Lamborghini uvažuje o čtvrtém modelu. Bude to nová Espada?

Čtyřmístná Espada vznikala v letech 1968 až 1978 a vysloužila si přezdívku „italský Rolls-Royce“. Dočká se v příštím desetiletí duchovního nástupce?

Lamborghini se v posledních letech opravdu daří a úspěšné uvedení SUV Urus na trh značce do budoucna zajistí dostatek finančních prostředků na vývoj a výrobu opravdových supersportovních Lamborghini. Ačkoliv je italská továrna proslavená hlavně výrobou sportovních vozů, zakladatel Ferruccio Lamborghini vždy toužil hlavně po opravdových luxusních GT.

Současný generální ředitel společnosti Stefano Domenicali v rozhovoru pro magazín Automotive News zveřejnil, že by továrna mohla během příštího roku prodat více než 10 000 aut. Takový úspěch prý manažery přiměje, aby začali skutečně přemýšlet o čtvrtém modelu nabídky, který by se mohl objevit na trhu mezi roky 2025 až 2027.

Domenicali zatím neprozradil, o jakém konkrétním modelu vedení společnosti přemýšlí, ale dle jeho slov by měl kombinovat vysoký jízdní výkon s propracovanou aerodynamikou a skvělým jízdním komfortem v interiéru.

Už v minulosti z Lamborghini zaznělo, že přemýšlí o čtyřmístném GT, které bude využívat plně elektrický pohon. Zároveň však pracují s vědomím, že takové technické řešení neuvítá velké množství současných zákazníků. Je tedy pravděpodobné, že by vůz mohl využívat podobnou techniku, s níž se můžeme setkat v Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Dříve, než se nový model skutečně objeví, můžeme si položit otázku, jak by mohl vypadat. Bude následovat filosofii deset let starého konceptu Estoque, který vznikl v krátkodobé módě supersedanů, nebo se vydá odlišnou cestou a oživí čtyřicet let starou Espadu?

Koenigsegg CC8S: Fascinující výsledek odhodlání švédského snílka

První model v úspěšné historii Koenigseggu vsázel na nejlepší dostupné technologie a v tabulkách překonal supersport, jímž se inspiroval.

Číst celé

Velká prvenství Cadillacu: Elektrický startér změnil svět

Cadillac je ikonou a představitelem amerického stylu. Značka vyrábějící vozy se ve svých nejlepších letech dala zařadit do kategorie luxusních vozů, jakými byl například Rolls-Royce. Zároveň světu přinesla několik technických řešení, jenž usnadnila život celému motoristickému světu.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

Budoucí klasiky: Tato auta by mohla vydělat

Čtveřice aut, která dokáží přinášet radost a zároveň vám pomohou vydělat v budoucnu.

Číst celé

Lamborghini Athon: Zapomenuté gesto od Bertone spasilo automobilku

V Bertone si všimli nepříznivé situace Lamborghini a na vlastní náklady vyvinuli prototyp, který slavnou automobilku zviditelnil. Netrvalo dlouho a Lamborghini získalo nové investory.

Číst celé