BMW Z3: Splněný sen nejen Jamese Bonda

Petr se rozhodl, že se s námi podělí o zážitky se svým vytouženým BMW Z3. Jaký tedy je možný konkurent Miaty?

Většina z nás má nějaké auto z dětství, které mu přirostlo k srdci více, než ostatní. Auto, které je pro něj něčím zvláštní. Auto, po kterém touží a upsal by svou duši ďáblu, aby se v něm mohl svézt nebo ho vlastnit.

Otvírá se přede mnou dlouhý a mnohočetně zakroucený úsek silnice napříč Kokořínským dolem. Řádně zahřátý motor se líně převaluje výletním tempem krajinou a skrze staženou střechu do auta proudí studený vzduch srpnového odpoledne. Pohodu výletního tempa čím dál častěji střídají ostřejší průjezdy klikatými pasážemi. Vlhký chladný vzduch nasávaný skrze sportovní vložku vzduchového filtru dodává malému motoru na síle a žene jej přítmím do dalšího skalnatého úseku. Před ostrou levotočivou zatáčkou je na brzdách jednoduchá zadní náprava lehce neklidná a je cítit jak poskakuje po nerovném asfaltu. Brzdný bod jsem zvolil pro jistotu podstatně dříve a trpělivě vyčkávám na ten správný moment, kdy má pravá noha přešlápne z brzdového pedálu na ten plynový. Apex! Uvolňuji tvrdě sešlápnuté brzdy a razantně přikládám pod kotlem. Nadlehčená zadní náprava začíná díky samosvornému diferenciálu prokluzovat a ladně sunout krátkou záď vozu do protisměru. Přichází lehké kontra volantem a plynulé vyvezení až na sluncem osvícený výjezd ze zatáčky, po níž následuje dlouhá rovinka. S přeřazením nepospíchám. Nechávám motor plně využít jeho potenciálu a užívám si jedny z našich prvních společných kilometrů.

Vraťme se však asi o měsíc zpět, kdy to všechno začalo. Většina z nás má nějaké auto z dětství, které mu přirostlo k srdci více, než ostatní. Auto, které je pro něj něčím zvláštní. Auto, po kterém touží a upsal by svou duši ďáblu, aby se v něm mohl svézt nebo ho vlastnit. Spousta lidí, pro které je auto pouze dopravní prostředek, tohle nikdy nepochopí a bude mě mít za blázna. Těm je ale zbytečné cokoliv vysvětlovat. Vy mi však určitě rozumíte.

Dlouho jsem o pořízení takového auta mluvil. Chtěl bych.., jednou.., možná za rok.., určitě ten další.. A najednou to bylo tady. Přišel za mnou můj kamarád, že má na dílně něco, co by mě mohlo zajímat. Slovo dalo slovo a po první obhlídce jsem byl takřka rozhodnutý. Tohle je ten moment, kdy si můžu splnit svůj klukovský sen, ale je na to správná doba? Nečekají nás výdaje jinde? Kde to budu vlastně parkovat přes zimu a využiji to vůbec? Uvědomil jsem si, že nikdy nebude ta správná doba! A tak jsem ho vzal! Moje vysněné BMW Z3 Roadster.

Tentokrát v Křesle pro hosta seděl čtenář Petr Kuchynka. Díky, Petře!

Toyota 2000 GT: Nissanu nebyla dost dobrá, Toyotě ano

Celý svět Toyotu vnímal jako nudnou značku, která vyráběla praktická auta. V roce 1965 se to však změnilo a Toyota všem vytřela zrak fantastickým sportovním kupé.

Číst celé

Aston Martin DB6: Následovník DB5 z Newport Pagnell

Ikonický Aston Martin DB5 byl zdařilým luxusním grand tourerem. Vedení značky se tedy rozhodlo, že by měl být následovník jen jeho vylepšenou verzí.

Číst celé

Bizzarrini 1900 GT Europa: Poslední hřebíček do rakve

Bizzarrini byl výjimečný konstruktér, ale mizerný podnikatel. Přestože svým levným sportovním autem oslovil mnoho lidí, uspěchaná investice do materiálu mu vytvořila nepřekonatelnou překážku.

Číst celé

První 911 pro chudé. Přivítejte Porsche 912

Typ 912 měl být menším bráškou slavné 911, ale zákazníkům se zalíbil natolik, že se v prvních letech prodával jako housky na krámě.

Číst celé

Legendy s moderní technikou. 4 repliky lepší než originály

Čtveřice replik slavných vozů, které jsou lepší než originály. Podívejte se na modernizované legendy, po nichž budete toužit.

Číst celé

Nejslavnější Shelby GT500 na světě. Jak vznikla novodobá Eleanor?

Hlavní hvězdou filmu Gone in 60 Seconds nebyl Nicolas Cage, ale unikátní Shelby GT500 z roku 1967, který se proslavil jako „Eleanor“.

Číst celé