Temple of Speed vyhraje Le Mans!

Před pár hodinami se jel vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, což nás donutilo k přemýšlení, jak bychom se mohli zúčastnit. A levně.

Zvítězit v náročném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans je snem mnoha amatérských i profesionálních závodníků. Ačkoliv je celý podnik zvenku spíše obrovský marketing, na samotném okruhu se vede těžký souboj nejen s konkurencí, ale i s vlastními schopnostmi a hlavně s technikou. To mě dovedlo k přemýšlení, jakým způsobem by se mohla zúčastnit i naše redakce.

Vzhledem k tomu, že jsme neziskoví, musíme zkrotit velké oči a rovnou zapomenout na speciály kategorie GT či špičkové prototypy. Zkrátka se musíme podívat po něčem dostupnějším, ale možná i spolehlivějším. Jelikož ctíme tradice, legendy a občas čteme klubová internetová fóra, naše finální volba je opravdovou sázkou na jistotu, kterou doporučí nespočet spokojených majitelů.

Světe div se, tým Temple of Speed Racing do závodu nastoupí s dvojicí téměř totožných (čti: jinak ojetých) Octavií 1.9 TDI vybavených nesmrtelným rotačním čerpadlem. Proč? Majitelé si je zkrátka nemohou vynachválit a tisíce z nich údajně stále jezdí s původní spojkou, ač má jejich třikrát stočený exemplář na přístrojové desce 500 000 najetých kilometrů. Druhým důvodem této volby je i pověst nezastavitelného dieselu o výkonu 90 koní, který disponuje fascinujícím zátahem od volnoběhu, s nímž natře většinu závodních motorů, jež se musí točit a točit. Aby to jelo, že jo. A pak to žere.

Právě spotřeba motorové nafty je hlavním pilířem naší závodní strategie. K této myšlence nás přivedly příspěvky uživatelů chlubících se spotřebou 3,4 litru na 100 kilometrů při cestě do Chorvatska s autem plným dětí a konzervovaného guláše. Naše Octavie tedy vybavíme velkými nádržemi přes celý kufr, abychom za celých 24 hodin nemuseli jedinkrát tankovat. Další desetinu litru spotřeby srazíme důkladným přepracováním aerodynamiky za použití předního nárazníku z Octavie RS.

Zbývá tedy jen přezouvat pneumatiky a střídat řidiče. Po dlouhém bádání vsadíme na velmi oblíbené sportovní pneumatiky Compressed Darkness EVO 3 excelující na suchu, ale doufáme, že nebude pršet. Ocelová kola s různými druhy plastových krytů jsou samozřejmostí, abychom v zatáčkách mohli řezat obrubníky hlava nehlava a nemuseli se bát defektu, jelikož hevery necháváme doma kvůli úspoře hmotnosti.

Hvězdou našeho závodního týmu v prvním autě bude italský pilot Frcadlo Serpentini a ve druhém autě pak Pepa Vomáčka, který s obdobnou Octavií jezdí už 15 let a říká: „Moje TDIčko je perfektně naladěné chipem od Vency a už jsem s ním natřel kde co. Věřím, že naše závoďáky budou daleko lepší, jelikož jsme vsadili na nová repasovaná turbodmychadla.“

S naší jednoduchou taktikou a úžasnou technikou se na závod cítíme připravení, takže máme spustit Startovač? Minimálně vítězství v kategorii je naše, jelikož v ní pojedeme sami a zároveň pro ní stanovíme traťový rekord okruhu de la Sarthe. Uvidíme se na stupních vítězů. Češi sobě! Češi ovcím!

Porsche C88: Levné Porsche pro chudý čínský lid

Porsche vyvinulo experimentální lidový model na žádost čínské vlády, která později smetla celý projekt ze stolu.

Číst celé

Koenig Specials: Tovární Ferrari byla příliš pomalá

Bláznivě široké bodykity se v posledních letech rozšířily po celém světě hlavně z malého Japonska, kde sídlí společnosti jako Liberty Walk, Rocket Bunny či RAUH-Welt Begriff. Ve druhé polovině minulého století se tímto směrem úprav ale vydali i v Německu.

Číst celé

NSU Ro 80: Chválený sedan, kterého se lidé báli

Novináři nezvyklý sedan z dílen NSU milovali a udělili mu důležitý titul, ale konstrukce, která byla ještě v plenkách, předurčila jeho neúspěch.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé