Lamborghini uvažuje o čtvrtém modelu. Bude to nová Espada?

Čtyřmístná Espada vznikala v letech 1968 až 1978 a vysloužila si přezdívku „italský Rolls-Royce“. Dočká se v příštím desetiletí duchovního nástupce?

Lamborghini se v posledních letech opravdu daří a úspěšné uvedení SUV Urus na trh značce do budoucna zajistí dostatek finančních prostředků na vývoj a výrobu opravdových supersportovních Lamborghini. Ačkoliv je italská továrna proslavená hlavně výrobou sportovních vozů, zakladatel Ferruccio Lamborghini vždy toužil hlavně po opravdových luxusních GT.

Současný generální ředitel společnosti Stefano Domenicali v rozhovoru pro magazín Automotive News zveřejnil, že by továrna mohla během příštího roku prodat více než 10 000 aut. Takový úspěch prý manažery přiměje, aby začali skutečně přemýšlet o čtvrtém modelu nabídky, který by se mohl objevit na trhu mezi roky 2025 až 2027.

Domenicali zatím neprozradil, o jakém konkrétním modelu vedení společnosti přemýšlí, ale dle jeho slov by měl kombinovat vysoký jízdní výkon s propracovanou aerodynamikou a skvělým jízdním komfortem v interiéru.

Už v minulosti z Lamborghini zaznělo, že přemýšlí o čtyřmístném GT, které bude využívat plně elektrický pohon. Zároveň však pracují s vědomím, že takové technické řešení neuvítá velké množství současných zákazníků. Je tedy pravděpodobné, že by vůz mohl využívat podobnou techniku, s níž se můžeme setkat v Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Dříve, než se nový model skutečně objeví, můžeme si položit otázku, jak by mohl vypadat. Bude následovat filosofii deset let starého konceptu Estoque, který vznikl v krátkodobé módě supersedanů, nebo se vydá odlišnou cestou a oživí čtyřicet let starou Espadu?

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé

Sklo Kiriko: Ručně broušené sklo pro Lexus LS stojí 375 000 korun

Ručně broušené sklo Kiriko od japonských mistrů řemesla je jedním z nejkrásnějších příplatkových prvků na dnešním trhu, který nesmí chybět v žádném novém Lexusu LS.

Číst celé

Citroën GS BiRotor: Smůla na kolech již od počátku

Poté, co Citroën se svým prototypem M35 uspěl, rozhodl se pro montáž upravené verze motoru do nového GS a prodej na běžném trhu.

Číst celé

Rolls-Royce 10 HP: Počátek historie nejslavnější anglické automobilky

Historicky první Rolls-Royce vznikl přepracováním nekvalitního francouzského automobilu Decauville a představil se v roce 1904.

Číst celé

Poznejte původ emblému Ferrari. Kde se vzal vzpínající se kůň?

Všichni z nás ho znají a někteří z nás ho uctívají. Odkud ale pochází ikonický znak Ferrari zobrazující vzpínajícího se koně? Tohle je skutečný příběh nejslavnějšího znaku automobilky.

Číst celé