Katovna: Jak vnímáme Lamborghini Urus?

Lamborghini založilo královskou kategorii vozů SUV. Jak tento krok vnímá naše redakce?

Před několika měsíci Lamborghini oficiálně představilo Urus, prvního zástupce nově vzniklé kategorie SuperSUV. O jeho pohon se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec a je schopné překonat nejvyšší rychlost 300 km/h. Když se však podíváme do historie, není prvním SUV značky. Jaký na něj máme názor?

Lukáš:

Osobně si myslím, že Urus není v nabídce Lamborghini špatně. Na nástupce přerostlého monstra LM002 se čekalo dlouhá desetiletí a stále se o něm spekulovalo. Když značka poprvé představila jeho studii, bylo jasné, že se v podobě čtyřmístného vozu nedočkáme fantastického konceptu Estoque. Takové auto bych v sériové výrobě viděl raději, ale zpátky k Urusu. Ačkoliv nejsem fanouškem módy SUV, stále si myslím, že vypadá jako opravdové Lamborghini. Velmi často na něj budou lidi reagovat jednoduchým „wow“ a fotit si jej ze všech možných úhlů. Bohužel mi vadí po stránce motoru, protože se pod jeho kapotou usídlil dvakrát přeplňovaný osmiválec, jehož obdobu lze nalézt i v obyčejnějším Audi RS6. A to je ten důvod, proč se ve mně probouzí pocit, že to není opravdové Lamborghini. Že je to SUV bych mu ještě odpustil, jak již padlo na začátku, ale nelíbí se mi, že mu nedali vlastní originální pohonné ústrojí.

Jirka:

Zajímavé je, že Urus na LM002 navazuje i v tom, jak je ošklivý. Problém Urusu podle mě nastal asi takto: Urus už byl prakticky hotový, jen se všem ve fabrice zdálo, že to vypadá málo jako Lamborghini. „Ještě přidej křivku sem, támhle dej díru, tady foukni 3 lamely nad sebe a nakonec to ještě vytiskni, zmačkej, znova rozbal a zlomy papíru obtáhni do návrhu.“

Honza:

Pokud bych neuvažoval v souvislostech, Urus bude jedno z nejlepších SUV na trhu. Ale mně to nedá. Musím myslet na to, jak mi Lamborghini lhalo o jejich názoru na turba, SUV a osmiválce. Na lambo je levné a na Audi moc drahé. Jediné z čeho tady cítím Itálii je ten ovladač s názvy druhů těstovin, které stejně nerozeznám. Lamborghini má pobuřovat vzhledem a zvukem, ale s proporcemi Urusu na mě lambo design nefunguje a zvuk dvanáctiválce je pryč také. Hezčí a hodnotnější masírka je pro mě Bentley Bentayga. Lamborghini Urus se tváří sportovně, ale bude obratnější než běžná X5?

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

Lancia Delta S4 Group B: Historie závodního speciálu, který způsobil konec skupiny B

Lancia Delta S4 závodila ve slavné rally skupině B a byla jedním z několika důvodů, proč byla celá kategorie ukončena.

Číst celé

Honda Civic 4WD Shuttle: Podivný inovátor s pohonem jako v Porsche 959

Honda Civic 4WD Shuttle byla ošklivým praktickým autem, ale byla vybavena technologií, kterou běžně měla pouze výrazně dražší výkonná auta.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RS 2.7: Drahý homologační speciál s ducktailem

První nositel ikonického zadního spoileru byl vysoce žádaný již při svém představení. Porsche využilo situace a napakovalo si kapsy.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé

Lamborghini Marzal: Předzvěst italského rollsu

Prosklený prototyp Lamborghini byl předzvěstí luxusní Espady. Marcello Gandini konečně dostal volné ruce a navrhl dechberoucí futuristické auto.

Číst celé