BMW Z3: Splněný sen nejen Jamese Bonda

Petr se rozhodl, že se s námi podělí o zážitky se svým vytouženým BMW Z3. Jaký tedy je možný konkurent Miaty?

Většina z nás má nějaké auto z dětství, které mu přirostlo k srdci více, než ostatní. Auto, které je pro něj něčím zvláštní. Auto, po kterém touží a upsal by svou duši ďáblu, aby se v něm mohl svézt nebo ho vlastnit.

Otvírá se přede mnou dlouhý a mnohočetně zakroucený úsek silnice napříč Kokořínským dolem. Řádně zahřátý motor se líně převaluje výletním tempem krajinou a skrze staženou střechu do auta proudí studený vzduch srpnového odpoledne. Pohodu výletního tempa čím dál častěji střídají ostřejší průjezdy klikatými pasážemi. Vlhký chladný vzduch nasávaný skrze sportovní vložku vzduchového filtru dodává malému motoru na síle a žene jej přítmím do dalšího skalnatého úseku. Před ostrou levotočivou zatáčkou je na brzdách jednoduchá zadní náprava lehce neklidná a je cítit jak poskakuje po nerovném asfaltu. Brzdný bod jsem zvolil pro jistotu podstatně dříve a trpělivě vyčkávám na ten správný moment, kdy má pravá noha přešlápne z brzdového pedálu na ten plynový. Apex! Uvolňuji tvrdě sešlápnuté brzdy a razantně přikládám pod kotlem. Nadlehčená zadní náprava začíná díky samosvornému diferenciálu prokluzovat a ladně sunout krátkou záď vozu do protisměru. Přichází lehké kontra volantem a plynulé vyvezení až na sluncem osvícený výjezd ze zatáčky, po níž následuje dlouhá rovinka. S přeřazením nepospíchám. Nechávám motor plně využít jeho potenciálu a užívám si jedny z našich prvních společných kilometrů.

Vraťme se však asi o měsíc zpět, kdy to všechno začalo. Většina z nás má nějaké auto z dětství, které mu přirostlo k srdci více, než ostatní. Auto, které je pro něj něčím zvláštní. Auto, po kterém touží a upsal by svou duši ďáblu, aby se v něm mohl svézt nebo ho vlastnit. Spousta lidí, pro které je auto pouze dopravní prostředek, tohle nikdy nepochopí a bude mě mít za blázna. Těm je ale zbytečné cokoliv vysvětlovat. Vy mi však určitě rozumíte.

Dlouho jsem o pořízení takového auta mluvil. Chtěl bych.., jednou.., možná za rok.., určitě ten další.. A najednou to bylo tady. Přišel za mnou můj kamarád, že má na dílně něco, co by mě mohlo zajímat. Slovo dalo slovo a po první obhlídce jsem byl takřka rozhodnutý. Tohle je ten moment, kdy si můžu splnit svůj klukovský sen, ale je na to správná doba? Nečekají nás výdaje jinde? Kde to budu vlastně parkovat přes zimu a využiji to vůbec? Uvědomil jsem si, že nikdy nebude ta správná doba! A tak jsem ho vzal! Moje vysněné BMW Z3 Roadster.

Tentokrát v Křesle pro hosta seděl čtenář Petr Kuchynka. Díky, Petře!

BMW M1 během montáže cestovalo přes půl Evropy

Legendární BMW M1 mělo původně vzniknout za pomoci Lamborghini, ale z finančních důvodů se tomu nakonec nestalo. I přesto byl první supersport BMW úspěšný.

Číst celé

Proč Koenigsegg Jesko nepoužívá dvouspojkovou převodovku

Devítirychlostní převodovka se sedmi spojkami v novém Koenigseggu Jesko je úžasným dílem talentovaných švédských inženýrů. Jak nový výkřik technického vývoje Koenigseggu funguje?

Číst celé

Honda Beat: Soichirovo poslední dítě

Miniaturní roadster s vysokootáčkovým tříválcem pod kapotou je auto, které by chtěla alespoň jednou v životě řídit většina fanoušků japonských sportovních aut.

Číst celé

Připomeňte si Gallardo, kterým se Lamborghini rozloučilo s Valentinem Balbonim

Valentino Balboni pracoval pro Lamborghini dlouhých čtyřicet let a během té doby mu rukama prošla většina z vyrobených vozů.

Číst celé

Pagani Zonda: Příběh evoluce mistrovského díla Horacia Paganiho

Splněný sen Horacia Paganiho, nadaného inženýra z Argentiny, okouzlil celý svět. Pagani Zonda přeneslo krásu žen do světa rychlých aut.

Číst celé

Bandama Rally 1972: Závod, který nikdo nedokončil

Ačkoli má téměř každá rally svého vítěze, v historii motorsportu se objevil jeden podnik, v němž neuspěl žádný z účastníků.

Číst celé