Jedinečná Ferrari na prodej. Poznejte nejlepší investiční příležitosti

Pět vozů Ferrari, jejichž hodnota v budoucnu s téměř stoprocentní pravděpodobností poroste. Na těchto autech zkrátka neproděláte.

Investování do klasických aut se v posledních letech stává lukrativním způsobem, jak uložit těžce vydělané peníze. S tím souhlasí i světové banky, které v současných dobách nahlas říkají, že se auta stávají opravdu výnosnou investicí a možnou výší zhodnocení se řadí na úroveň vysoce oblíbeného umění.

Ačkoliv se podle tuzemských inzertních serverů zdá, že dnes už má velkou prodejní hodnotu kde co, přesuňme se na chvíli do výšin bohatých sběratelů a rozhlédněme se po autech, jaká si oni cení nejvíce. Moderní i klasická Ferrari byla vždy jistotou dobře uložených peněz, jelikož vzrůstá zájem i o nejméně oblíbené modely. Tato myšlenka mě přinutila otevřít inzertní server ClassicDriver.com a vybrat pět lákavých a zajímavých nabídek na pořízení italských aut snů.

Ferrari Mondial „Moneytron“

Mondial je jednoznačně nejméně oblíbeným modelem, který Ferrari kdy vyrobilo. Přestože je unikátní svou konstrukcí s interiérem pro čtveřici osob a motorem uloženým uprostřed, zájem sběratelů začíná budit až v posledních letech. Francouzský prodejce však neprodává jeden, ale hned dva kusy, jež se podle jeho slov nikdy nesmí oddělit od sebe. Vozy se sériovými čísly 79509 a 79573 spolu závodily v seriálu Procar Championship a v roce 1989 se zúčastnily čtyřiadvacetihodinovky v belgickém Spa, kde ale oba vypadly ze závodu. Dvojice závodních Mondialů je však jednou z mála vzpomínek na nasazení vozů Ferrari ve vytrvalostních závodech osmdesátých let.

Ferrari 575M Superamerica

Inovativní Superamerica s otevíratelným skleněným střešním panelem je jedním z 559 vyrobených exemplářů. Továrna se inspirovala slovy Enza Ferrariho, který říkal, že by od každého modelu mělo být vyrobeno o jeden kus méně, než kolik si žádá trh. Exemplář z roku 2005 vyhotovený v odstínu Grigio Silverstone s červeným koženým interiérem se nachází na území Spojených států amerických, kde během dvanácti let urazil 24 tisíc kilometrů. O jeho investiční budoucnosti svědčí nejen limitovaná výroba, ale i netradiční střecha a vidlicový dvanáctiválec vpředu.

Ferrari 599 GTZ Nibbio Zagato

Typ 599 GTB Fiorano je možná tím nejkrásnějším dvanáctiválcovým GT od Ferrari, které v moderní historii značky vzniklo. Kromě fantastického designu od Pininfariny s moderní aerodynamikou však umělo i skvěle jezdit. Pokud se řadíte k velkým fanouškům modelu, ale toužíte po něčem opravdu speciálním, měli byste zbystřit. Prodejce ze Spojených arabských emirátů nabízí jeden z devíti kusů přepracovaných karosárnou Zagato. Modré Ferrari 599 GTZ Nibbio Zagato je jediný exemplář z malé série, jehož motor V12 je spojený se šestistupňovým manuálem, což z něj dělá ještě lákavější koupi.

LaFerrari

Když Ferrari v roce 2013 uvedlo na trh hybridní hypersport LaFerrari, způsobilo obrovskou senzaci. Továrna jej oficiálně prodávala za částku od 1,3 milionu euro, ale o několik měsíců později se vyrobené kusy prodávaly mezi sběrateli až pětkrát dráž! Tento konkrétní exemplář z roku 2016 je současné době k mání ve Velké Británii, přičemž je s 83 najetými kilometry úplně nový. Kromě kilometrového nájezdu je jeho největším lákadlem unikátní lak Rosso Fuoco, do něhož bylo nalakováno jen několik kusů.

Ferrari F40

V závěru mého výběru nesmí chybět milovaná výroční F40. Ačkoliv se ve světových inzercích vyskytuje bohatý výběr různých exemplářů, tento je jeden z prvních padesáti evropských kusů, které nebyly vybavené stavitelným podvozkem a katalyzátorem, přičemž měly posuvné tabulky namísto pozdějších stahovacích oken. Ferrari s 37 tisíci najetými kilometry disponuje servisní historií a doložitelným nájezdem od prvního servisu v roce 1989 (vůz byl vyrobený v roce 1988) až do současnosti. Nový majitel za skvělou F40 zaplatí přibližně 28,5 milionu korun.

Eclipse Cross se řídí dobře, ale vadí mi jako auto. Proč?

Pro běžné lidi opravdu je Eclipse Cross vážně dobré auto, ale benzínový šílenci jej už z principu nenávidí. Mně se při osobním vyzkoušení nové Mitsubishi opravdu líbilo, jenže je tady velké ale.

Číst celé

Mazda RX-7 SA/FB: S malým wankelem unikla regulacím

Světová ekonomika nepřála úspěchu wankelova motoru, ale Mazdě se podařil opak. RX-7 se prodávala velmi dobře a dokázala se vyhnout přísným japonským regulacím.

Číst celé

Mazda RX-8 Roadtrip: S laciným wankelem přes půl Evropy

Přišlo mi to jako zajímavý nápad. Místo letenky jsem koupil ojetou Mazdu RX-8 za cenu staršího iPhonu a vyrazil s ní na dlouhou cestu domů.

Číst celé

Galerie: Nahlédněte do historie Formule 1

Závody i zákulisí Formule 1 mezi roky 1930 až 1994.

Číst celé

Pojďme restartovat Temple of Speed: Pomozte nám oživit benzinovou bibli

Přes pět let práce v českých automobilových médiích vedlo k jednomu velkolepému okamžiku. K dalšímu dětskému splněnému snu. Díky Temple of Speed to kdysi začalo a teď bych s přál, aby to u Temple of Speed zase skončilo. Vzpomínáte si na časopisy jako Top Gear, Evo, Speed a další? Pojďte nám pomoci vytvořit jeden takový v online prostředí.

Číst celé

Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Číst celé