Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

V devadesátých letech se Cadillac snažil obrodit svou úspěšnou minulost a opět se stát standardem automobilového světa, jak tvrdil jeho dřívější reklamní slogan. Tento posun zahrnoval ofenzívu nových modelů. Kvůli tomu vznikl nový designový jazyk a modelová řada značky se na konci desetiletí rozvětvovala do nových segmentů. Společnost se snažila, aby se zákazníci cítili, jako by řídili něco zvláštního. Toužila po nehmotném aspektu, který měl být aurou luxusního vozu.

Za tímto účelem byl Cadillac Seville modelového roku 1994 dodávaný s koženými deskami, které obsahovaly uživatelský manuál, poznámkový blok, černé pero se zlatými akcenty a kalkulačku s logem Cadillac. Marketingové oddělení muselo dojít k závěru, že průměrný zákazník kupující Seville tyto tři položky prostě potřeboval. K častým zákazníkům značky patřili i burzovní makléři z Wall Street.

Lidé, kteří si Seville běžně kupovali, ale možná nikdy neotevřeli návod k obsluze a ani se příliš nezabývali obsahem hezky vypadajících desek. V dnešní době chytrých telefonů je už nepravděpodobné, že by některá ze značek dodávala vozy s podobnou výbavou. V našich očích to podtrhuje krásu luxusních vozů z devadesátých let. Zajímalo by nás, kolik z vyrobených vozů stále má svou kalkulačku.

Napište Ježíškovi o tahle auta. Ještě není pozdě

Seznam deseti aut vhodných pod vánoční stromeček, u nichž určitě nehrozí označení za „nevhodný dárek“.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé

Jaguar XJ220 Pininfarina Speciale: Unikát na přání brunejského sultána

Brunejský sultán a jeho bratr si v letech 1992 až 1995 koupili celkem 20 Jaguarů XJ220. Ten dvacátý se od všech ostatních odlišoval unikátním designem od Pininfariny.

Číst celé

MG F: Je to o srdci

Roadster s motorem uprostřed, který je méně známou součástí své kategorie. Jak se s ním žije?

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé

Eliška Junková: Drobná dáma za volantem bugatky

Nadějně vyhlížející závodní kariéru Elišky Junkové ukončila tragická smrt manžela na Nürburgringu.

Číst celé