Skoro jako Nuvolari: Jaguar E-Type předjel Ferrari 250 GT Breadvan dlouhým driftem

Rob Huff se v Jaguaru E-Type hnal za vzácným Ferrari 250 GT Breadvan a svým rozevlátým řidičským stylem připomínal umění Tazia Nuvolariho.

Formule 1 v posledních sezónách ukazuje, jakým tempem se vyvíjí technologie moderních závodních vozů. Inženýři Ferrari, Red Bullu, Mercedesu-AMG a dalších stájí nám ukazují, že umí potlačit fyzikální zákony, když dokáží zkonstruovat monoposty, které se prohání na asfaltu závodních okruhů závratnými rychlostmi s maximální stabilitou.

Jako technickým nadšencům se nám moderní Formule 1 líbí, ale z pohledu diváků nás nebaví. V závodech se děje málo napínavých okamžiků, a když dojde na opravdové závodění s trochou agrese v zápalu boje, komisaři musí celou situaci přehodnotit, zda nebyla příliš nebezpečná nebo proti pravidlům.

Také vás nebaví sledování Formule 1 a chtěli byste vidět opravdové vzrušující závodění? V anglickém Goodwoodu se několikrát ročně pořádají závodní víkendy historických vozů, ve kterých není o zajímavé okamžiky nouze. Důkazem může být souboj šestiválcového Jaguaru E-Type s dvanáctiválcovým Ferrari 250 GT Breadvan z konce letošního března.

Britský závodník Rob Huff se v zeleném Jaguar E-Type zběsile hnal za velmi vzácným Ferrari, které následně dojel a předjel dvojicí dlouhých driftů. Na rozevláté rychlé tempo E-Typu se kouká skvěle a Huffův řidičský styl nám připomíná legendárního italského závodníka Tazio Nuvolariho, prvního automobilového závodníka, jež  brzdil na poslední chvíli a používal řízený smyk všech kol ve svůj prospěch.

Mototechna roku 1974: 7 aut, která jste mohli mít

Auta, jimiž jezdili naši otcové a dědové. Víte, kolik stála jako nová?

Číst celé

Umění rychlosti: Poznejte karbonové šasi Aston Martinu One-77

Aston Martin One-77 je jedním z nejlepších superaut, která jsme dosud viděli, ale jeho karbonové šasi pod hliníkovou kůží je mnohem působivější.

Číst celé

Honda HSC: Potenciální nástupce NSX, kterého Honda nechtěla vyrábět

Sportovní Honda HSC s motorem uprostřed vypadala jako nástupce legendární Hondy NSX, ale nakonec byla pouhým cvičením.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé

Je vaše auto určitě vaše?

Tesla vás má v hrsti, ikdyž jste od ní za své peníze koupili celé jedno jejich auto. Je to fér?

Číst celé

Petrolheadi z Nigérie ukazují, jak vypadá skutečná láska k autům

Jejich auta nemají řadu potřebných dílů, ale i přesto jezdí každým dnem. Automobilová kultura v Africe ukazuje, jak vypadá láska k autům.

Číst celé