Klasiku s moderní technikou? Jeden klenot je na prodej

Obdivujete 911 od Singeru? Pak tu pro vás máme další krásnou kombinaci historie a současnosti.

Firmy, které staví unikátní auta kombinující klasické tvary s novodobou technikou už tu jsou. Ačkoliv nacpat do historického veterána techniku z moderního auta je vždy trochu kontroverzní, společnosti jako Singer, Eagle nebo Icon se do toho pustily po hlavě a sklízí obdiv.

Mezi tyto firmy se řadí také Mechatronik, firma sídlící jen pár kilometrů za Stuttgartem. Specializuje se na renovaci a prodej oldtimerů i youngtimerů, které kdysi vyjely z fabrik Mercedesu. V posledních letech se ale i oni pouští do nových sfér a staví Mercedesy s transplantovanými vnitřnostmi.

Společnost začala s Mercedesem W113, který představila před šesti lety ve Frankfurtu. Jde o kabriolet SL, jemuž se přezdívá Pagoda. Na přání zákazníka do vozu dokážou dát moderní šestiválce i osmiválce, včetně 5,5-litrového motoru AMG.

Tuto úpravu také dávají do Mercedesu W111, ikonického kupé či kabrioletu vyráběného mezi léty 1961 a 1971. Jeden takový mají zrovna teď na prodej. Jde o kupé z roku 1970, které dostalo právě osmiválec AMG o objemu 5,5 litru a výkonu 360 koní, který byste původně našli v Mercedesu SLK 55 AMG generace R171 vyráběném mezi lety 2004 a 2010.

Napadá nás uštěpačná námitka, že Mechatronik tímto způsobem poněkud paradoxně nahrazuje techniku z dob, kdy Mercedes měl pověst etalonu kvality a místo ní vybaví vůz technikou z období největšího úpadku kvality za celou historii automobilky. Ale kdepak – věříme, že inženýři vědí, co dělají. 40 let rozdílu mezi původní a novou technikou dělá své navzdory pověsti.

Každopádně, nejde jen o pohonné ústrojí. Transplantován byl i podvozek, brzdový systém nebo tříbodové bezpečnostní pásy. Z venku byste ale jinak ani nepoznali, že se jedná o moderní pojetí krásné klasiky. V interiéru je vše ostatní původní, včetně radia či řadící páky automatické převodovky.

Auto je nalakováno do původního odstínu černé a interér oplívá čerstvou kůží v původní koňakové barvě. Na palubní desce vidíme, že má vůz najeto 11 299 kilometrů, není ovšem zřejmé, jestli je to za celou dobu existence tohoto vozu, tohoto motoru nebo se jedná o nájezd od dokončení přestavby. Ačkoliv nevíme, proč by někdo dělal, Mechatronik říká, že v případě zájmu může vůz kdykoliv vrátit do stavu nového auta s původními vnitřnostmi, jakoby právě vyjelo z fabriky.

Na každý pád, firma si za vůz říká rovných 400 tisíc euro, tedy cirka 10,4 milionu korun. To už je pořádně mastná cenovka, nicméně nechat si postavit obdobné Porsche od Singeru je ještě o něco dražší záležitost. Nabídku si můžete prohlídnout přímo na webu Mechatroniku.

Lotus 7 byl autem, které člověk načmárá za víkend

Maličký Lotus je dodnes důležitým měřítkem při porovnávání moderních lightweightů. Přestože se jedná o nejslavnější model malé automobilky z Británie, nikdy to neměl jednoduché.

Číst celé

K.I.T.T. jako Shelby Mustang. Proč filmaři nahradili Pontiac Fordem?

Uvedení moderního pojetí seriálu Knight Rider na televizní obrazovky v roce 2008 bylo velmi kontroverzní. Zavzpomínejte na novodobý remake a zjistěte, proč nový K.I.T.T. byl Shelby Mustang.

Číst celé

Gaylord Gladiator: Skvělé jméno pro kabriolet luxusnější než Rolls-Royce

Luxusní a technicky pokročilý kabriolet Gaylord Gladiator byl zhmotněným snem dvou bratrů. Sériovou výrobou ale bohužel zaměstnali společnost Zeppelin, výrobce slavné vzducholodě Hindenburg, která to ale s auty moc neuměla.

Číst celé

Největší omyly amerického automobilového průmyslu 50. let

Americké automobilky v padesátých letech neslavily pouze úspěchy, ale rovněž udělaly chyby a omyly, které vedly k velkým úpadkům.

Číst celé

Šest speciálních edicí Fordu Mustang: Poznejte důvody jejich vzniku

Ford Mustang se prodával opravdu dobře, ale i přesto si vyžádal marketingový tah v podobě výroby speciálních edic. Některé však nebyly natolik úspěšné, jak se od nich očekávalo.

Číst celé

Porsche 904 Carrera GTS: První Porsche z „plastu“ ukončilo vývoj pro Formuli 1

Porsche kvůli vývoji závodního vozu 904 Carrera GTS ukončilo projekt Formule 1. Automobilka věřila, že nový vůz třídy GT dokáže prodat i běžným zákazníkům.

Číst celé