Lamborghini odhaluje budoucnost. Co plánuje v nejbližší době?

Italská automobilka Lamborghini letos uvede závodní verzi svého bestselleru Urus, pro který uspořádá nový tovární šampionát.

Automobilka Lamborghini zažívá nejlepší období své historie. Prodeje každoročně rostou a netřeba dodávat, že SuperSUV Urus významně přispělo k úspěšnému roku 2019. Meziroční prodeje SuperSUV vzrostly o 182 procent z 1 761 kusů v roce 2018 na neuvěřitelných 4 962 vozidel v roce 2019. Druhou příčku obsadil desetiválcový Huracán s 2 139 kusy a na třetím místě je dvanáctiválcový Aventador, který byl v minulém roce dodán 1 104 zákazníkům.

Lamborghini dosáhlo nových prodejních rekordů a těší se na rok 2020, ale už na jeho počátku upozorňuje, že se nezúčastní letošního autosalonu v Ženevě. Italská automobilka se rozhodla vynechat 90. ročník výstavy GIMS a zaměří se na samostatné události, na kterých představí nejnovější modely.

Tisková zpráva sice neuvádí seznam nových modelů, které automobilka letos představí, ale jedním z nich se stane Urus ST-X. Neoficiálně to potvrdil Maurizio Reggiani, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje Lamborghini, který v rozhovoru pro Autoblog řekl, že se závodní Urus objeví na světovém finále továrního šampionátu Lamborghini Super Trofeo, které se uskuteční od 31. října do 1. listopadu 2020 v italském Misanu. Lamborghini pro Urus ST-X chystá vlastní tovární závodní šampionát, jehož tratě budou kombinovat asfalt a lehký terén.

Stejná tisková zpráva oficiálně potvrzuje elektrifikaci, protože automobilka vyvíjí hybridní varianty pro všechny budoucí modely. Hybridní Urus je již ve vývoji a spojení spalovacího motoru s elektromotorem se objeví i u nástupců sportovních modelů Huracán a Aventador. Nástupce Aventadoru by měl být představen v nejbližších letech, protože současný model příští rok dosáhne desetiletého stáří.

Lamborghini odstartovalo výrobu elektrifikovaných modelů limitovaným supersportem Sián FKP 37, který se představil v září 2019. Úplně prvním elektrifikovaným Lamborghini pak byl plug-in hybrid Asterion z roku 2014, jehož hnací ústrojí tvořil 5,2 litrový desetiválec z Huracánu se třemi elektromotory o celkovém výkonu 900 koňských sil.

Život s Mazdou RX-8: Rok bez osobního bankrotu

Červená Mazda RX-8 je ozdobou naší redakční garáže už dvanáct měsíců. Jaký byl uplynulý rok za jejím volantem a jak funguje v reálném světě?

Číst celé

Citroën RE-2: Experimentální helikoptéra s wankelovým motorem

Citroën neexperimentoval pouze s rotačními automobily, ale pro záchranu společnosti Comotor zkusil vyvinout malý vrtulník s wankelem. Úspěchu projektu nepřálo několik různých faktorů.

Číst celé

Pohled do útrob pěti legendárních sporťáků

Výkonné motory, nosníky karoserií či zavěšení kol. Komponenty starých sportovních vozů, které běžně vidět nemůžete, ale nyní máte tu možnost.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé

Sklo Kiriko: Ručně broušené sklo pro Lexus LS stojí 375 000 korun

Ručně broušené sklo Kiriko od japonských mistrů řemesla je jedním z nejkrásnějších příplatkových prvků na dnešním trhu, který nesmí chybět v žádném novém Lexusu LS.

Číst celé

Prototypy Ferrari: Designové i technické unikáty

Šestice známých i neznámých konceptů nesoucích jméno slavné maranellské továrny. Kolik z nich jste dodnes znali?

Číst celé