Lamborghini odhaluje budoucnost. Co plánuje v nejbližší době?
Italská automobilka Lamborghini letos uvede závodní verzi svého bestselleru Urus, pro který uspořádá nový tovární šampionát.
Automobilka Lamborghini zažívá nejlepší období své historie. Prodeje každoročně rostou a netřeba dodávat, že SuperSUV Urus významně přispělo k úspěšnému roku 2019. Meziroční prodeje SuperSUV vzrostly o 182 procent z 1 761 kusů v roce 2018 na neuvěřitelných 4 962 vozidel v roce 2019. Druhou příčku obsadil desetiválcový Huracán s 2 139 kusy a na třetím místě je dvanáctiválcový Aventador, který byl v minulém roce dodán 1 104 zákazníkům.
Lamborghini dosáhlo nových prodejních rekordů a těší se na rok 2020, ale už na jeho počátku upozorňuje, že se nezúčastní letošního autosalonu v Ženevě. Italská automobilka se rozhodla vynechat 90. ročník výstavy GIMS a zaměří se na samostatné události, na kterých představí nejnovější modely.
Tisková zpráva sice neuvádí seznam nových modelů, které automobilka letos představí, ale jedním z nich se stane Urus ST-X. Neoficiálně to potvrdil Maurizio Reggiani, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje Lamborghini, který v rozhovoru pro Autoblog řekl, že se závodní Urus objeví na světovém finále továrního šampionátu Lamborghini Super Trofeo, které se uskuteční od 31. října do 1. listopadu 2020 v italském Misanu. Lamborghini pro Urus ST-X chystá vlastní tovární závodní šampionát, jehož tratě budou kombinovat asfalt a lehký terén.
Stejná tisková zpráva oficiálně potvrzuje elektrifikaci, protože automobilka vyvíjí hybridní varianty pro všechny budoucí modely. Hybridní Urus je již ve vývoji a spojení spalovacího motoru s elektromotorem se objeví i u nástupců sportovních modelů Huracán a Aventador. Nástupce Aventadoru by měl být představen v nejbližších letech, protože současný model příští rok dosáhne desetiletého stáří.
Lamborghini odstartovalo výrobu elektrifikovaných modelů limitovaným supersportem Sián FKP 37, který se představil v září 2019. Úplně prvním elektrifikovaným Lamborghini pak byl plug-in hybrid Asterion z roku 2014, jehož hnací ústrojí tvořil 5,2 litrový desetiválec z Huracánu se třemi elektromotory o celkovém výkonu 900 koňských sil.