. Nakonec mu pomohl s prodejem Firebirdů

Manažer Pontiacu si myslel, že mluvící Firebird poškodí jméno značky. Nakonec jí vytrhl velký trn z paty a výrazně pomohl s odbytem nové generace Firebirdů.

Číst celé

Když ujíždíte se svou Sierrou od vloupačky, zatímco spíte doma v posteli

Tátu nahlásili, jak ujíždí se svou Sierrou od vloupačky ve zlatnictví. Jenže on spal doma v posteli a auto mělo stát v autobazaru. Jo, to byly divoké devadesátky..

Číst celé