Lamborghini odhaluje budoucnost. Co plánuje v nejbližší době?

Italská automobilka Lamborghini letos uvede závodní verzi svého bestselleru Urus, pro který uspořádá nový tovární šampionát.

Automobilka Lamborghini zažívá nejlepší období své historie. Prodeje každoročně rostou a netřeba dodávat, že SuperSUV Urus významně přispělo k úspěšnému roku 2019. Meziroční prodeje SuperSUV vzrostly o 182 procent z 1 761 kusů v roce 2018 na neuvěřitelných 4 962 vozidel v roce 2019. Druhou příčku obsadil desetiválcový Huracán s 2 139 kusy a na třetím místě je dvanáctiválcový Aventador, který byl v minulém roce dodán 1 104 zákazníkům.

Lamborghini dosáhlo nových prodejních rekordů a těší se na rok 2020, ale už na jeho počátku upozorňuje, že se nezúčastní letošního autosalonu v Ženevě. Italská automobilka se rozhodla vynechat 90. ročník výstavy GIMS a zaměří se na samostatné události, na kterých představí nejnovější modely.

Tisková zpráva sice neuvádí seznam nových modelů, které automobilka letos představí, ale jedním z nich se stane Urus ST-X. Neoficiálně to potvrdil Maurizio Reggiani, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje Lamborghini, který v rozhovoru pro Autoblog řekl, že se závodní Urus objeví na světovém finále továrního šampionátu Lamborghini Super Trofeo, které se uskuteční od 31. října do 1. listopadu 2020 v italském Misanu. Lamborghini pro Urus ST-X chystá vlastní tovární závodní šampionát, jehož tratě budou kombinovat asfalt a lehký terén.

Stejná tisková zpráva oficiálně potvrzuje elektrifikaci, protože automobilka vyvíjí hybridní varianty pro všechny budoucí modely. Hybridní Urus je již ve vývoji a spojení spalovacího motoru s elektromotorem se objeví i u nástupců sportovních modelů Huracán a Aventador. Nástupce Aventadoru by měl být představen v nejbližších letech, protože současný model příští rok dosáhne desetiletého stáří.

Lamborghini odstartovalo výrobu elektrifikovaných modelů limitovaným supersportem Sián FKP 37, který se představil v září 2019. Úplně prvním elektrifikovaným Lamborghini pak byl plug-in hybrid Asterion z roku 2014, jehož hnací ústrojí tvořil 5,2 litrový desetiválec z Huracánu se třemi elektromotory o celkovém výkonu 900 koňských sil.

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé

Auto Avio Costruzioni 815: První auto od Enza Ferrariho

Enzo Ferrari se proslavil výrobou rychlých sportovních vozů, ale jen málokdo skutečně zná jeho první vlastní auto. AAC Tipo 815 vzniklo na zvláštní objednávku, aby se zúčastnilo náročného silničního závodu.

Číst celé

Nissan Skyline GT-R R34: Kult stvořený filmem a virtuální realitou

Málokteré auto se do srdce benzínových nadšenců zarylo takovou silou, jako Skyline GT-R R34. V České republice jsme jej poznali hlavně díky počítačovým hrám a filmové sérii Rychle a zběsile. Někdo jej zatracuje právě z těchto důvodů, ale dělá ho to špatným? Rozhodně ne.

Číst celé

Rodokmen motorů Volkswagen VR

Nezvykle navržené motory byly tím nejlepším, co Volkswagen v minulých dobách nabízel ve svých vozech.

Číst celé

Debata o Eclipse Cross: Spolknutá hrdost ve jménu záchrany

Mitsubishi Eclipse Cross je zoufalý pokus o zatažení záchranné brzdy, proto vsází na jistotu. Jde totiž o hodně.

Číst celé