Porsche 718 Boxster a Cayman GTS 4.0 přijíždí s šestiválcem a manuálem

Porsche představuje nový řidičský Boxster a Cayman GTS 4.0. Oba modely sdílí techniku s nejostřejšími verzemi, takže moc neztrácí.

Porsche rozšiřuje nabídku řidičských variant základních sportovních modelů novými verzemi 718 Boxster GTS 4.0 a 718 Cayman GTS 4.0 s atmosférickým šestiválcem a manuální převodovkou. Oba modely jsou zaměřené na potenciální zákazníky, pro které je okruhově zaměřený 718 Cayman GT4 a otevřený 718 Boxster Spyder příliš extrémní nebo drahý, ale nemají zájem o standardní verzi GTS s přeplňovaným čtyřválcem.

K pohonu obou nových dvoumístných vozů slouží čtyřlitrový šestiválcový boxer o výkonu 400 koní, který je přiškrcenou verzí motoru z modelů 718 Boxster Spyder a 718 Cayman GT4. Motor je o pouze 20 koní slabší než ten, který se nachází ve vrcholných modelech. Upravená pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou a sportovním výfukem, který do Boxsteru a Caymanu GTS vrací fantastický soundtrack.

Výkonný čtyřlitrový motor využívá adaptivní řízení válců (při nízké zátěži střídavě vypíná jednu ze dvou řad válců), přímé vstřikování benzínu s piezo-elektrickými vstřikovači a proměnlivou délku sacího potrubí. Šestiválec se nechá vytáčet až k 7 800 otáčkám za minutu a na plyn reaguje s bezprostřední odezvou.

Porsche uvádí, že modely 718 GTS 4.0 zvládnou akceleraci z 0 na 100 kilometrů v hodině za 4,5 sekundy. Pomalejší zrychlení oproti vrcholným modelům bude v reálném světě skoro neznatelné, protože je slabší o pouhou desetinu sekundy. Nejvyšší rychlost obou vozů je 293 kilometrů v hodině. Porsche říká, že oba modely budou vyhovující pro řidiče, kteří hledají sportovní vůz pro každodenní ježdění i zábavné svezení.

Standardní výbavou obou verzí je systém elektrického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management), snížený podvozek o 20 milimetrů a systém vektorování točivého momentu PTV (Porsche Torque Vectoring) s mechanickým samosvorným diferenciálem zadní nápravy. V základní výbavě jsou dodávány ocelové kotouče o rozměrech 350 milimetrů vpředu a 330 milimetrů vzadu. Náročnější řidiči si mohou připlatit za karbonkeramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

V exteriéru se Porsche 718 GTS 4.0 odlišují mírně přepracovaným designem se zatmavenými předními mlhovými a zadními světlomety. V interiéru se standardně nachází čalounění tmavou alcantarou, sportovní sedadla, infotainment se 7” displejem a oblíbený paket Sport Chrono, včetně vylepšené mobilní aplikace Track Precision. Za příplatek pak bude dostupný barevný interiérový paket GTS, online navigace nebo špičkové audio Burmester, které nahradí standardní aparaturu Bose.

Porsche 718 Boxster GTS 4.0 a Porsche 718 Cayman GTS 4.0 vstoupí na evropský trh koncem března 2020. Oficiální české ceny zatím nejsou známy, ale v Německu 718 Boxster GTS 4.0 ponese cenovku 83 949 eur a 718 Cayman GTS 4.0 81 926 eur.

Jak Volkswagen omylem zničil první Bentley Continental GT, který vyrobil

Bentley Continental GT byl první model značky vyvinutý pod vedením Volkswagenu, ale jeho vývoj zkomplikovala úsměvná zničující nehoda.

Číst celé

Porsche 754 T7: Důležitý prototyp spojoval vývoj mezi 356 a 911

Porsche 901, později 911, se stalo legendou mezi sportovními auty. Přestože je to dnes nepředstavitelné, německá ikona mohla vypadat úplně jinak. Původně měla nést tvary prototypu, který ji spojoval s předchozím 356.

Číst celé

Youngtimer na obzoru: Audi R8 4.2 s manuálem

Tento článek bychom vlastně vůbec neměli vydat. Jakmile si totiž kultura automobilových nadšenců všimne zajímavého auta a udělá z něj legendu – nebo alespoň kult či youngtimera -, ceny začnou šplhat.

Číst celé

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Blíží se nová éra WRC. Detailně o hybridních pohonech, technice a pravidlech

Josef Fousek se detailně podíval na připravované změny v organizaci šampionátu World Rally Championship. Co nás čeká a nemine?

Číst celé