Klasiku s moderní technikou? Jeden klenot je na prodej

Obdivujete 911 od Singeru? Pak tu pro vás máme další krásnou kombinaci historie a současnosti.

Firmy, které staví unikátní auta kombinující klasické tvary s novodobou technikou už tu jsou. Ačkoliv nacpat do historického veterána techniku z moderního auta je vždy trochu kontroverzní, společnosti jako Singer, Eagle nebo Icon se do toho pustily po hlavě a sklízí obdiv.

Mezi tyto firmy se řadí také Mechatronik, firma sídlící jen pár kilometrů za Stuttgartem. Specializuje se na renovaci a prodej oldtimerů i youngtimerů, které kdysi vyjely z fabrik Mercedesu. V posledních letech se ale i oni pouští do nových sfér a staví Mercedesy s transplantovanými vnitřnostmi.

Společnost začala s Mercedesem W113, který představila před šesti lety ve Frankfurtu. Jde o kabriolet SL, jemuž se přezdívá Pagoda. Na přání zákazníka do vozu dokážou dát moderní šestiválce i osmiválce, včetně 5,5-litrového motoru AMG.

Tuto úpravu také dávají do Mercedesu W111, ikonického kupé či kabrioletu vyráběného mezi léty 1961 a 1971. Jeden takový mají zrovna teď na prodej. Jde o kupé z roku 1970, které dostalo právě osmiválec AMG o objemu 5,5 litru a výkonu 360 koní, který byste původně našli v Mercedesu SLK 55 AMG generace R171 vyráběném mezi lety 2004 a 2010.

Napadá nás uštěpačná námitka, že Mechatronik tímto způsobem poněkud paradoxně nahrazuje techniku z dob, kdy Mercedes měl pověst etalonu kvality a místo ní vybaví vůz technikou z období největšího úpadku kvality za celou historii automobilky. Ale kdepak – věříme, že inženýři vědí, co dělají. 40 let rozdílu mezi původní a novou technikou dělá své navzdory pověsti.

Každopádně, nejde jen o pohonné ústrojí. Transplantován byl i podvozek, brzdový systém nebo tříbodové bezpečnostní pásy. Z venku byste ale jinak ani nepoznali, že se jedná o moderní pojetí krásné klasiky. V interiéru je vše ostatní původní, včetně radia či řadící páky automatické převodovky.

Auto je nalakováno do původního odstínu černé a interér oplívá čerstvou kůží v původní koňakové barvě. Na palubní desce vidíme, že má vůz najeto 11 299 kilometrů, není ovšem zřejmé, jestli je to za celou dobu existence tohoto vozu, tohoto motoru nebo se jedná o nájezd od dokončení přestavby. Ačkoliv nevíme, proč by někdo dělal, Mechatronik říká, že v případě zájmu může vůz kdykoliv vrátit do stavu nového auta s původními vnitřnostmi, jakoby právě vyjelo z fabriky.

Na každý pád, firma si za vůz říká rovných 400 tisíc euro, tedy cirka 10,4 milionu korun. To už je pořádně mastná cenovka, nicméně nechat si postavit obdobné Porsche od Singeru je ještě o něco dražší záležitost. Nabídku si můžete prohlídnout přímo na webu Mechatroniku.

Tajemství 10 muscle cars. Co jste o nich nevěděli?

Deset skvělých sportovních vozů podle amerických měřítek a zajímavosti, které se skrývají v jejich příbězích.

Číst celé

BMW 1602 Elektro-Antrieb: Praděda BMW i3

BMW na olympijských hrách v Mnichově roku 1972 představilo elektrickou verzi typu 1602, která se stala prvním elektromobilem v historii značky.

Číst celé

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Číst celé

Auto Avio Costruzioni 815: První auto od Enza Ferrariho

Enzo Ferrari se proslavil výrobou rychlých sportovních vozů, ale jen málokdo skutečně zná jeho první vlastní auto. AAC Tipo 815 vzniklo na zvláštní objednávku, aby se zúčastnilo náročného silničního závodu.

Číst celé

Sportovní auta ztělesňující zklamání. Tahle se vážně nepovedla

Čtyřkolové ikony si připomínáme každým dnem, ale co auta, na něž mnohdy zapomínáme? Vybrali jsme šest takových, na něž svět zapomněl právem.

Číst celé