K.I.T.T. jako Shelby Mustang. Proč filmaři nahradili Pontiac Fordem?

Uvedení moderního pojetí seriálu Knight Rider na televizní obrazovky v roce 2008 bylo velmi kontroverzní. Zavzpomínejte na novodobý remake a zjistěte, proč nový K.I.T.T. byl Shelby Mustang.

Černý Pontiac Firebird Trans Am z amerického televizního seriálu Knight Rider se zapsal do historie jako jedno z nejznámějších filmových aut. Trans Am vybavený tehdy nejmodernější počítačovou technikou vycházel z tehdejší představ o „autech budoucnosti“, která budou ovládána umělou inteligencí. Knight Industries Two Thousand, zkráceně K.I.T.T., se proslavil po boku Davida Hasselhoffa po celém světě.

Když se filmaři před více než deseti lety rozhodli natočit pokračování kultovního seriálu, velkou otázkou bylo, jakou podobu bude moderní K.I.T.T. mít. Na úplném začátku pilotní epizody odvysílané v roce 2008 vnikla skupina ozbrojených záporáků do temné garáže, kde se se nacházelo velké množství dílů z původního K.I.T.T.u. Následovaly detailní záběry na černý vůz, kterému v tom okamžiku začal pracovat ikonický červený skener. Jeden ze záporáků sahal na kliku dveří, když auto samo od sebe rychle vycouvalo z garáže. Byl to Shelby Mustang!

Hlavní problém, kterému filmaři museli čelit, bylo vybrat správné auto pro nové ztvárnění K.I.T.T.u. Nová show se musela odklonit od klasického Trans Amu z logického rozhodnutí. Pontiac v době natáčení nenabízel žádnou alternativu k ikonickému vozu. Manažeři původně chtěli použít nejnovější Chevrolet Camaro, které by dokázalo Firebird zastoupit, ale to už mělo hlavní roli ve filmech Transformers jako Bumble Bee.

Tvůrci novodobého seriálu museli odejít od General Motors s prázdnou a zamířit k Fordu a Shelby. Mustangy jsou oblíbené po celém světě a jsou považované za americké ikony. Nový Shelby GT500 KR (King of the Road) měl dokonce ideální nozdry na kapotě, do nichž se dal namontovat červený skener. Rozpočty byly těsné, takže když byl Herald Belker pověřen úpravou vozu, nemohl být příliš kreativní. Vylepšení byla převážně zaměřená na to, aby všechno bylo černé a interiér musel mít futuristický nádech. Po vzoru starého měl i nový vůz extrémnější podobu Attack Mode, která se skládala z vysouvacích vstupů vzduchu a křídel pro jízdu ve vysokých rychlostech.

Knight Industries Three Thousand se dostal na scénu v několika dobře natočených autonomních jízdních sekvencích a se svým zábavným charakterem se stal přijatelným nástupcem původního Pontiacu. Pilotní díl byl negativně odsouzený fanoušky původního seriálu, ale televize NBC již měla natočený celý seriál s Mustangem, se kterým jej i odvysílala.

Manažeři však počítali s kritikou dopředu a v závěrečných scénách pilotního dílu obsadili Davida Hasselhoffa, který měl navnadit na celou první sérii. Oblíbenost seriálu šla z kopce velmi rychle poté, co se K.I.T.T. v úvodním intru dalšího dílu transformoval do podoby Fordu F-150. Nepřehlédnutelný product placement se nikomu nelíbil.

Zatímco technologie K.I.T.T. úhledně vysvětlila schopnost vozu proměnit se v jakékoliv naprosto odlišné vozidlo, tvůrcům seriálu se už nepodařilo situaci zachránit. Krása pilotního dílu spočívala v jednoduchosti, která dokázala probudit nostalgické vzpomínky na původní seriál, ale nová podoba nedokázala přidat nic nového. Nepomohl tomu ani agresivní vzhled Attack Mode připomínající dragster.

Na televizní obrazovky se vrátil i K.I.T.T.ův prototyp K.A.R.R. (Knight Automated Roving Robot), ale jeho přeměna do podoby obřího zabijáckého robota byla něco, co okamžitě zničilo charisma jeho role. První série skončila se špatným hodnocením diváků a ještě horším hodnocením v recenzích, což znamenalo konec neuspokojivého návratu seriálu Knight Rider. Druhá série nebyla nikdy objednána.

Filmaři při natáčení použili několik kaskadérských aut, ale hlavní auto bylo koupeno v aukci mužem, který údajně novodobý seriál nikdy neviděl. Auto samotné je pro nás velkým zklamáním. Ačkoliv vypadá jako originální Shelby GT500 KR, ve skutečnosti se jedná o obyčejný šestiválcový Mustang oblečený do podoby nejvýkonnějšího modelu. Řev motoru, který je slyšet v seriálu, byl pouze vložená zvuková stopa.

Fanoušci původního seriálu Knight Rider dnes ignorují moderní reinkarnaci jako něco, co nikdy nemělo vzniknout. Nezapomínejme však, že pilotní epizoda vypadala lákavě a kdo ví, co jak mohl seriál vypadat, kdyby jeho tvůrci získali větší rozpočet a měli více nápadů.

Rozhovor s Alešem Tillem: Českým mladým talentem ve světě virtuálních závodů

V československé komunitě milovníků herního simulátoru Gran Turismo je ani ne dva roky, nemá řidičák a studuje. Přesto je jedním z nejtalentovanějších jezdců s obrovským citem pro řízení. Vyzpovídali jsme nejrychlejšího borce závodního klubu GT Bros, působícího na virtuálním závodišti Gran Turismo Sport.

Číst celé

Lamborghini Athon: Zapomenuté gesto od Bertone spasilo automobilku

V Bertone si všimli nepříznivé situace Lamborghini a na vlastní náklady vyvinuli prototyp, který slavnou automobilku zviditelnil. Netrvalo dlouho a Lamborghini získalo nové investory.

Číst celé

Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

Mazda 787B: Uřvaný wankel ovládl Le Mans 1991 a stanovil 3 prvenství

Čtyřrotorový prototyp Mazda 787B byl donedávna jediným japonským autem, které dokázalo zvítězit v nejslavnějším vytrvalostním závodě na světě. Úspěchu předcházely velké přípravy, mezi nimiž nechyběly teoretické odhady a výpočty.

Číst celé

Lamborghini 350 GT započalo válku mezi naštvaným průmyslníkem a Ferrari

První model úspěšné italské továrny, k němuž údajně vedla jednoduchá hádka. Kupé 350 GT bylo prvním vozem muže, který se rozhodl vyhlásit válku slavné automobilce se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé