Nejepičtejší závod, který svět neviděl

Duel mezi dvěma mistry volantu na Nordschleife bohužel nebylo jak zaznamenat. Vše se seběhlo příliš náhodně a rychle.

Každá jízda s Ferrari 599 GTB Fiorano je působivá. Prostě mohutné cestovní kupé s dvanáctiválcem. Je z roku 2006, takže elektroniky je ještě tak akorát. Nevidí se každý den a už vůbec ne v maximálním nasazení.

V roce 2007 se utkaly dvě na nejdelším okruhu světa. Neplánovaně. Černá 599 je asi v půlce trati, když ji začne stíhat druhá, červená. Oba řidiči ještě přidávají co to jde a těsné pořadí si ještě asi 10 kilometrů neprohodí. Až v poslední zatáčce před dlouhou rovinkou si vedoucí černá pozdě najíždí do zatáčky. Následným přetáčivým smykem ztrácí rychlost a do vedení se dostává Ferrari červené.

Poté se odebere z okruhu kvůli dochlazení a druhé, černé Fiorano ho ze zvědavosti následuje. Zastavují na parkovišti a poprvé vidí jeden druhého. Vítězné červené Ferrari řídil šedesátiletý Walter Röhrl. Legendární závodní veterán. Vícenásobný mistr šílené rally skupiny B a čtyřnásobný vítěz Monte Carla. Vítěz závodu do vrchu Pikes Peak. Bodoval také na okruzích, vyhrál závod DTM i celý IMSA-GTO. Extrémně výkonná auta a rychlé tratě tedy znal jako málokdo. Vysloužil si tak tituly řidič století, nebo Montemeister.

 

Řidič černé 599 tedy samozřejmě podotkl, že od takového muže porážku dokáže přijmout. Porážka to ale zdaleka nebyla předvídatelná a proto měl i Walter velkou radost. Tím druhým totiž byl sám Michael Schumacher. Sedminásobný mistr světa ve Formuli 1. Byl na sklonku své závodní kariéry, ve které mnoho lepších jezdců nepoznal. Navíc pomáhal s vývojem právě 599, protože pracoval jako testovací jezdec Ferrari. I toho dne zde byl pracovně. S továrním dodavatelem tlumičů Sachs zde laborovali nad jemným nastavením podvozků. I přes respekt projevený Walterovi nad porážkou rukou nemávl. Po vrácení do stanoviště nařídil mechanikům zkontrolovat každý šroub na autě.

Pracovně tu byl i Walter. Přestože jel také ve Ferrari, tak tu byl proti Ferrari. Pracoval totiž už léta u Porsche a konkurenční 599 tu zkoušeli v rámci vývoje nové 911 GT2 RS. Ferrari a Michael se už překvapit nenechali. Následující testování modifikací 599 (GTO a HGTE) už probíhalo na italských továrních okruzích.

Peugeot 405 Mi16: Pocta poslednímu sportovnímu sedanu automobilky

Na konci osmdesátých let přišel Peugeot s jeho prvním sportovním sedanem. Nástupce se nedočkal dodnes.

Číst celé

Ferrari P4/5: Rozpoutalo konflikt mezi sběratelem a továrnou Ferrari

Jim Glickenhaus je nadšeným sběratelem závodních Ferrari, ale automobilce se nelíbilo, když se rozhodl závodit s vlastním prototypem jejich značky.

Číst celé

Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1: Když atmosféra nestačí

Inženýři ze Stuttgartu zjistili, že jejich závodní atmosférické motory byly na vrcholu možností a vydali se cestou přeplňování. Carrera RSR Turbo 2.1 se stala prvním pokusem použití turbodmychadla v okruhové 911.

Číst celé

Edsel: Značka vyrábějící špatná auta ve špatný čas

Koncern Ford Motor Company chtěl otřást automobilovým trhem, ale ve skutečnosti vyhodil mnoho peněz z okna. Příběh značky Edsel ukazuje, že ani velké zázemí nezaručuje jistotu.

Číst celé

Mazda RX-7 SA/FB: S malým wankelem unikla regulacím

Světová ekonomika nepřála úspěchu wankelova motoru, ale Mazdě se podařil opak. RX-7 se prodávala velmi dobře a dokázala se vyhnout přísným japonským regulacím.

Číst celé