Peugeot 205 GTi drtí konkurenci na Nürburgringu

Může stařičký ostrý hatchback konkurovat moderním sportovně laděným autům a motorkám na nejtěžším závodním okruhu na světě? Odpověď najdete v přiloženém videu.

Malý rychlý Peugeot se žene po zakrouceném asfaltu nejnebezpečnějšího závodního okruhu na světě a předjíždí cokoliv, co se objeví před ním. Ne, tohle není scéna ze závodního simulátoru s oponenty nastavenými na nejjednodušší obtížnost, ale opravdová realita. Yann Marsal na internetu zveřejnil video pořízené během veřejných jízd na Nordschleife, v němž doslova drtí veškerou konkurenci. Moderní rychlé hatchbacky snídá, motorky obědvá, Porsche 911 GT3 RS po chvíli souboj raději vzdá a třešničkou na dortu je supersportovní mašina Yamaha R1. To všechno v desítky let starém Peugeotu 205 GTi, který prošel rozsáhlou dietou a úpravou. Pod kapotou se totiž ocitl dvoulitrový čtyřválec z modelu 306 S16, jež po několika modifikacích dosahuje přibližně 200 koní. Na fascinující jízdu se můžete podívat na přiloženém videu.

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé

Bizzarrini 1900 GT Europa: Poslední hřebíček do rakve

Bizzarrini byl výjimečný konstruktér, ale mizerný podnikatel. Přestože svým levným sportovním autem oslovil mnoho lidí, uspěchaná investice do materiálu mu vytvořila nepřekonatelnou překážku.

Číst celé

Auto roku podle Honzy

Soudy petrolheada založené na selských datech a referencích ostatních. Hledám hodnotné nabídky z nových aut, která mi nejvíce utkvěly v hlavě. Dal sem si hranici 200 koní, takže na nominaci nedosáhl Duster.

Číst celé

GTO versus GTO. Obstálo Ferrari proti Pontiacu v americkém testu?

Magazínu Car and Driver se nepodařilo sehnat vzácnější z vozů do srovnávacího testu, takže je jednoduše porovnali u stolu v kanceláři.

Číst celé

Do výroby BMW M3 Touring chyběl jen kousek

Inženýři BMW o em-trojku s velkým kufrem zabojovali poctivě, ale nestačilo to.

Číst celé