McLaren: Elektrický model musí vydržet 30 minut na okruhu

Současná technologie baterií však zatím nedokáže poskytnout takovou kapacitu.

Britský McLaren se po návratu na scénu v roce 2010 velmi rychle rozkoukal a úspěšně se mu daří šlapat na paty dlouholetým hráčům na poli supersportů. Automobilka se však po vzoru Ferrari či Lamborghini nechystá vrhnout do vývoje moderního SUV, ale zaměřuje se zcela jiným směrem.

Společnost McLaren Automotive si je vědomá trendů vývoje a postupem let se pokusí přesunout od automobilů s běžnými spalovacími motory k elektrifikovaným pohonům. Podle slov generálního ředitele, jímž je Mike Flewitt, ale není technologie baterií tam, kde jí inženýři McLarenu potřebují. Elektrický supersport musí být „použitelný“ a zcela bez kompromisů. Co tím myslí?

Úroveň vyvinuté technologie stále nedosahuje úrovně, jaká je potřeba. Důkazem je chorvatský elektrický hypersport Rimac schopný podávat vysoké výkony, ale jakmile vyrazí na trať, v plné rychlosti dokáže kroužit jen krátce. McLaren si přeje, aby sportovní vůz z jeho dílen dokázal kroužit alespoň po dobu 30 minut bez nutnosti nabíjení. Baterie se zatím nízkou kapacitou jsou navíc příliš těžké.

Flewitt odhaduje, že potřebná úroveň vývoje bude dosažena nejdříve v roce 2025. Do té doby bude každý model v nabídce McLarenu elektrifikovaný za pomoci hybridního hnacího ústrojí. Do roku 2025 by zároveň mělo být uvedeno na trh osmnáct nových modelů. Dva z nich určitě rozbuší srdce opravdových nadšenců, jelikož první z nich bude nástupce plug-in hypersportu P1, druhý nazvaný Speedtail se vydá ve vyjetých kolejích rekordního supersportu F1.

BMW 2002 Turbo: Vzestup a pád prvního evropského silničního auta s turbem

BMW 2002 Turbo v sedmdesátých šokovalo automobilový svět, protože dokázalo zamést s výkonnějším Porsche.

Číst celé

Editorial: Vrhněte se s námi do roku 2019 na plný plyn

Automobilový průmysl v posledním roce zažil několik velkých zvratů, a přestože jím bylo silně otřeseno, do příštího roku se chystá v plné síle. Stejně jako magazín Temple of Speed.

Číst celé

Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Číst celé

Ferrari FZ93: Stylingové cvičení Zagata bylo inspirací pro Ferrari Enzo

Ferrari FZ93 vzniklo jako oslava návratu slavného inženýra do vedení společnosti Zagato a inspirovalo budoucí modely Ferrari.

Číst celé

Nissan GT-R, část třetí: ATTESA a převodovka

V našem pětidílném seriálu se věnujeme konstrukci Nissanu GT-R R35. Kolem tohoto vozu koluje spousta mýtů a polopravd. Podrobných informací v českém jazyce také příliš nenajdete. Tak jen do toho!

Číst celé

Prince of Eights: Unikátní Porsche 911 Targa patří k nejzajímavějším RWB vůbec

Kanadské Porsche 911 Targa „Prince of Eights“ se od všech ostatních 911 RWB odlišuje malým detailem, kterého si na první pohled asi nevšimnete.

Číst celé