Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Italskou značku Maserati známe hlavně kvůli vášnivým sportovním, luxusním a závodním vozům, ale v minulosti se se slavným trojzubcem krátce vyráběly i motocykly. Vztah mezi značkou Maserati a výrobou motocyklů je poněkud vzdálený, ale existoval. Obě společnosti přitom používaly slavný Poseidonův trojzubec ve svém znaku.

V roce 1910 Alfieri Maserati založil dceřinou společnost, která vyráběla a prodávala zapalovací svíčky a elektrické příslušenství. Tuto společnost v roce 1937 získala italská rodina Orsi spolu s automobilkou Maserati a po druhé světové válce se rozhodla vyrábět motocykly s malým objemem od 50 do 250 ccm, kvůli čemuž koupila společnost Italmoto. Dceřiná společnost pak sloužila hlavně jako výrobce náhradních dílů.

Ve druhé polovině padesátých let společnost představila motocykl Maserati 125 GT Super, který byl oblíbeným strojem závodníků na jedné stopě. V roce 1975 se motocykly 125 GT Super zúčastnily závodů jako Milan – Tarente nebo Italian Moto Giro.

Maserati 125 GT Super byl malý sofistikovaný výkonný motocykl s dvoutaktním motorem o objemu 123 kubických centimetrů, se kterým se dokázal rozjet až na 95 kilometrů v hodině. Zachovalý exemplář, který vidíte na fotografiích, je jedním z posledních modelů s převodovkou v bloku motoru. Tento konkrétní motocykl nikdy nebyl registrován pro provoz na silnicích, protože byl vystaven v obchodním zastoupení Maserati po mnoho let.

Motocykl Maserati 125 GT Super s tehdejší cenou 175 000 italských lir se stalo populární, ale výroba motocyklů jako takových nebyla velký komerční úspěch a Maserati se na konci padesátých let rozhodlo ukončit jejich výrobu a zaměřit se na výrobu automobilů.

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Kam zmizely komprese?

V běžném případě má koupě ojetého auta jednoduchý postup. Vyberete si, zaplatíte a jedete domu. Jenže takhle svět rotačních motorů nefunguje ve chvíli, kdy chcete, aby vaše RX-8 opravdu za něco stála.

Číst celé

Giorgetto Giugiaro: Automobilový návrhář 20. století

Giorgetto Giugiaro v době svého působení v automobilovém designu navrhl mnoho aut, z nichž ty nejznámější kousky vytvořil pod křídly svého studia Italdesign. Připravili jsme pro vás nejen jeho příběh, ale i galerii nejhezčích a nejzajímavějších vozů z jeho pera.

Číst celé

Proč Koenigsegg Jesko nepoužívá dvouspojkovou převodovku

Devítirychlostní převodovka se sedmi spojkami v novém Koenigseggu Jesko je úžasným dílem talentovaných švédských inženýrů. Jak nový výkřik technického vývoje Koenigseggu funguje?

Číst celé

HSV Commodore Group A SS: S bodykitem proti konkurenci

Australský sedan Holden HSV Commodore VL Group A SS udržel krok s konkurencí díky propracovanému bodykitu vyvinutému za pomoci specialistů z Tom Walkinshaw Racing.

Číst celé

Lister Storm: Neúspěšný supersport ohromil vzhledem, ale pobouřil cenou

Lister Storm se představil v roce 1993 jako první vlastní vůz značky po více než 30 letech. Podle novinářů jezdil skvěle, ale byl šíleně drahý.

Číst celé