Sedm povedených aut, která vznikla ve správný čas

Vybrali jsme sedm skvělých aut, která byla uvedena na trh v nejlepší možný čas. Vzhledem k jejich vlastnostem není divu, že se staly okamžitými prodejními trháky.

Podnikání je složitá činnost, která k dosažení úspěchů potřebuje několik důležitých faktorů. Nestačí pouze mít geniální produkt, ale zároveň záleží i na správném načasování, kdy jej nabídnout zdánlivě přesycenému trhu. Takový je i příběh těchto sedmi aut. Všechna z nich byla představena ve správný čas, díky čemuž se jednalo o okamžité prodejní trháky.

Bentley Continental GT

Bentley se na konci devadesátých let nacházel v nepříznivé ekonomické situaci, z níž mu pomohlo převzetí koncernem Volkswagen. Manažeři značky se museli rychle rozhodnout, jakým způsobem můžou expandovat dříve, než britskou luxusní automobilku ztratí úplně. Jako vhodné řešení se ukázal Continental GT, který kombinoval velkolepý design, vynikající luxus a výkonný dvakrát přeplňovaný šestilitrový motor W12. Navíc na rozdíl od konkurentů měl Continental GT pohon všech kol, takže bylo snadné s ním jezdit kdekoliv a kdykoliv.

Než byl Continental GT v roce 2003 uveden na trh, Bentley uzavřelo více než 3 000 objednávek, což zabezpečilo budoucnost společnosti. Takový úspěch zároveň znamená, že na trhu s ojetými exempláři je mnoho možností, jak zažít tuto ideální směs britského sportovního luxusu i v dnešních dnech.

BMW 5 E39

Čtvrtá generace BMW řady 5 pokračovala ve vyjetých kolejích od předchozích modelů, ale opět posunula celkový vývoj německého výkonného sedanu na další úroveň. Generace E39, prodávaná v letech 1995 až 2003, však měla něco, co ji oproti předchozím generacím dělalo přitažlivější. Němečtí konstruktéři dokázali spojit rafinovanost, luxus a skvělou ovladatelnost do jednoho fungujícího celku. Součástí nabídky byly také sametové motory, které uměly využít schopností podvozku.

Vzhled elegantního modelu E39 navrhl Joji Nagashima tak, aby pro karosářské varianty sedan a Touring fungoval stejně dobře. Nadčasový design obstál ve zkoušce časem bez problémů. I v dnešních dnech vypadá BMW 5 E39 skvěle, díky čemuž je jedním z nejoblíbenějších vozů mezi pravověrnými fanoušky bavorské značky.

Ford Model T

Ford Model T znamenal revoluci v automobilovém průmyslu mnoho různými způsoby, ale kořenem všeho bylo auto, které bylo správné už od začátku. Jednoduché, odolné a snadno udržovatelné. Model T nejprve dobyl Spojené státy americké a následně byl vyslán, aby motorizoval zbytek světa. Společnost Henryho Forda se navíc snažila snížit výrobní náklady na takovou mez, aby byl Model T dostupný úplně všem.

Jedinou vadou na kráse Modelu T bylo rozhodnutí Henryho Forda, který odmítl jej výrazně modernizovat během dlouhých let produkce. To však neubírá nic z krásy původního kvalitního návrhu, jehož vlivem existuje velké množství exemplářů do dnešních dnů. Mezi lety 1908 až 1927 vzniklo přibližně 14,7 milionů kusů.

Ford Mustang

Ford Mustang je jedním z nejprodávanějších sportovních vozů historie. Jeho vznik však nebyl tak jednoduchý, jako by se mohlo na první pohled zdát, protože mu zpočátku nikdo nevěřil. Automobilka Ford na počátku šedesátých let procházela krizí, kvůli níž si nemohla dovolit riskovat. Lee Iacocca ale nepřestával naléhat na Henryho Forda II., který nad jedním z prototypů vyslovil památnou větu: „Pánové, já tu zatracenou věc schválím, abych se vás zbavil, ale… musíte ji prodat. Jde o vaše krky!“

Sportovní vůz postavený na podvozku Fordu Falcon se stal okamžitým trhákem. Už v den představení 17. dubna 1964 byl zbrusu nový Mustang dostupný u všech 8 160 dealerů Fordu po celých Spojených státech amerických. Během prvního roku výroby se prodalo 418 812 kusů a Mustang během prvních dvou let prodeje vytvořil čistý zisk 1,1 miliardy amerických dolarů.

Jaguar E-Type

Už před dlouhou dobou dosáhl Jaguar E-Type mýtického statusu klasického automobilu. E-Type dokázal okouzlit potenciální zákazníky už při svém představení na autosalonu v Ženevě. Dokonce i Enzo Ferrari o něm kdysi řekl, že se jedná o nejkrásnější auto všech dob. Vzhledem k fascinujícímu designu je však snadné přehlédnout, jak dobré rozhodnutí byl E-Type od samého počátku.

Jaguar se rozhodl vzít svůj osvědčený 3,8 litrový řadový šestiválec z modelu XK a namontovat jej do nové karoserie, která se inspirovala designem závodního vozu D-Type. Přitom z E-Type udělal luxusní cestovní kupé, jež ukazovalo společenské postavení svých majitelů. Přestože byla uváděná nejvyšší rychlost 240 km/h pouhým výmyslem reklamní agentury, nemohlo to ublížit skvělému modelu, který pomohl nastartovat šedesátá léta.

Mazda MX-5 NA

Mazda byla jediným velkým výrobcem automobilů, který v osmdesátých letech minulého století věřil v koncepci dvoumístného roadsteru. Model MX-5 představený v roce 1989 nebyl ničím brilantním, protože si pouze vypůjčil to nejlepší z návrhu britských roadsterů. Výsledný mix ale dobře vypadal a ještě lépe se řídil. Zákazníci toužící po cenově dostupném malém roadsteru nakupovali nový model od Mazdy ve velkém.

K hlavním důvodům obliby první generace MX-5 patří hlavně její design s klasickým tvarem doutníku. Nejvíce však zaujmou výklopné přední světlomety, jež MX-5 pomáhají k nefalšované osobité tváři. Zákazníky zároveň oslovily i točivé čtyřválce, s nimiž MX-5 dokáže rozdávat opravdové řidičské potěšení.

Porsche 911 Turbo (996)

Staré generace Porsche 911 Turbo se řadí k autům, která jsou pro řidiče lehce děsivá. To se změnilo v roce 1999, kdy stuttgartská značka na autosalonu ve Frankfurtu odhalila 911 Turbo vycházející z tehdy nové generace 996. Nezabralo příliš času, aby se 911 Turbo generace 996 stalo oblíbeným sportovním vozem. Výkon 426 koní byl totiž přenášený na asfalt skrze pohon všech kol, jehož pomocí dokázal vůz využít veškerou hnací sílu.

Samotná hnací jednotka přitom vycházela ze starých vzduchem chlazených motorů předchozích generací 911, ale měla chlazení kapalinou, jako všechny jiné 996. Nové 911 Turbo navíc nabízelo i výbornou ovladatelnost, špičkové brzdy a praktický interiér pro každodenní použití. Tohle Porsche schopné jezdit rychlostí až 304 km/h se stalo okamžitě populární.

Mercedes-Benz W123 Plug-in Hybrid: Akumulátory vážily 600 kilogramů

Mercedes-Benz v osmdesátých letech hledal řešení, jak se odloučit od konvenčních pohonů. Experimentální plug-in hybridní W123 se však ukázal jako slepá ulička.

Číst celé

Cizeta V16T byla prvním šestnáctiválcovým supersportem

Z možné podoby připravovaného Lamborghini Diablo se stal malosériový supersport nesoucí design z pera Marcella Gandiniho a složitý motor, ale díru do světa neudělal.

Číst celé

Tesla Model 3: Kvalita výroby dosahuje úrovně Kia z 90. let

Cenově dostupný model měl být sázkou na jistotu, jenže ne vždy to jde podle představ.

Číst celé

BMW M3 GTR Straßenversion: Závodní M3 pro každý den nikdy nevyjela

Coupe Sport Leichtbau nebylo nejlepší silniční verzí BMW M3 E46. BMW v roce 2002 vyrobilo několik kusů GTR Straßenversion, které se i přes homologaci pro běžný provoz nikdy nedostaly na silnici.

Číst celé

Dělal jsem řidiče byznysmenům. Tohle je můj příběh

Životní příběh Emila Remače, který se v minulosti živil jako soukromý řidič vlivných osobností. To mu dalo bohaté zkušenosti za volantem a také řídil mnoho aut snů.

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé