Katovna: Jak vnímáme Lamborghini Urus?

Lamborghini založilo královskou kategorii vozů SUV. Jak tento krok vnímá naše redakce?

Před několika měsíci Lamborghini oficiálně představilo Urus, prvního zástupce nově vzniklé kategorie SuperSUV. O jeho pohon se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec a je schopné překonat nejvyšší rychlost 300 km/h. Když se však podíváme do historie, není prvním SUV značky. Jaký na něj máme názor?

Lukáš:

Osobně si myslím, že Urus není v nabídce Lamborghini špatně. Na nástupce přerostlého monstra LM002 se čekalo dlouhá desetiletí a stále se o něm spekulovalo. Když značka poprvé představila jeho studii, bylo jasné, že se v podobě čtyřmístného vozu nedočkáme fantastického konceptu Estoque. Takové auto bych v sériové výrobě viděl raději, ale zpátky k Urusu. Ačkoliv nejsem fanouškem módy SUV, stále si myslím, že vypadá jako opravdové Lamborghini. Velmi často na něj budou lidi reagovat jednoduchým „wow“ a fotit si jej ze všech možných úhlů. Bohužel mi vadí po stránce motoru, protože se pod jeho kapotou usídlil dvakrát přeplňovaný osmiválec, jehož obdobu lze nalézt i v obyčejnějším Audi RS6. A to je ten důvod, proč se ve mně probouzí pocit, že to není opravdové Lamborghini. Že je to SUV bych mu ještě odpustil, jak již padlo na začátku, ale nelíbí se mi, že mu nedali vlastní originální pohonné ústrojí.

Jirka:

Zajímavé je, že Urus na LM002 navazuje i v tom, jak je ošklivý. Problém Urusu podle mě nastal asi takto: Urus už byl prakticky hotový, jen se všem ve fabrice zdálo, že to vypadá málo jako Lamborghini. „Ještě přidej křivku sem, támhle dej díru, tady foukni 3 lamely nad sebe a nakonec to ještě vytiskni, zmačkej, znova rozbal a zlomy papíru obtáhni do návrhu.“

Honza:

Pokud bych neuvažoval v souvislostech, Urus bude jedno z nejlepších SUV na trhu. Ale mně to nedá. Musím myslet na to, jak mi Lamborghini lhalo o jejich názoru na turba, SUV a osmiválce. Na lambo je levné a na Audi moc drahé. Jediné z čeho tady cítím Itálii je ten ovladač s názvy druhů těstovin, které stejně nerozeznám. Lamborghini má pobuřovat vzhledem a zvukem, ale s proporcemi Urusu na mě lambo design nefunguje a zvuk dvanáctiválce je pryč také. Hezčí a hodnotnější masírka je pro mě Bentley Bentayga. Lamborghini Urus se tváří sportovně, ale bude obratnější než běžná X5?

Život s Mazdou RX-8: Točí lehce, chytá těžce

Redakční Mazda RX-8 se těší usilovné údržbě a velkému zájmu na Legendách, ale i tak zlobí.

Číst celé

Bugatti slaví výročí rekordní jízdy: Veyron prolomil 400 km/h před 15 lety

Bugatti Veyron 16.4 letos oslavuje 15 let od uvedení na trh a rychlostního rekordu, kterým se navždy zapsalo do historie automobilismu.

Číst celé

Nová auta vhodná pro bankovní loupež

Vybrali jsme šest nových rychlých aut, která mohou být vhodnou volbou bankovních lupičů, aby úspěšně provedli svou práci.

Číst celé

Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Číst celé

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

Sunbeam Tiger: Zapomenutý sourozenec legendární Shelby Cobry

Carroll Shelby se proslavil vývojem legendární Cobry, Fordu GT40 a nadupaných mustangů. Sunbeam Tiger je však jeho zapomenutým počinem, který si zaslouží pozornost.

Číst celé