Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Italskou značku Maserati známe hlavně kvůli vášnivým sportovním, luxusním a závodním vozům, ale v minulosti se se slavným trojzubcem krátce vyráběly i motocykly. Vztah mezi značkou Maserati a výrobou motocyklů je poněkud vzdálený, ale existoval. Obě společnosti přitom používaly slavný Poseidonův trojzubec ve svém znaku.

V roce 1910 Alfieri Maserati založil dceřinou společnost, která vyráběla a prodávala zapalovací svíčky a elektrické příslušenství. Tuto společnost v roce 1937 získala italská rodina Orsi spolu s automobilkou Maserati a po druhé světové válce se rozhodla vyrábět motocykly s malým objemem od 50 do 250 ccm, kvůli čemuž koupila společnost Italmoto. Dceřiná společnost pak sloužila hlavně jako výrobce náhradních dílů.

Ve druhé polovině padesátých let společnost představila motocykl Maserati 125 GT Super, který byl oblíbeným strojem závodníků na jedné stopě. V roce 1975 se motocykly 125 GT Super zúčastnily závodů jako Milan – Tarente nebo Italian Moto Giro.

Maserati 125 GT Super byl malý sofistikovaný výkonný motocykl s dvoutaktním motorem o objemu 123 kubických centimetrů, se kterým se dokázal rozjet až na 95 kilometrů v hodině. Zachovalý exemplář, který vidíte na fotografiích, je jedním z posledních modelů s převodovkou v bloku motoru. Tento konkrétní motocykl nikdy nebyl registrován pro provoz na silnicích, protože byl vystaven v obchodním zastoupení Maserati po mnoho let.

Motocykl Maserati 125 GT Super s tehdejší cenou 175 000 italských lir se stalo populární, ale výroba motocyklů jako takových nebyla velký komerční úspěch a Maserati se na konci padesátých let rozhodlo ukončit jejich výrobu a zaměřit se na výrobu automobilů.

Nová auta vhodná pro bankovní loupež

Vybrali jsme šest nových rychlých aut, která mohou být vhodnou volbou bankovních lupičů, aby úspěšně provedli svou práci.

Číst celé

DAF 55 Siluro: Elegantní kupé, ve kterém bydlela zvířátka

Vytříbený koncept z rukou slavného návrháře měl ukázat nejnovější designové trendy šedesátých let. Po náhlém úmrtí svého tvůrce ale skončil na zahradě, kde sloužil jako přístřešek pro různá zvířata.

Číst celé

Dokonalý svět Marcella Gandiniho

Pokud milujete auta a čtete Temple of Speed, určitě už jste v článcích narazili na řadu zmínek o geniálním italském vizionáři, který pracoval pro Bertoneho a asi každé auto, které kdy nakreslil, bylo a stále je ikonou. Jste si ale jisti, že znáte celý rozsah práce Marcella Gandiniho? Pokud ne, čtěte dále a hlavně si prohlédněte naši galerii.

Číst celé

Nissan 200 SX S14 díl 1.: Čtyři roky s dvoukilem

Kupovat japonské auto v Německu je dobrý nápad, ale nejde udělat kšeft, když jde Turek na oběd.

Číst celé

Válka Fordu a Ferrari v Le Mans ’66: Impozantní souboj Davida a Goliáše

Kultovní závod 24 hodin Le Mans v letošním roce oslavuje 100 let. Připomeňte si se mnou ten asi nejzajímavější rok, kdy se americký gigant z Detroitu utkal tváří v tvář s malou továrnou z italského Maranella. A byl to impozantní závod!

Číst celé

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé