McLaren P1 slaví páté výročí

McLaren P1 byl zkonstruován jako hypersport budoucnosti, ale zubu času neunikl. Ale i přestože je na světě již pět let, stále působí jako by vznikl teprve včera.

Duchovní nástupce světoznámého hypersportu McLaren F1 se ve vývoji vydal jinou cestou. Inženýři z britského Wokingu měli jasný cíl, zkonstruovat nejlepší řidičské auto, na silnici i na okruhu, jaké kdy vzniklo. Poprvé bylo světu představeno na autosalonu v Paříži v roce 2012.

První hypersport novodobé historie McLarenu poháněl dvakrát přeplňovaný 3,8-litrový motor V8 o výkonu 727 koní, jenž byl doplněn elektromotorem o dalších 177 koních. Výsledná hodnota maximálního výkonu se zastavila na úctyhodných 903 koních. Věškerá hnací síla byla přenášena na zadní kola skrz sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Oba motory byly usazeny v karbonovém monokoku MonoCage, který vozu poskytoval nejen vysokou pevnost, ale i rozumnou pohotovostní hmotnost. McLaren P1 vážil 1 547 kilogramů. Hypersport se rozjel na stovku za 2,8 vteřiny a dosahoval maximální rychlosti 349 kilometrů v hodině. Továrna vyrobila pouhých 375 exemplářů.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že je zatím ticho po pěšině, opak je pravdou. McLaren už pilně pracuje na nástupci svého hyperauta. Tento týden byly odhaleny první fotografie testovací muly prototypu BP23. Chystaný vůz bude mít sedadlo řidiče umístěné uprostřed vozu, po vzoru McLarenu F1, a měl by se stát nejrychlejším McLarenem historie. Zákazníci by se jej měli dočkat v roce 2019. Jak asi tušíte, všech 106 kousků je již rozebraných.

Speciály pro Gran Turismo

Auta navržená, aby se mohla objevit ve slavné hře na PlayStation. Některá z nich se později ukázala i v reálném světě.

Číst celé

Temple of Speed je konečně online!

Slibovali jsme až na půdu a celé nám to trvalo strašně dlouho. Temple of Speed se po více jak sedmi letech na Facebooku přesouvá na vlny opravdového internetu. Dočkali jste se!

Číst celé

Škoda 110 R: Československý klenot, který vznikal v těžkých podmínkách

Škoda 110 R zachránila celý výrobní závod před tím, aby se z něj stala pouhá výrobna náhradních dílů. Vznik československé legendy nebyl tak jednoduchý, jak by se zprvu mohlo zdát.

Číst celé

Ze závodních tratí přímo na silnice. Zrození modelů Porsche Rennsport

Motorsport patří do historie Porsche odjakživa. Modely, které nám tento fakt připomínají nejvíce nesou bájné označení RS. Zajímali jste se někdy o to, jak šly za sebou?

Číst celé

Fiaty S.61, S.74 a S.76: 4 válce a objem až 28,3 litru

Závodění bylo před první světovou válkou opravdovou chlapskou záležitostí. Důkazem jsou tyto Fiaty s ohromnými čtyřválci.

Číst celé

Nová auta vhodná pro bankovní loupež

Vybrali jsme šest nových rychlých aut, která mohou být vhodnou volbou bankovních lupičů, aby úspěšně provedli svou práci.

Číst celé