Petrolheadi z Nigérie ukazují, jak vypadá skutečná láska k autům

Jejich auta nemají řadu potřebných dílů, ale i přesto jezdí každým dnem. Automobilová kultura v Africe ukazuje, jak vypadá láska k autům.

Bylo tomu na druhém stupni základní školy, když jsem u slepé mapy ukazoval geografickou polohu afrických států, mezi nimiž byla i Nigérie. To, že leží na pobřeží Guinejského zálivu, je však dodnes jedna z mála věcí, kterou o federativní republice v západní Africe vím, aniž bych musel použít Wikipedii. Ještě méně toho vím o místní automobilové kultuře.

Krátký dokument Made in Nigeria: The Unexplored Vintage Car Industry dává příležitost automobilovým nadšencům, aby nahlédli do života místních majitelů klasických aut, z nichž některá by sběratelé z bohatých států přirovnali k předrenovačním vrakům nebo vozům v počátečním stádiu rekonstrukce.

Mezitím, co sběratelé klasických aut z celého světa udržují svá auta v naprosto špičkovém stavu, čtveřice majitelů veteránů z  největšího nigerijského města Lagos s nimi jezdí každým dnem a snaží se je udržovat a renovovat za pomoci všech možných dílů, které se jim dostanou do rukou.

Mercedesu 190 SL chybí kromě ostatních dílů i kapota a levé dveře a Porsche 911 je taktéž nekompletní. Mercedes-Benz W123, který se díky své nesmrtelnosti dlouhodobě řadí k nejoblíbenějším autům v Africe, už vypadá o něco lépe a jako nejzachovalejší auto se jednoznačně zdá Dodge Charger SE z roku 1972.

Ani chybějící světlomety ale nezabraňují nadšeným vlastníkům v tom, aby si náležitě užívali svých klasických aut ve stavu, jež bychom v Evropě považovali za nepoužitelný pro běžné ježdění. Zkrátka, jiný kraj, jiný mrav.

Summer Story: Valentino Balboni zachraňuje dívky v nesnázích

Čtyři krásné dívky, tři skvělé automobilové ikony a galantní Valentino Balboni. Po zhlédnutí filmečku Summer Story si budete přát, aby Simon Kidston natočil celovečerák.

Číst celé

Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Číst celé

Škoda 110 R: Československý klenot, který vznikal v těžkých podmínkách

Škoda 110 R zachránila celý výrobní závod před tím, aby se z něj stala pouhá výrobna náhradních dílů. Vznik československé legendy nebyl tak jednoduchý, jak by se zprvu mohlo zdát.

Číst celé

Mazda MX-5 NA: Za jednoduchým sporťákem stál novinář

Jen výjimečně se stane, automobilky poslechnou rady a názory motoristických novinářů. Mazda to však v minulosti udělala a na svět přišel jeden z nejlepších sportovních vozů všech dob. Znáte jeho příběh?

Číst celé

Lotus Europa S: Civilizované Elise, které nikdo nekupoval

Několik let před úspěšnou Evorou se Lotus rozhodl navázat na úspěšný model z minulosti. Ke zklamání všech zúčastněných se však jednalo o naprostý prodejní propadák.

Číst celé

Problémové motory Porsche: Jsou ložiska IMS opravdu nebezpečná?

Ložiska transmisní hřídele (IMS) jsou obávaným problémem motorů Porsche. Zjistili jsme, co je hlavní příčinou jejich selhání a zda se tomu dá předejít.

Číst celé